Archief - R9600pro probleempje (VPU recoverer)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wover

Legacy Member
Hey,

Ik heb nu iets langer als een jaar een radeon 9600 pro van sapphire en ik was tamelijk content ervan tot een maand geleden (juist toen de garantie vervalde :p). Ineens tijdens het spelen bleef het beeld stilstaan en na een vijftientalseconden werd ik terug naar windows gestuurd met een boodschap van de VPU Recoverer dat de grafische tralala terug hersteld was ofzo, en dan kon ik terug gamen. Toen was het een keer om het uur ofzo. Al heel irritant, maar sinds een format c gisteren heb ik elke vijf minuten zoiets (enkel in games wel). Ik dacht al dat het lag aan het feit dat mijn games op een aparte hd zijn geïnstalleerd, en dat er bepaalde registerwaarden niet in het windows register voorkwamen, omdat ze voor de format c van gisteren op die andere hd waren geïnstalleerd. Maar dat is het niet, want ik heb nfs underground opnieuw geïnstalleerd, en het geeft nog steeds hetzelfde probleem. Dan dacht ik dat er misschien veel stof in de fan zat, dus die heb ik ook netjes propergemaakt, maar zonder resultaat, nog steeds heb ik hetzelfde probleem. Kan het zijn dat het aan dat stof ligt, want ik heb de fan zelf er wel niet afgehaald, omdat ik niet weet hoe. Als je denkt dat het hieraan ligt, post dan aub hoe het moet, ik zal ff een foto zoeken van de graka.

Greetz,
Woverke

edit: http://images10.newegg.com/productimage/14-102-301-03.JPG foto, dit is de exacte kaart.

Davion

Legacy Member
Zet VPU Recover uit

Indien u probleem weg is ==> OK en der u niets van aantrekken
Indien u probleem blijft ==> Andere mobodrivers ofzo proberen ?

Wover

Legacy Member
het slaagt vast en dankzij VPU recoverer krijg ik terug beeld, dus daaraan ligt het zeker niet, ik heb het trouwens al geprobeerd. Ik heb al andere graka drivers geïnstalleerd (4.10 en 4.9), maar bij 4.9 krijg ik geen beeld terug. mobo drivers heb ik nog niet geprobeerd, maar ik weet niet of er andere zijn voor de msi k8n neo2 s939

cherouke

Legacy Member
Heb dat ook nog voor gehad met radeon 9800se.
Heel irritant.
Makkelijk op te lossen, oudere versie van catalyst drivers gebruiken. (desnoods ouder dan 4.9)
Probleem gaat weg zijn.

Davion

Legacy Member
pak de laatste nForce driver voor u MSI mobo, en pak dan de Cat4.8.

Wover

Legacy Member
k eb de laatste drivers van alles ze (volgens MSI live monitor/update toch)... ik zal ns op de nvidia site gaan zien of er nieuw zijn, maar ik betwijfel et.

Ik heb de nu de 3.6 catalyst drivers geïnstalleerd en het probleem is weg, maar nu zijn de graphics in css veel slechter als tevoren, veel te veel waterspiegeling: kijk zelf maar

cherouke

Legacy Member
Tprobleem zit bij drivers videokaart, niet bij drivers mobo.

Probeer de drivers waarmee je geen probs had.
Zal wel 4.xx zijn ergens.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan