Archief - Q: PC probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

keZzar

Legacy Member
Hallo,

Ik heb een vraag i.v.m. een eigenaardig defect.
Wanneer ik mijn computer opstart, dan draaien de fans van mijn voeding niet.
Toch begint hij op te starten en draaien mijn fans en graka.
Wanneer hij bij het windows laadbalk scherm zit, toont hij opeens niets meer.
Dus ik krijg nooit mijn bureaublad te zien (ik kan gerust 10 uur in veilige modus bezig zijn).
Tijdens dit proces blijft mijn voeding zijn fans niet draaien (maar alles draait wel)

Nu ik dacht het ligt aan de voeding, ik zet mijn broer zijn oude pc op mijn kamer sluit alles aan en ondervindt juist hetzelfde probleem. Deze keer krijg ik wel geen "no signal" op mijn scherm na het windows laad venster, maar gewoon de mouse pointer die stuck staat centraal op het scherm.

Ik heb dus geen idee aan wat dit kan liggen, kan het aan mijn stopcontact zelf liggen (heb nochtands in 2 verschillende stopcontacten op mijn kamer beide defecten meegemaakt). Nochtands werkt mijn tv, xbox, ... nog perfect in hetzelfde stopcontact en zitten deze al +- 4-5 jaar in hetzelfde stopcontact :p

Bedankt indien iemand een idee heeft,
Dieter

PS: Ik ga vanavond eens stopcontact controleren met een volt meter
En indien jullie denken dat het de voeding toch is, haal ik één uit een oude pc.

blacksoldier382

Legacy Member
Welke voeding heb je, want bv de nieuwe corsair series laten de fan niet draaien tot het moet.

Exit

Legacy Member
stopcontacten zijn het niet, anders zal de pc geheel niet werken

eerder videokaart drivers of videokaart zelf

dat de fan niet draait kan een defecte fan zijn of temp gestuurde fan van de voeding zelf

keZzar

Legacy Member
Exit had gelijk, this de grafische kaart.
Ik was aan het antwoorden in deze post, wnr opeens mijn nog geen 2 jaar oude laptop het begaf. Waarschijnlijk moederbord naar de kloten.
Maandag 4 juli is officieel de meest kloten dag ever...
Acer online zegt dat ik maar 1.5jaar garantie heb op laptop, maar ik ga morgen toch eens bellen naar acer want normaal gezien heb je 2 jaar op elektronica heb ik me laten vertellen. Anders is dit nen helen zuren appel

Btw heb nieuwe grafische kaart gekocht maar die is niet meer compatibel met mijn moederbord gok ik. Krijg ze toch alleszinds niet in gang .. totaal geen opstart,... beeld.

Nu ging ik toch deze zomer een nieuwe desktop samenstellen. Dus nu heb ik een rede om het morgen te doen...

Greetz

PS. Graka is Radeon HD 5750 en moederbord ASUS M2N-E

Iemand een idee of deze idd niet compatibel zijn

TehJoker

Legacy Member
deze zijn compatibel (waarom zouden ze dat niet kunnen zijn? :p) misschien moederbord zelf die eraan is.

Heb je al es geprobeerd om op te starten met bv een linux live-cd of een usb stick met een OS? misschien ligt het gewoon aan je OS of je HDD ipv aan je grafische kaart?

keZzar

Legacy Member
Nja kheb mijn nieuwe graka kunnen verpatsen aan mijn broer, ondertussen heb ik een nieuwe pc samengesteld.
(en besteld)
Hij zal hier thuis staan schitteren terwijl ik op reis ben (wat een BEEST)

Acer heb ik ondertussen kunnen contacteren en morgen komt UPS om mijn laptop richting herstel te voeren (in garantie)

Eind goed al goed!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan