Archief - roccat kave 5.1 vibratie?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

michael1995

Legacy Member
dag iedereen :P

ik heb een vraagje...
ik heb een tijdje geleden een roccat kave gekocht en het is echt een machtige headset dat kan ik al zeggen maar er is 1 probleem...
ik heb GEEN vibratie ook nooit gehad hoe kan ik de vibratie laten werken?
heb al vanalles opgezocht er zijn mensen die zegen dat er een instalatie file is maar dat heb ik niet ik heeb alleen roccat stuuff
een 5.1 test en manual
en in de manual staat ook niets hoe ik dit kan oplossen
iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

MVG michael

MaximV

Legacy Member
Ik heb een aparte geluidskaart en ik heb 'subwoofer versterking' moeten aanduiden om de vibratie te voelen.
Als je onboard geluid hebt, dan moet je is zoeken naar realtek HD Audio Manager, daar moet je bij je configuratie enable bass managment aanduiden denk ik.

TehJoker

Legacy Member
er is geen echte optie om de vibratie aan te leggen, ook gene installatie file of niets. Gewoon zorgen dat je bass lekker doorkomt en best ook die slider voor bass (sub) naar bove schuive op de desk remote :)

bij mij komt die vibration nu lekker door, maar ge moet ook niet verwachten dat ie even hard gaat trillen als je vibrator ofzo, is een redelijk subtiele vibratie die (net ietsje te veel naar mijn mening) ook gedempt word door de earpads


en ja ik heb ook een kave en ben der vreed content van :)

[EDIT:]Zorg dat de desk control ook op Game staat, dan gaat de vibratie ietsje harder (of zo voelt het iig toch aan :p )

Psy

Legacy Member
K'maak die vibratie persoonlijk *zeer* zelden mee, dat lijkt hier enkel te gebeuren wanneer een bass op een bepaald soort frequentie (?) afspeelt .. tijdens films bv voel ik het soms bij bepaalde explosies, bij andere films dan weer niet, lijkt niet echt iets dat ge kunt forceren

michael1995

Legacy Member
ok thx guys voor de info

maar trouwens wat ik ook wel merk is als ik alles naar beneden doe en alleen de bas naar boven doe dat ik dan vaak niets hoor
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan