Archief - [samenstelling pc] moederbord

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NeoRufus

Legacy Member
hey,

ik ga binnenkort een nieuwe pc kopen. mijn configuratie heb ik al, maar het enige wat ik nog niet weet is welk moederbord te kiezen (omdat ik daar niet echt verstand van heb).
configuratie tot nu toe is:

- ATHLON XP 64BIT XP3400+ SOCKET 754 BOXED
- 512 MEGA DDR PC3200 (of misschien meteen 1024?)
- MAXTOR 7200 RPM 200.9 GIGA 8MB BUFFER (of minder, weet ik nog niet)
- SAPPHIRE ATI RADEON 9800PRO 128MB DDR TV OUT
- CREATIVE INSPIRE 2,1 P380
- LOGITEC MX510 OPTICAL MOUSE
- FLOPPY DRIVE
- DVD-WRITER AOPEN

met dit alles kom ik op een 1000euro. max budget is 1200euro.

zouden iemand mij meer info kunnen geven over welk moederbord het beste bij deze configuratie past?
kast moet ik ook nog hebben, maar hierbij dacht ik aan een 'prijsbewuste' aopen van +-50euro.


thx op voorhand!

wxphe

Legacy Member
ik zou gaan voor de:

MSI K8N Neo Platinum 54G S754 nForce3 250Gb ATX

Web Wiper

Legacy Member
Heb hier z'n broer (voor de socket 939) met name de msi k8n neo2 platinum en ben er nu (na enig gepruts) heel tevreden over ... vooral de hoeveelheid extra's onboard zijn super :D

mvg
Web Wiper

JackF

Legacy Member
Ik zou ook een socket 939 CPU en mobo pakken
De MSI is een uitstekende keuze

Mich

Legacy Member
- ik zou de 3200+ s939 nemen ipv de 3400 op 754. dan kunde dc gebruiken
- als ge het geld hebt, zeker nog een latje 512 ddr ram kopen, en dan in dual channel gebruiken met s939
- hd is toch sata?
- hebt gij nog een voeding nodig?
- als mobo:
s754: de msi zoals al gezegd of de k8n-e deluxe van asus
s939: asus a8v deluxe of msi neo3 platinum

Web Wiper

Legacy Member
Lees wel eerst ff de theads op tweakers forum omtrent deze mobo ... zien of je dan nog zin hebt :D Nogmaals, als je'm goed krijgt is ie meer dan de moeite waard :)

mvg
Web Wiper

NeoRufus

Legacy Member
kan er mij iemand meer uitleg geven bij
s754 en
s939

wat is dit juist, en wat zijn de pro's en con's?
dus s939 voor 3200+
en s754 voor 3400+?

NeoRufus

Legacy Member
nog iets.


kan ik die processor 3400+ laten draaien op een s939 mobo?
met name de msi k8n neo2

Lan

Legacy Member
S754 is de eerste en oudste cpu socket voor de AMD64. 1 geheugencontroller on-chip. Deze socket zal langzaam verschuiven naar de Semperon processor. Geen nieuwe AMD64 voorzien voor deze socket.

De S939 is de nieuwste socket en ondersteunt dual channel ram. Binnenkort zeer wijde range van cpu te verkrijgen: van AMD64-3000 tot en met de FX-5x. Redelijk toekomstgericht, zeker als je nog even kan wachten en PCI-express mobo kan nemen (nforce4). Naar alle waarschijnlijkheid zullen de dual-core AMD64 pin compatibel zijn met S939 wat je een levensduur van 3 jaar kan geven.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan