Archief - Q: OC van een Sempron 2500+

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stre@mus

Legacy Member
Ik heb een AMD Sempron 2500+ op een ASUS A7N8X-X MoBo zitten met 512Mb DDR400 RAM.

Standaardgegevens van deze CPU zijn:
  • FSB-effectief: 166MHz
  • FSB: 333MHz
  • Core freq: 1750MHz
  • Dat geeft mij een multiplier van 5.25 (denk ik toch :crazy: )
Nu zou ik hem graag overklokken, en wel met volgende instellingen:
  • FSB-effectief: 200MHz
  • FSB: 400MHz
  • Core freq: 2100MHz
  • Dat zou qua prestaties beter moeten scoren dan een Sempron 2800+
  • Als koeling heb ik een Thermaltake Silent Tower voorzien. (Wel nog ff hopen dat hij in mijn case past...)
Ik heb nog niet veel ervaring met oc'en en daarom zoek ik mensen die reeds een Sempron oc't hebben. Die kunnen misschien antwoorden op:
  • Zijn deze instellingen mogelijk en nuttig?
  • Ga ik aan voltclocking moeten doen? En zo ja, zijn er suggesties? :help:
  • Zou ik nog hoger kunnen gaan? Tot waar? En wat zijn de risico's?
Alvast bedankt voor de hulp,
Streamus

P.S.: Ik heb momenteel geen les (examens...) en mijn Sempron staat op school, dus ik ga je de resultaten nog niet onmiddelijk kunnen tonen.

Stre@mus

Legacy Member
Ik heb de sticky al gelezen, hoor. Die is trouwens heel interessant, ik heb er veel van geleerd.

Maar ik ben niet echt op zoek naar een How-to, want het oc'en zelf kan ik wel. Ik ben eerder op zoek naar mensen die reeds een sempron oc't hebben en die daar resultaten van kunnen geven. Zodat ik mij kan baseren op hun instellingen en dus niets doe dat mijn CPU-tje pijn kan doen... :)

Ik heb ook al een search gedaan door het forum, maar een sempron is niet echt veel besproken. (Behalve in 'Aankoopadvies')

Toch bedankt voor de reactie,
Streamke

Stre@mus

Legacy Member
Merci voor de link, da is echt een goe site'je!

Der stond 1 oc'te Sempron 2500+ op. Die tot 252MHz effectieve FSB is gegaan.

Ge zijt bedankt,
Streamus

BerT

Legacy Member
Enkele dingen rechtzetten.

Je kan nooit op voorhand zeggen hoe hoog je zal kunnen overclocken.
Zal je aan voltmodding moeten doen ? Moeten niet maar als je je cpu nog hoger wilt laten gaan wel.
Maar met die cooler zal dat niet lukken.

De instellingen die je wilt zullen zeker beter zijn maar veel hangt af of je geheugen dat wel kan dragen ?

Stre@mus

Legacy Member
Maar als ik mijn FSB niet boven de 400MHz laat gaan, dan kan mijn DDR400 dat toch aan?

Misschien even voor de duidelijkheid: Ik ben niet van plan van naar die 252MHZ effectief te gaan, hoor... Ik hou het braaf bij 200MHz effectief.

En @Cranox. Mijn multiplier is 2x5.25, dus idd 10.5 in totaal.

Tnx
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan