Archief - Router

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FlameDB

Legacy Member
Hey all,

de situatie is als volgt:

Beneden komt internet binnen, die kabel zit rechtstreeks in een switch van Dlink. Vervolgens gaat vanuit die switch een kabel naar mijn kamer, die ook terecht komt in een switch van Dlink. Van daaruit gaat er direct een kabel in een draadloze router en vanuit die draadloze router gaat een kabel in mijn vaste pc.

Als ik connect in CoD:BO duurt het verschrikkelijk lang om te connecten, soms tot meer dan een minuut, soms duurt het minder lang, soms lukt het gewoon niet.

Als ik dan de kabel die van beneden komt rechstreeks in mijn computer steek, gaat het verbinden al na 2 seconden (zoals het hoort dus).

Ligt dit nu aan mijn draadloze router configuratie? Zoja, wat moet ik daarin veranderen zodat connecten wel normaal verloopt?

Mvg

Exit

Legacy Member
die router mss als ap+switch instellen ipv als router

maar normaal zou het moeten gaan zo ook
eventueel moet je poorten openen in de router om het te laten werken (vlotter)

FlameDB

Legacy Member
als ik die dan als ap+switch instel gaat mijn laptop toch niet meer kunnen surfen via wireless internet?

En die poorten openen, hoe doe je dat precies, en welke poorten?

Mvg

FlameDB

Legacy Member
die site die je gegeven hebt moet ik blijkbaar voor betalen als ik die voor mijn router selecteer... Heb ook nog niet direct teruggevonden hoe ik de router als AP instel

het gaat over een Dlink DIR-600

Exit

Legacy Member
als ap instellen

login op router
zet dhcp uit en steek kabel van de wan/internet poort naar een lan poort.

MAAR aangezien je geen andere router hebt, enkel switchen ga je daarna niet in de router geraken!
wil je erin geraken, stel dan een handmatig ip in de pc in (als router 192.168.x.1 is dan kies je bvb 192.168.x.y = y van 2 tot 254)
dan kan je inloggen, daarna terug op autom om op internet te kunnen.

heb je wel nog een router beneden staan, stel dan deze router boven in op 192.168.x.2, x=ip van de andere router.
dan kan je op de router boven inloggen via 192.168.x.2 om aanpassingen te doen

FlameDB

Legacy Member
bedankt voor je hulp. Door die port forwarding ben ik terecht gekomen op DMZ, dat was blijkbaar de oplossing :).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan