Archief - Rambank kapot? MSI k8n neo2 platinum

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

cherouke

Legacy Member
Ik heb dus een msi k8n neo 2mobo.
amd64 3500+
2 x 512 ddr pc4400 gskill

Mijn probleem is dus volgende.
Om in dual channel te werken moet je rambank 1 en 2 gebruiken.
Echter als ik deze gebruik post mijn pc niet.
Gebruik ik rambank 1 en 3 dan zijn er geen probs, maar dan heb ik geen dual channel meer natuurlijk.
Enkel rambank 1 gebruiken werkt ook, met beide latjes geprobeert.
gebruik ik rambank 3en4 dan wil pc ook niet posten.
Iemand enig idee?

Davion

Legacy Member
Gewoon enorm veel memory incompability issues met dat moederbord..

cherouke

Legacy Member
Davion zei:
Gewoon enorm veel memory incompability issues met dat moederbord..

Ja, maar wat doe ik eraan?

Rambank 1en3 werken ze perfect maar dan wel in single channel.

Mobo omruilen?

cherouke

Legacy Member
vinteg zei:
sta laatste bios derop?

Ja, laatste nieuwe officiële bios 1.4 staat erop.

Nu, volgende week mag ik mijn newcastle gaan inruilen voor een winchester (ze hadden me gezegd dat winchester was tot ik cpuid es liet lopen en ik es gekeken heb op core zelf, gelukkig mag ik hem omruilen), blijft het probleem hetzelfde dan rma ik mijn bordje.

Davion

Legacy Member
En krijg je terug een Neo2 die exact hetzelfde probleem heeft ....

Best is vragen achter een ASUS A8V Deluxe rev.2..

cherouke

Legacy Member
Davion zei:
En krijg je terug een Neo2 die exact hetzelfde probleem heeft ....

Best is vragen achter een ASUS A8V Deluxe rev.2..

De asus a8v hadden ze niet meer op voorraad, daarom heb ik die msi genomen. Normaal ging ik sowieso die asus nemen. Maar ik had geen zin om nog langer te wachten.

Net es getest met 2 x 512ddr pc3200 twinmos
Boot ook niet. Dus tligt zeker niet aan ram.
Moet wel mobo zijn :angry:

scorpion007

Legacy Member
davion , stop me zevere , we wete ammal al da ge MSI nie kunt uitstaan ok ?

Twinmoss moet daar PERFECT op werke , kheb et zelfde mobo , en heb die ram er ook al ingestoke , mss kapot mobo idd , kweenie.

Davion

Legacy Member
ach man ik kan MSI wel uitstaan, OVERAL wordt er gezegd dat et mobo problemen heeft en gelle gaat hier et tegendeel beweren ?? kijk es naar fora zoals die van www.hexus.net, www.tomshardware.com, www.anandtech.com, dan zulde wel anders piepen...

Want: MSI maakt zelfs zeer goede graka's (6800GT met copper cooling) maar hunne Neo2 zuigt PERIOD.

Exit

Legacy Member
indeed, hebben er hier al veel probs op forum gestaan die probs kenden en nen neo mobo hadden ...

cherouke

Legacy Member
scorpion007 zei:
davion , stop me zevere , we wete ammal al da ge MSI nie kunt uitstaan ok ?

Twinmoss moet daar PERFECT op werke , kheb et zelfde mobo , en heb die ram er ook al ingestoke , mss kapot mobo idd , kweenie.

Zowel mijne Gskill als Twinmos gaan niet. :angry:
Dus dat is toch wel niet echt normaal. En in single channel gaat het wel.
En rambank 3 en 4 moet ik ook niet proberen want dat gaat ook niet.
De enigste die werkt is rambank 1, en als ik dan een latje bijsteek om rambank 3 dan gaat dat ook, maar 2 en 4 gaan niet.
Met één latje heb ik ook geprobeert, wil enkel booten vanaf rambank 1. Kunt dus niet booten van 2,3of 4. Dat is toch niet normaal. Ik weet dat 3 en 4 niet zo stabiel zijn als 1 en 2, maar hij wil simpelweg niet booten, niet op losse timings, niet op strakke. Noppes. :angry: :cry:

BTW, happy newyear everyone

scorpion007

Legacy Member
cherouke zei:
Zowel mijne Gskill als Twinmos gaan niet. :angry:
Dus dat is toch wel niet echt normaal. En in single channel gaat het wel.
En rambank 3 en 4 moet ik ook niet proberen want dat gaat ook niet.
De enigste die werkt is rambank 1, en als ik dan een latje bijsteek om rambank 3 dan gaat dat ook, maar 2 en 4 gaan niet.
Met één latje heb ik ook geprobeert, wil enkel booten vanaf rambank 1. Kunt dus niet booten van 2,3of 4. Dat is toch niet normaal. Ik weet dat 3 en 4 niet zo stabiel zijn als 1 en 2, maar hij wil simpelweg niet booten, niet op losse timings, niet op strakke. Noppes. :angry: :cry:

BTW, happy newyear everyone

happy newyear

ge kunt altij es een ander MSI mobo gebruike , zien of het aan kappotte rambank ligt of aan iets anders ?

davion , als gij durft bewere da ge nix tege MSI neo reeks hed , dan liegde nog ook :p

Ik heb btw het zelfde mobo en nog geen enkel probleem mee gehad , ik snap nie wa iedereen der mee uitsteekt :p.

cherouke

Legacy Member
scorpion007 zei:
happy newyear

ge kunt altij es een ander MSI mobo gebruike , zien of het aan kappotte rambank ligt of aan iets anders ?

davion , als gij durft bewere da ge nix tege MSI neo reeks hed , dan liegde nog ook :p

Ik heb btw het zelfde mobo en nog geen enkel probleem mee gehad , ik snap nie wa iedereen der mee uitsteekt :p.

Niks mee uitgestoken, toch wel raar dat hij in single channel wil werken en niet in dual channel. En dat hij niet wil booten met maar 1 ramlat in dimm 2, 3 of 4 :doh:
En ram werkt perfect in andere pc die ik hier staan heb.

nunne

Legacy Member
cherouke zei:
Niks mee uitgestoken, toch wel raar dat hij in single channel wil werken en niet in dual channel. En dat hij niet wil booten met maar 1 ramlat in dimm 2, 3 of 4 :doh:
En ram werkt perfect in andere pc die ik hier staan heb.


kan het niet zijn dan amd 64 geen dual channel ondersteund?

cherouke

Legacy Member
nunne zei:
kan het niet zijn dan amd 64 geen dual channel ondersteund?

:crazy: socket 939 cpu's ondersteunen dual channel, socket 754 ondersteunen geen dual channel. Tis dus wel degelijk een socket 939 cpu en mobo :niceone:

nunne

Legacy Member
cherouke zei:
:crazy: socket 939 cpu's ondersteunen dual channel, socket 754 ondersteunen geen dual channel. Tis dus wel degelijk een socket 939 cpu en mobo :niceone:



dank u ik weet da nu ook :bow:
ben van plan zelfde mobo te kopen
zou je ook weten welke typen gegeugen het ondersteund? ik zie dat er iemand pc 4400 draaiende heeft. :)

cherouke

Legacy Member
nunne zei:
dank u ik weet da nu ook :bow:
ben van plan zelfde mobo te kopen
zou je ook weten welke typen gegeugen het ondersteund? ik zie dat er iemand pc 4400 draaiende heeft. :)

Ja ik heb gskill pc4400, maar ze werken in single channel ipv dual.
Geen kingston hyperx nemen, daar zouden er probs mee zijn.
Corsair, ocz, gskill, ... Met zulke merken zit je zeker goed.

Alzheimer

Legacy Member
Davion zei:
maar hunne Neo2 zuigt PERIOD.

En jij kan het weten, want jij hebt al hem al uitvoerig getest, ofniet ?

390 MHz HTT, stabiel, snel, stabiele vcore, compatibel met elk latje dat ik er al ingestoken heb, jaja, dat zuigt toch wel.

De MSI K8N Neo2 is één van de betere -zoniet het beste- nForce 3 Ultra mobo dat er momenteel is.

nunne

Legacy Member
Alzheimer zei:
En jij kan het weten, want jij hebt al hem al uitvoerig getest, ofniet ?

365 MHz HTT, stabiel, snel, stabiele vcore, compatibel met elk latje dat ik er al ingestoken heb, jaja, dat zuigt toch wel.

De MSI K8N Neo2 is één van de betere -zoniet het beste- nForce 3 Ultra mobo dat er momenteel is.


da mobo zal dus draaien met corsair pc4000 cas2 hsp :niceone:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan