Archief - radeon 9800se ONDERklokken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

den Acid Burn

Legacy Member
lo, kheb een vervelend probleem, mn radeon 9800se geeft gewoo artifacts sids een tijdje.
kheb er nochtans nix aan veranderd.

mss als ik het ram wat onderklok dat hij geen artifacts meer geeft?

en met welk programma kan ik dat wat onderklokken

grtz Acid.Burn

Sander H

Legacy Member
zet der is ne fan op gericht of ga der desnoods mee trug naar de winkel als ge nog garantie hebt
ge hebt die nie gekocht om nie eens op normale speeds te kunnen spelen hé ;)
uw kast opezetten kan ook helpen ma dan krijgt ge wel stof in uw pc

den Acid Burn

Legacy Member
tprobleem is die is niemeer in garantie.
ik heb die van ne kameraad gekoch voor 90€ (9800se all-in-wonder)
die heeft 5 maanden perfect gebold en toen plots artifacts...

maar ati tool did the trick, mem frequency iets lager gezet en geen artifacts meer :applause:

alsk er een beter cooler opzet kan ik mss ook wel terug op de normale speeds spelen en mss nog meer.

kheb geheugen van 297 naar 294 gezet

den Acid Burn

Legacy Member
ander probleemke nu :(

ik heb dus de frequentie aangepast ma alsk opnieuw opstart saat die terug op default
hoe kan ik dit veranderen??

ik gebruik ati tool

den Acid Burn

Legacy Member
ok das ook opgelost :applause:

nu kank eidelijk terug far cry draaien op ultra high

speciaal in de vakantie gaan werken voor mn amd64 3500+, 1024 MB ddr400 cas2 van corair enzo.
en daarop uit miserie een 9200se moete steken :(

Axel

Legacy Member
probeer anders es uwen koeler van uw graka es uit te kuisen (wees wel voorzichtig he)
da kan maybe ook wel helpen

greetz

eraserke

Legacy Member
Axel zei:
probeer anders es uwen koeler van uw graka es uit te kuisen (wees wel voorzichtig he)
da kan maybe ook wel helpen

greetz

idd of nieuw coolerke kopen...kzou toch die kaart wa deftiger coolen ze zot...das een goei kaart en als ge dan leest da ge onder de normale speeds speelt, das om ziek van te worden eerlijk gezegd :tongue:


da moet deftig kunnen draaien e...probeer is andere drivers te installen ofzo, zet case is open, zorg voor cooling, verzet u case is (invloedsfactoren)


greetzz

Crijnske :D

Legacy Member
ik gebruik Rage 3D Tweak .. Draait aan XT , Alleen probleem = moederbord : 4 agp , kaart zonder biosflash OOK 4agp , ik snap niet wrm je telkens SE koopt ... bij mij was het een miskoop wou gaan voor de pro .. maarja back 2 the topic here ! met Rage 3D Tweak zal da wel lukke om uw core & memory lager te zette :) greetz

den Acid Burn

Legacy Member
kweet nie ze mannen volgens mij is het ram geheugen naar de zak.

zelfs bij een koude start(pc hele nacht afgestaan) geeft em al artifacts bij het windows bootscherm....


ik heb me nu een asus radeon 9600xt tvd 128 MB gehaald.
die loopt normal op 500mhz core en 300 mhz mem
da gaf 3910 punten op 3dmark 2003

kheb em wat overklokt naar 558 core en 334 mem
da gaf 4377 punten

hij is nog retestabiel en temps nog steeds 34 core en 40 ram.

maar is dit niet ietske te ver?
of zou ik nog iets verder durven gaan?

Ranzy

Legacy Member
Ehm, heb je artifacts? Nee? Dan zit je nog niet te ver. Core temp mag trouwens 85° worden...

den Acid Burn

Legacy Member
nope nix artifacts.

maar kben bang dak mn kaart onherstelbaar ga beschadigen alsk te ver ga.
alsk artifacts ga krijgen met verder te gaan kan dit dan blijvende gevolgen hebben?

Ranzy

Legacy Member
Zou kunnen, als je schrik hebt op beschadiging, overklok dan niet hé...

KnackyBall

Legacy Member
den Acid Burn zei:
tprobleem is die is niemeer in garantie.
ik heb die van ne kameraad gekoch voor 90€ (9800se all-in-wonder)
die heeft 5 maanden perfect gebold en toen plots artifacts...

maar ati tool did the trick, mem frequency iets lager gezet en geen artifacts meer :applause:

alsk er een beter cooler opzet kan ik mss ook wel terug op de normale speeds spelen en mss nog meer.

kheb geheugen van 297 naar 294 gezet

Raar, ik heb een hercules aiw9800se@9800pro 256bit al een goe jaarken en die bolt nog perfect man, hij is dan ook nog een beetjen oc'ed (van 380/340 naar 415/374)

apa

Legacy Member
Als je je videokaart steeds op default settings gedraaid hebt en je krijgt plots artifacts; dan duidt dat op een mankement bij de fabricage. Fabricagefouten moeten altijd hersteld worden en dat is niet beperkt in de tijd. Je kan je videokaart dus zonder problemen rma'en. Alleen is de winkel waar je die gekocht hebt daar nu niet meer voor aansprakelijk, dus moet je rechtstreeks de fabrikant van de videokaart contacteren (dus ook niet ATI zelf tenzij je een kaart van het merk ATI hebt).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan