Archief - Raid 5

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ritzzzll

Legacy Member
Hallo allemaal,

Ik heb hier nog een oudere computer staan, een Pentium 4 3.2 Ghz, 512 MB ram.
Ik draai hierop Windows Server 2003 Enterprise. Ik weet dat dit niet het ideale systeem is, maar ik wil hier een software Raid 5 maken.
Ik heb de OS schijf mirrored, de overschotten van de OS schijf en de andere schijf waar de mirror op staat, ingesteld als een 'Spanned' volume, zodat ik een grote schijf krijg voor mijn backups van mijn laptop.
Nu heb ik ook nog 3 WD 1.5 TB green schijven welke ik wil gebruiken in raid 5. Zogezegd, zogedaan! schijven werden geformateerd, en toen begon het :'Resynching' dit heeft lang zo op mijn scherm gestaan, ik ben begonnen met het make van het volume, gisteren om 15 uur. De pc heeft de hele nacht aangestaan en toonde in het begin geen percentage. Nu geeft deze 2 % aan, nu mijn vraag: is dit een mistelling? kan dit wel? 2% is echt wel weinig !

Mvg
Alvast prettige feestdagen !

apa

Legacy Member
Ik weet niet precies hoe lang dat proces gewoonlijk duurt met software RAID, maar het kan best lang zijn. Het berekenen van de pariteiten is een reken-intensief proces: je zou dat moeten zien aan het CPU-verbruik.

Ondertussen zou je wel in staat moeten zijn om de volumes op die RAID array te gebruiken...

Ritzzzll

Legacy Member
Ik kan het volume enzo wel openen, maar mijn cpu draait op 3 % ?? is dit wel normaal ?

apa

Legacy Member
Lijkt me weinig, maar ik heb geen ervaring met RAID5 onder Windows eerlijk gezegd.

Kan je zeggen welk proces het meeste CPU-tijd opneemt?

Draaien de schijven constant?

Ritzzzll

Legacy Member
Bedankt voor de reactie,
ik heb denk ik het probleem gevonden, ik heb 2 sata pci kaarten in mijn pc, een van sitecom en een van conceptronic, het probleem ligt by de kaart van conceptronic. Als ik schijven gebruik die daar insteken, kan ik ze ook niet formateren enzo. ik heb 2 schijven voor raid in de 2 onboard-controllers gestoken, en de andere in de sitecom pci. Nu maakt hij de raid en zit hij al aan 9%, ik kan wel niet zien welk cpu proces hoger is dan de andere, want mijn cpu draat maar op 1-2-3 procent ... maar mijn HDD-LED slaat wel op hol, dus ik denk wel dat het zijn werk doet, straks naar de computerwinkel voor garantie !
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan