Archief - radeon 9500 non pro @ 9800 pro wtf

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cedric

Legacy Member
ok, ik start met het overclocken van mijn kaartje die ik op de kop kunnen tikken heb voor 25€
er staat een zalman cooler op met een extra fan die ik er zelf opgeprutst heb

eerst en vooral omega drivers -> 8 pipelines ipv 4
dan overclocken

standaard Core Clock is 275 Mhz
standaard Memory Clock is 540 Mhz (270 x 2)

nu blijf ik wa overclocken en dat doet niets speciaals dus ik blijf doordoen.
wanneer ik artifacts kreeg stopte ik, en ging gamen. in counter strike source niets mis na een uurtje spelen. Nu zoek ik eens op aan wat die clocks zouden gelijk staan.

ik zoek op een ik zie dat een 9800 pro geclocked staat aan 380 MHz core en 680 MHz memory

ik kijk naar mijn graka, en dat is bijna blok hetzelfde. Ik zit er een paar mhz onder.

nu mijn vraag is: is die +- even rap?
wel moet ik erbij vermelden dat het de 64 bit versie is met 64 mb geheugen.
en zou een voltmod hem nog hoger kunnen clocken, want die zalman is niet lauw of warm, maar ijskoud na lang gamen, en dat willen we natuurlijk niet hé :)

tnx in advance :)

Sander H

Legacy Member
ge moogt geen clockspeeds vergelijken tussen verschillende chips hé, net zoals ge gene AMD en Intel met dezelfde clockspeeds moogt vergelijken enzo ;) structuur van de GPU is verschillend en da scheelt veel in snelheid.

doe gwn ne keer 3DMark03 en dan kunt ge vergelijken :)

presser

Legacy Member
Op de snelheid van een 9700pro kan je die wel krijgen, namelijk 325 core en 620 mem.

Er zijn in de 9800pro inderdaad enkele optimalisaties die jouw kaart niet zal hebben. Maar al bij al is het zeker geen slechte koop geweest.

Cedric

Legacy Member
alle ja voor 25 € :p

3dmark2k3 test dat alleen je gpu of heeft cpu daar ook mee te maken?

Cedric

Legacy Member
just 2k5 gedaan, kheb daar maar gemiddeld 5 fps, dus toch ni zo goed hé :p

***ARF***

Legacy Member
kheb is ne geforce4mx op dik 400 gekrege met de core
diene gaat dan ook ni "bijna" even snel zijn als ne 6800ultra hé:D

@Rada
ne 9800 haalt er wel veel meer op
3311ptn in de 2005 me mijne 9800pro@oc:p

thunderhawk

Legacy Member
***ARF*** zei:
kheb is ne geforce4mx op dik 400 gekrege met de core
diene gaat dan ook ni "bijna" even snel zijn als ne 6800ultra hé:D

@Rada
ne 9800 haalt er wel veel meer op
3311ptn in de 2005 me mijne 9800pro@oc:p


Tverschil Tusse ne 6800U en MX440 is veel groter dan nen R9500NP @ 9700PRO + en 9800PRO. (verschil tussen de R9500@9700PRO+ en de 9800PRO is nog geen 5% ;) Mischien had gij ne rappen mx 440 me gddr geheugen op 2Ghz :lol:

An!ma

Legacy Member
thunderhawk zei:
Tverschil Tusse ne 6800U en MX440 is veel groter dan nen R9500NP @ 9700PRO + en 9800PRO. (verschil tussen de R9500@9700PRO+ en de 9800PRO is nog geen 5% ;) Mischien had gij ne rappen mx 440 me gddr geheugen op 2Ghz :lol:

ge hebt op een manier wel gelijk
ma u core zo hoog krijgen is niks imo,
ze benchable houde is iets anders =)
ik krijg mijn core van menne 5600Ultra ook tot 433Mhz en em is ma benchable tot ongeveer 385Mhz core

Cedric

Legacy Member
thunderhawk zei:
Tverschil Tusse ne 6800U en MX440 is veel groter dan nen R9500NP @ 9700PRO + en 9800PRO. (verschil tussen de R9500@9700PRO+ en de 9800PRO is nog geen 5% ;) Mischien had gij ne rappen mx 440 me gddr geheugen op 2Ghz :lol:

dus eigenlijk is men graka toch redelijk rap? :)

:woohoo:

walvis

Legacy Member
das af te raden met die zalmann koeling vind ik.
ge moet voor voltmods echt wel deftige koeling steken (en die zalman is bedoeld voor passief te koelen dus niet echt voor oc).

Massman

Legacy Member
walvis zei:
das af te raden met die zalmann koeling vind ik.
ge moet voor voltmods echt wel deftige koeling steken (en die zalman is bedoeld voor passief te koelen dus niet echt voor oc).

met fan erbij is die weldegelijk geschikt voor oc hoor :)

walvis

Legacy Member
Massman zei:
met fan erbij is die weldegelijk geschikt voor oc hoor :)
yep oc kunde al zonder fan zelfs ook. ma voltmod met een heatpipe koeler. da betwijfel ik of da goe gaat draaien

Massman

Legacy Member
bwa, ie zegt dat zijn heatpipe nog ijskoud is na een paar uur gamen, dus denk ik dat da wel zal gaan.

Tis natuurlijk altijd een risico, maar als ge een potmeter tussenzet dan kunt ge uw voltage regelen.
Zo kunt ge hem voor te benchen wat hoger zetten, en voor alledaagse bezigheid op stock ;)

Cedric

Legacy Member
heeft iemand daar een tutorial van, waarvan ze weten dat hij werkt, liefst in het nederlands, voor beginners geschreven :p

en die potmeter wat houdt dat juist in?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan