Archief - RAM geheugen dat faalt?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

gyoom

Legacy Member
Het probleem:

Mijn pc start niet op. Meer bepaald: de power valt gewoon uit wanneer hij op het scherm komt van "Windows 7 starten" (met die mooie bolletjes die zo ronddraaien). Ik zie het laadscherm dus nog net, maar na 1 second valt hij uit.

Ik ben dan maar een memtest gaan doen maar wanneer de memtest start, valt hij ook daar binnen de seconde uit.
HDD uitgehaald maar geen verschil

Daarna ben ik 1 plaatje ram (4gb) er gaan uithalen en dan werkte de memtest wel. Maar na een paar passes is hij tijdens test 7 gecrashed. Ik kreeg namelijk allemaal kolommen en tekens verspreid over heel mijn scherm (I e %). Enkel de progressie van mijn testen (hoeveel procent, welke test, hoeveel geheugen er werd gebruikt) was nog leesbaar tussen al die tekens in. Het aantal errors zelf kon ik niet meer lezen, maar ik ga ervanuit dat het 1 grote error was. :unsure:
Hetzelfde gedaan met het andere ram geheugen. Daar was de crash iets vroeger en bij test 5. Het waren hier wel andere tekens die ik daarna over mijn scherm kreeg (I J $ #)

Ondanks de individuele crashes, slaag ik er wel in mijn pc op te starten als er maar 1 slot gevuld is en ik dus met 4gb ram werk. Met 2 valt hij gewoon weer uit.

Specs:

Processor: Intel Core i5-2500K
RAM: 8 gb ram (2x4) kingston
MB: P8P67 PRO (rev 3.0 B3 Revision)
BIOS: Ver 08.00.10
3d-kaart: Asus EAH6950
Voeding: Antec 620W
Windows 7 64 bit

Mijn vraag is dus hoe ik terug met 8 gb kan werken? Is mn RAM geheugen al kapot? (het is met moeite 3 maand oud)

DreaDNoughT

Legacy Member
Blijkbaar ram stuk. Mijn corsair vengeance ram kon ik al terug binnen doen na 3 dagen gebruik...Zet mijn pc in slaapstand en de volgende dag niks anders dan bsod.

StickyPummel

Legacy Member
Wat ik wel raar vind is dat als je maar 1 lat gebruikt, het wel werkt.. Lat A afzonderlijk werkt, lat B afzonderlijk werkt, maar latten A en B samen werkt dan weer niet. Aan wat ligt dat dan?

gyoom

Legacy Member
Daar heb ik ook al aan gedacht. Maar moesten mijn slots kapot zijn, zou mijn pc niet werken met 1 plaatje erin denkik. Het moet dus puur aan de staafjes zelf liggen van de RAM ofwel aan voeding ofzo naar de plaatjes toe? Keb niet echt een idee dus dacht het eerst hier te vragen.

Basil Fawlty

Legacy Member
Probeer de processor eens opnieuw te installeren. Soms maken niet alle pinnetjes goed contact, en aangezien de geheugencontroller in de CPU zit... Kijk gelijk ook na of alle pinnetjes nog wel goed zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan