Archief - ram oc vraagje

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ComputerVISTA

Legacy Member
Hai,

Ik ben hier volledig nieuw in en doe dit wel is om me te amuseren dus schiet me niet af als ik wat dom vraag he.


Ik heb een asus p4c 800 e deluxe mobo met een p4 3.0E erop. Deze processor wil met gemak tot 3.7 gaan maar het rare is als ik men ram lock op 266 (is ook voorlopig nog pc2100) dan zie ik bij cpuZ dat het toch mee omhoog gekomen is. zo zie ik dat het ipv 2 x 133 is dat het bij een oc van +- 700 mhz al op 164 staat. En dit ram is zonder merk en is er dus echt niet op voorzien. Ik heb al getest met corsair ram en daar is het geen probleem bij, bij mijn ram valt de pc dan al is uit en start gewoon weer op met 3.7. dus daar zit het prob niet. Ook de temps zijn goed want men case wordt vrij goed gekoeld.

Zie ik iets over het hoofd om dat ram volledig te locken op 266?


Alvast bedankt

eecky

Legacy Member
Je DRAM Frequency bij advanced zal nog op auto staan. Probeer die es dan op 266 te zetten.

zie es op http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=1814&p=4


These most definitely aren't the most abundant memory frequency options we've ever seen, but they're quite acceptable for average desktop users. What's nice about these options, though, is that overclockers will be able to get well over 200MHz FSB while not being limited by too high a memory speed. In other words, you can run at 200MHz FSB with your memory set to dual DDR266 mode and not have to worry about your memory maxing out for quite some time.

ComputerVISTA

Legacy Member
Ik heb men ram gezet op 2.5 3 3 6 zoals ie hoort te staan en in het andere gedeelte hem vastgezet op 266 en toch blijkt hij te oc'en

cherouke

Legacy Member
Is normaal hé. Je ram is maar pc2100 dus 266 mhz (2x133)
Dus je kunt sowieso al niet 1/1 draaien. Met dat ram dat je nu hebt ben je verplicht om je divider op 266 te zetten op standaard clocks.
Enige oplossing is ander ram kopen.

ComputerVISTA

Legacy Member
Ja ik dacht ook ik zet het lager en dan oc ik dan komt het gelijk maar idd ager zetten kan ik niet, ik moet minstens pc 2700 hebben voor hetlager te zetten.


Maar geen nood men corsair latjes zijn in aantocht deze zijn maar voorlopig.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan