Archief - Random restart uit het niets!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hungry®

Legacy Member
draai de brug eens om die de beide graka s verbindt. Enable daarna in device manager de kaart die disabled is mocht dat nog zo zijn.

Reborn

Legacy Member
Ik heb dan toch uw raad opgevolgd, kon het ni laten :) ik heb beide graka's eruit gehaald, de 2de graka die ik dus heb gekocht van iemand op dit forum heb ik in slot 1 gedaan, mijn eerste primaire graka dus die in slot 1 was heb ik eruit gehaald en ligt nu op mijn bed, dus maw nu heb ik enkel die graka erin gedaan waarvan ik vermoede dat het defect was ....

Alvores ik beide graka's eruit gedaan heb heb ik alle ati drivers uninstalled en daarna driver sweeper gerunned.

Na die "defecte" graka erin te hebben gestoken heb ik dus ati drivers geinstalled en alles liep zoals het moest, herstart en geen BSOD's of restarts meer .... MAAR beelden zeggen meer dan woorden :)

http://oi56.tinypic.com/2cdwp45.jpg

http://oi51.tinypic.com/2rystuq.jpg

Dat bedoel ik dus he met die 725/300 mhz da staat zo op die graka op default terwijl bij mijn weten de clocks van een HD 5850 725/1000 mhz default zijn! Zelfs onder hardware info staat het op 725/300! De memory bandwidth is veel te laag! Maar 38,4 GByte/s! dus conclusie die graka is defect?

En zoals je kunt zien staat graphics overdrive na een fresh ati driver install op default enabled ..... terwijl dat niet zo mag zijn he? Da stond toch altijd automatisch op "uit"?

Bij mijn primaire graka die sapphire dus die ik eruit heb gehaald die in slot 1 was waren de default clocks weldegelijk 725/1000 mhz ..... dus ik heb toch een vermoeden dat die xtreme versie defect is ...

Ik wacht op verdere instructies van Hungry :)

Psy

Legacy Member
Hebben die kaarten zo geen energy savings mode?
Dat ze terugvallen op low speed in windows, en pas hoger clocken als ge games speelt? (wat dus zou verklaren waarom ze in windows op die lage snelheid zitten)

Reborn

Legacy Member
Pfffffff, ik was gisteren zo blij aangezien het heel de dag errorfree was en geen restarts meer en nu toen ik daarnet wakker werd en mijn pc aandeed was het weer dezelfde shit :s het is duidelijk dat het met crossfire te maken heeft want nu heb ik die bridgekabel eraf gehaald en geen restarts meer en geen BSOD's en ironisch genoeg draai ik nu die kaart waarvan ik dacht da het defect was ..... dus conclusie geen 1 van de 2 is defect, op zich werken die wel maar als ze samen werken is het miserie ... dus ik snap het niet meer zo goe. Wtf is hier aan de hand? Waarom crasht mijn systeem in crossfire? Is het dan toch driver related? Want hardware related is het blijkbaar niet. Zoals ik al zei heb ik de nieuwste, de voorlaatste en paar versies terug drivers geinstalleerd en da maakt geen kak uit. Wat moet ik nu doen? Iemand enige suggesties?

Sapermun

Legacy Member
Reborn zei:
Ja maar da's te veel werk pfff, jullie begrijpe da ni he ik werk 5x per week in den bouw, ik kom altijd moe thuis en het weekend gebruik ik dan om uit te slapen, te relaxen en uitgaan etc of wa tv kijken, maw beetje time for myself en ik ga echt ni bezig zitten aan mijne case dingen eruit halen testen, ik weet uit ervaring dat zo'n dingen urenlang kunnen duren om het probleem te vinden ....

Neen, ene is sapphire en den andere is xtreme.

K werk kik ook in den bouw: bekister en tis idd soms wa afmattend, maar aan een pc zitten vijzen etc kost toch geen bal moeite zeh. volgens mij zit ge gewoon met een voeding die het aant begeven is. van alle keren dat ik ook al dergelijk probleem heb gehad, hielp het enkel om een nieuwe voeding te kopen. En dan nog liefst eentje van een degelijk merk. Natuurlijk kan je altijd eerst een andere testen van een kennis, want je weet nooit natuurlijk.

Ik zit hier met een 560ti sli opstelling en zat ook met een kwaliteitsvoeding, en khad ook random restarts. Met een budgetvoeding geprobeerd en het werkte, maar te weinig aansluitingen voor mn harde schijven etc. dan maar die PSU uit mn sig gekocht, en alles werkt perfect.

k blijf het zeggen: random reboots moetje eerst en vooral checken met een andere voeding. mensen onderschatten het belang van een goeie Power Supply Unit veel te vaak.

Reborn

Legacy Member
Sapermun zei:
K werk kik ook in den bouw: bekister en tis idd soms wa afmattend, maar aan een pc zitten vijzen etc kost toch geen bal moeite zeh. volgens mij zit ge gewoon met een voeding die het aant begeven is. van alle keren dat ik ook al dergelijk probleem heb gehad, hielp het enkel om een nieuwe voeding te kopen. En dan nog liefst eentje van een degelijk merk. Natuurlijk kan je altijd eerst een andere testen van een kennis, want je weet nooit natuurlijk.

Ik zit hier met een 560ti sli opstelling en zat ook met een kwaliteitsvoeding, en khad ook random restarts. Met een budgetvoeding geprobeerd en het werkte, maar te weinig aansluitingen voor mn harde schijven etc. dan maar die PSU uit mn sig gekocht, en alles werkt perfect.

k blijf het zeggen: random reboots moetje eerst en vooral checken met een andere voeding. mensen onderschatten het belang van een goeie Power Supply Unit veel te vaak.

Gij hebt wss ni alles gelezen? :D

Ik heb een Corsair GS800 voeding ;) zo goed als nieuw overkocht van iemand op dit forum met garantie en factuur, mijn oude voeding was een corsair VX450, dus het ligt niet aan de voeding en wat betreft van dat in den bouw werken en geen goesting hebbe na mijn werk om aan de pc zitten te prutsen, heb ik dan toch wel gedaan als ge verder had gelezen, dan had je gelezen dat ik van alles al heb gedaan en niks heeft uitgemaakt.

Reborn

Legacy Member
Hungry® zei:
heb je dit nog als je de specs navraagt in Catalyst control center als de kaart er solo inzit?

Ja da is nog altijd zo ....

Kan het zijn dat het niet 2 dezelfde identieke kaarten zijn? Namelijk mijn eerste 5850 is nog de "oude/eerste" versie en die 2de is dus een xtreme de gereviseerde versie die minder verbruikt en minder aansluitingen heeft of heeft dat niks daarmee te maken? Normaal gezien zouden die perfect met elkaar moeten werken he? Die hebben alletwee dezelfde specs.

Ahja ik geef het op, het werkt gewoon niet in crossfire, als beiden ge-enabled zijn dan herstart mijn pc vanaf het moment ik in desktop geraak ..... de kaarten op zich werken wel, ieders apart (behalve die verkeerde clocks bij die xtreme kaart) maar daar ben ik niks mee pffff

Hungry®

Legacy Member
schuif de bovenste naar 775 en de onderste naar 950 en dan apply....zie dan of die waarden ook onderaan komen dan als current values.

Ik heb een zwakkere graka, misschien liggen jouw normale waardes hoger. De instellingen die ik jou gaf zijn de instellingen van mijn graka.

De huidige waarden die hij als current values geeft zijn 70 percent ondermaats op vlak van de geheugenclock en GPU clock.

Reborn zei:
Bij mijn primaire graka die sapphire dus die ik eruit heb gehaald die in slot 1 was waren de default clocks weldegelijk 725/1000 mhz ..... dus ik heb toch een vermoeden dat die xtreme versie defect is ...


indien deze waarden als current values worden opgeslagen verander ze naar 725/1000 zoals de waarden van de sapphire. En apply. Zie of ze als current value blijven staan.

Start terug op, check opnieuw of die current values nog hetzelfde zijn.

Bench de graka dan solo.

Reborn

Legacy Member
Ja als ik dat manueel bij overdrive op 725/1000 zet dan blijft dat zo staan wat ook logisch is maar dat is niet de bedoeling he, de clocks van de xtreme zou al default 725/1000 moeten zijn ipv 725/300 .... Op deze manier overclock ik de graka zogezegd van 300 mhz naar 1000 mhz terwijl die default op 1000 mhz moet zijn :) of mss is da echt een slechte kaart en wss en fabrieksfout he daarom dat die op 725/300 hardwarematig draait, who knows.

Beiden kaarten heb ik al solo gebenched, zoals ik al zei als de graka's apart draai dan is er geen enkel probleem maar vanaf het moment dat ze in crossfire draaien ist miserie en nu weten we nog altijd niet wrm het zo is en hoe het we kunnen oplossen he :)

Ik begin het stillekes aan op te geven, volgens mij heeft iemand die in bios geflasht naar 725/300 want da is de enigste logische verklaring da ik kan bedenken wrm alle progs denken dat het default 725/300 is ....terwijl mijn sapphire default 725/1000 is
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan