Archief - Router probleem [Hacken??]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Olivier Peeters

Legacy Member
Hallo iedereen,

ik zit thuis nogal verveeld met een heel groot probleem. We hebben reeds lange tijd (al 3 jaar ofzo) een wireless router thuis. Merk & type: Level One WBR-3408 11g.

Een tijdje geleden heeft een van mijn broers echter het wachtwoord gekraakt en het wirelessmenu (website: http://192.186.0.1), waar je het wachtwoord moet instellen beveiligd met een code. Nu hebben we thuis een netwerk zonder wachtwoord maar in kan niet aan het menu om deze in te stellen. Ik moet nu van mijn moeder een wachtwoord instellen en dit kan natuurlijk niet, wegens de beveiliging. Ook is de resetknop van dit apparaat kapot.

Heeft iemand een oplossing om toch mn netwerk te kunnen instellen? Ik denk bijvoorbeeld aan het doorbreken (hacken) van deze pagina (dus niet het netwerk hé!), maar ik ben eigenlijk niet thuis in deze wereld, dus ik hoop dat iemand van jullie wel een oplossing weet? (resetten kan dus niet!) :help:

Alvast bedankt
Olivier

Dastardly

Legacy Member
de stekker uittrekken en eventjes wachten heeft hetzelfde effect als die reset knop.

Olivier Peeters

Legacy Member
Dastardly zei:
de stekker uittrekken en eventjes wachten heeft hetzelfde effect als die reset knop.
En hoe lang is eventjes? Als ik me niet vergis, heeft hij vandaag alleen al een half uur uit de stekker geweest :(

Groeten
Olivier

krisse5844

Legacy Member
Dastardly zei:
de stekker uittrekken en eventjes wachten heeft hetzelfde effect als die reset knop.

Nee hoor , je moet effectief de reset knop gebruiken ! Anders als de elektriciteit uitvalt of uw router loopt vast ( en je moet hem even herstarten door de stroom eraf te halen ) dan zijn steeds uw instellingen weg :lol: , nee hoor !

Wat is de code die je wil achterhalen :

De netwerksleutel om te kunnen verbinden via wifi ( wep / wpa / wpa 2 ) ?
Of de code om in de routerinstellingen te kunnen ?

De code van de router is meestal standaard :

Gebruiker : admin
Pasw. : niks invullen

Ofwel beide : admin

Olivier Peeters

Legacy Member
krisse5844 zei:
Wat is de code die je wil achterhalen :

De netwerksleutel om te kunnen verbinden via wifi ( wep / wpa / wpa 2 ) ?
Of de code om in de routerinstellingen te kunnen ?

De code van de router is meestal standaard :

Gebruiker : admin
Pasw. : niks invullen

Ofwel beide : admin
^^ Het vette :)

Ennuh mn broer heeft de instelling gewijzigd dus ben ik spijtig genoeg niks met deze wachtwoorden :(

Groeten
Olivier

krisse5844 zei:
Nee hoor , je moet effectief de reset knop gebruiken ! Anders als de elektriciteit uitvalt of uw router loopt vast ( en je moet hem even herstarten door de stroom eraf te halen ) dan zijn steeds uw instellingen weg :lol: , nee hoor !
Damn, die knop is bij mij dus kapot hoor :) En die is nogal raar! Ik wil er anders wel eens een foto van nemen!

Groeten
Olivier

krisse5844

Legacy Member
Olivier Peeters zei:
Damn, die knop is bij mij dus kapot hoor :) En die is nogal raar! Ik wil er anders wel eens een foto van nemen!

Groeten
Olivier

Hier is dat niet echt een knopje , maar een gaatje ! Als je erin gaat met een houten brochette stok :D :rofl: ofzo ( kzou geen metaal gebruiken ) , en dan erin drukt voel je wel dat er een knopje verscholen zit ... Hier resetten is spanning eraf en x aantal seconden dat knopje indrukken met brochettestok :rofl: ...

Dastardly

Legacy Member
krisse5844 zei:
Nee hoor , je moet effectief de reset knop gebruiken ! Anders als de elektriciteit uitvalt of uw router loopt vast ( en je moet hem even herstarten door de stroom eraf te halen ) dan zijn steeds uw instellingen weg :lol: , nee hoor !


is toch het geval hier als dat toestal ~30 seconden zonder stroom valt.

de adminpagina omzeilen is zo goed als onmogelijk, sommige types hebben wel een zwak punt (maar dan ook enkel met specifieke firmware). je gaat sneller zijn door aan je broer het wachtwoord te vragen of je reset probleem op te lossen.

krisse5844

Legacy Member
Dastardly zei:
is toch het geval hier als dat toestal ~30 seconden zonder stroom valt.

de adminpagina omzeilen is zo goed als onmogelijk, sommige types hebben wel een zwak punt (maar dan ook enkel met specifieke firmware). je gaat sneller zijn door aan je broer het wachtwoord te vragen of je reset probleem op te lossen.

Welke router is dat ?

Nog nooit geweten dat alle instellingen verdwenen zijn bij stroomloze toestand . Lijkt me ferm irritant om alle instellingen ( en vooral uw poorten ) terug te zetten nadat er een stroomonderbreking is geweest ...

Olivier Peeters

Legacy Member
krisse5844 zei:
Hier is dat niet echt een knopje , maar een gaatje ! Als je erin gaat met een houten brochette stok :D :rofl: ofzo ( kzou geen metaal gebruiken ) , en dan erin drukt voel je wel dat er een knopje verscholen zit ... Hier resetten is spanning eraf en x aantal seconden dat knopje indrukken met brochettestok :rofl: ...

Ik heb het bakje opengegooid, dus dat had ik ook al door hoor :) Maar ik vind geen enkel knopje terug :( Als ik door dat gaatje zou gaan kom ik tegen en draad die dan leid naar een of andere elektrische component (ik vermoed een condensator). Dus dat zal moeilijk gaan, of iemand moet weten hoe dat precies in elkaar zit :)

Groeten
Olivier

krisse5844

Legacy Member
Olivier Peeters zei:
Ik heb het bakje opengegooid, dus dat had ik ook al door hoor :) Maar ik vind geen enkel knopje terug :( Als ik door dat gaatje zou gaan kom ik tegen en draad die dan leid naar een of andere elektrische component (ik vermoed een condensator). Dus dat zal moeilijk gaan, of iemand moet weten hoe dat precies in elkaar zit :)

Groeten
Olivier


:crazy: foto ? :crazy:

Olivier Peeters

Legacy Member
krisse5844 zei:

111pcmh.jpg

Reset'knop' is rechtsboven juist onder poweraansluitinh (zwarte plug-in)

Groeten
Olivier

vinteg

Legacy Member
koop u gewoon een nieuwe router...
dan heb je ineens een upgrade in netwerksnelheid.
een 11G router is meer bepaald van deze tijd eh :)
op die rest plek moet normaal echt wel een verzonken drukknop zitten hoor.

krisse5844

Legacy Member
vinteg zei:
koop u gewoon een nieuwe router...
dan heb je ineens een upgrade in netwerksnelheid.
een 11G router is niet meer bepaald van deze tijd eh :)
op die rest plek moet normaal echt wel een verzonken drukknop zitten hoor.

*Fixed* :p

Davion

Legacy Member
Waar die reset knop was...
Draai de printplaat om en zoek de 2 solderingspunten van die knop, en sluit die gewoon een kabel kort, daar is je reset.

ThatGuy

Legacy Member
Probeer eerst via software je probleem aan te pakken ipv zitten te prutsen met hardware..

Cain&Abel zal het wachtwoord tot je routerinstellingen wel achterhalen.

FEW

Legacy Member
piemel zei:
en aan uwen broer dat wachtwoord vragen is geen optie? :)
Daar dacht ik ook aan... :)
Laat uw broer gewoon een nieuwe router kopen, kost toch niet zoveel. Als hij zo lomp is paswoorden in te stellen die hij niet kan onthouden.

Ik vermoed wel dat hij mogelijk paswoorden getest heeft die hij kon ingegeven hebben? Probeer die eens in qwerty te typen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan