Archief - Router versleten/kapot ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cpt. Caparzo

Legacy Member
Hey,

Nu al enige tijd heb ik last van vreselijk veel internet disconnects op een dag, nu net heb ik er weer 9 of 10 gehad binnen de 5 minuten. Ik heb zo een vermoeden dat het probleem bij de router ligt.
Hier thuis zijn we met 3 pc's verbonden aan de router, en telkens wanneer er maar 1 iemand op één van de pc's bezig is werkt internet perfect zonder disconnect of vertraging, wanneer ik en mijn broer tegelijk bezig zijn op internet ben ik binnen 10minuten +- 20 keer mijn verbinding kwijt, kan dit echt gewoon enkel en alleen aan de router liggen of is mijn verbinding gewoon van de ene moment op de andere zo slecht geworden ?

De router zelf is nog geen 2jaar oud en is van sweex.
Jammer genoeg heb ik er zelf allemaal veel te weinig verstand van.

Nielsvds

Legacy Member
Die symptomen kunnen duiden op een defecte router.

Indien je of iemand anders torrent of p2p programma's gebruikt probeer het aantal gelijktijdige connecties te verminderen. Beperk ook de maximale upload en download snelheid. Dat kan ook de oorzaak zijn.

Cpt. Caparzo

Legacy Member
Tjah, een torrent programme of dergelijke staat bijna nooit op, bij het minste is de verbinding weg zonder reden.
Ik zal morgen maar eens rond kijken voor een andere router.
Enige suggesties hiervoor ?

Nielsvds

Legacy Member
Voor dat je een nieuwe router koopt. Zou ik je aanraden om eens gedurende 10 minuten de stoomadaptor van je router uit te trekken en dan weer in te steken. Vervolgens zou je ook nog eens een reset kunnen uitvoeren. Meestal is er een klein knopje op de router om te resetten of moet je met een puntig voorwerp de reset toets in drukken. Valt het probleem dan nog dan ligt het aan de router.

Is die sweex ook een modem en router in één apparaat? Neen, dan zou het probleem ook met je modem kunnen liggen.

Ik ben zeer tevreden over sitecom routers. Ikzelf heb de sitecom wl-611 (wireless router 300n special compact size edition). Natuurlijk zijn er ook nog betere routers van sitecom.

Cpt. Caparzo

Legacy Member
Probleem opgelost, had eens getest met een router die ik kon lenen van iemand, gaf geen enkel probleem. Heb dan maar een nieuwe gekocht , ook een Sitecom 300n x2 iets achtige naam :D

Nielsvds

Legacy Member
Ik wou gewoon zeker zijn en je niet voor niets een nieuwe router te laten kopen. Goed dat je even getest hebt met een andere router. Voor mij levert Sitecom de beste prijs/kwaliteit en zeker hun royale garantieperiode en goede helpdesk( wel betaal nummer maar de support weet waar ze overspreken).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan