Archief - s939 A64 3200+ t.o.v. 3500+

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Big Taj

Legacy Member
een 3500+ draait toch aan 2200mhz é?
alsk mijn 3200+ overclock tot 2200mhz, is die dan qua prestaties gelijkgesteld aan een 3500+ ?

heb als systeem:

s939 A64 3200+ @ stock koeling
Asus A8V deluxe
Apacer 512mb ddr 333mhz cl2.0
Radeon 9700 Pro @ zalmankoeling
Chieftech 360W

Het moederbord heeft zelf een overclock functie die kan gaan tot 10%, alsk 10% pak dan wordt dat 2200mhz, vraag is: Zal dit lukken? Veilig of niet?

AsEeL

Legacy Member
JA als je voor die 3200 een zelfde verhouding MP / FSB gebruikt
Dus als een 3500 = 11 * 200 dan zal je 3200 van 10 * 200 naar 11 * 200 moeten gezet worden. Normaal heb je dan een 3200 die exact het zelfde presteert als een 3500.

Nu moet je wel zien dat je ram dat hier maar 333 is geen probs krijgt op hogere FSB waarden.

Hoe lager de MP en hoe hoger de FSB hoe beter de prestatie =)

zo is 11 * 200 trager als 10 * 220
Je hebt beiden 2200Mhz maar bij een FSB van 220 gaat je systeembus grotere doorvoer hebben en kan je ram ook hoger lopen wat resulteert in grotere doorvoersnelheden.

Big Taj

Legacy Member
AsEeL zei:
JA als je voor die 3200 een zelfde verhouding MP / FSB gebruikt
Dus als een 3500 = 11 * 200 dan zal je 3200 van 10 * 200 naar 11 * 200 moeten gezet worden. Normaal heb je dan een 3200 die exact het zelfde presteert als een 3500.

Nu moet je wel zien dat je ram dat hier maar 333 is geen probs krijgt op hogere FSB waarden.

Hoe lager de MP en hoe hoger de FSB hoe beter de prestatie =)

zo is 11 * 200 trager als 10 * 220
Je hebt beiden 2200Mhz maar bij een FSB van 220 gaat je systeembus grotere doorvoer hebben en kan je ram ook hoger lopen wat resulteert in grotere doorvoersnelheden.

wat is dan voor mij het beste om te doen? 11x200 OF 10x220 ??

AsEeL

Legacy Member
10 * 220 = 2200Mhz is sneller dan 11 * 200
Want u ram draait op hogere frequentie

ix_Toki

Legacy Member
u ht van de 3200 sta da op 4* of 5*? van een 3500 sta da op 5*, maar ik heb da verlaagd na 4* waardoor fsb veel hoger kan gezet worden!! moet zorgen da fsb * ht tussen de 800 en 1000 ligt: vb standaard 3500= 5*200=1000
nu sta ie op 4*230= 920... je ziet dat het iets lager ligt maar door de hogere fsb zijn prestaties toch stukken beter! als ik mijn waterkoeling heb zal ik op 250*4 draaien wat dus weer 1000 is maar veeel beter zal zijn (btw mhz wordt niet verlaagd door ht te verlagen) en zal ik mss wel na ht 3 gaan om zo fsb op 300 te krijgen. Wel niet vergeten om u mem asyncroon te laten draaien als je fsb boven de 225 gaat zetten want anders ist ni stabiel dan moet je u mem na 166 plaatsen...

Gothrek

Legacy Member
Aseel ge kunt uwe mp niet verhogen e met een athlon64 tenzij het een fx is

AsEeL

Legacy Member
Gothrek zei:
Aseel ge kunt uwe mp niet verhogen e met een athlon64 tenzij het een fx is

Aah da wist ik nog nie :doh:
En ik maar denken dat sinds die Nforce 2 mobo's bijna niet anders meer was bij AMD :)
Raar vin ik wel :s
Uw oc hangt dus puur af van u snelheid van u ram...
Spijtige zaak, geluk da ge het mij zegt :)
Thx

MP van 10 en FSB van 290 :p
lekker

-[DTT]- Jumpy

Legacy Member
ix_Toki zei:
Wel niet vergeten om u mem asyncroon te laten draaien als je fsb boven de 225 gaat zetten want anders ist ni stabiel dan moet je u mem na 166 plaatsen...
:wtf:
m'n corsairC2 gaan tot 238 ze
da kunde nie zeggen hé, da verschilt van lat tot lat
ter zijn zelf mensen hier die 280fsb doen en dan nog op 2-2-2-5 :crazy: ;)

met uwen rev 1.02 gade wel nie goe kunnen oc'en ze
AGP/PCI locks werken daar nie op :(

ix_Toki

Legacy Member
mja, zou kunnen ma ik ga uit gewente vanaf 225 asyncroon werken want ik oc meestal toch hoger dan het zou aankunnen... en mijn timing draaien dan ook op 2-2-2-10 (daar 10 beter draait op de 64 bit cpu platforms dan 5...)

-[DTT]- Jumpy

Legacy Member
hmm das idd e verhaalken hé da 10 of 11 meer performance geeft
ma ik haal toch betere prestaties op 5 ze
en kben niet alleen btw ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan