Archief - Q : Medion HDD formateren

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Blue-Bora

Legacy Member
Mijn lief heeft een Medion pc van al een jaarke of 2 oud.Das nen Ghz geloof ik met 256Ram.

Nu is dien verschirikkelijk traag geworden (wat vroeger niet was) en ik ga die formateren.Ik heb die schijf eruit gehaald en in mijne pc gestoken om alles te backuppen.

Nu is men vraag :

- Hoe kan ik het best te werk gaan?Gewoon via mijne windows die HDD formateren en dan terug WinXP derop zetten?


En in hare pc maakt die schijf een enorm krakend geluid (5200RPM) en nu dat die schijf in mijne pc steekt hoort ge die amper.Is daar ook misschien een oplossing voor?

Grtz

Ranzy

Legacy Member
Voor je gaat formatteren, laat er eerst eens Hitman Pro op los, want massa's spyware en trojans kunnen je pc enorm vertragen. Wie weet is dit wel de oorzaak en dan ben je er gemakkelijker vanaf als met een format.

Beste manier is trouwens gewoon de HD terug in je vriendin haar bak steken, opstarten met de XP cd, en met dat menuutje je schjif formatteren en windows opnieuw installeren. Dat die schijf bij jou niet zo ratelt komt waarschijnlijk omdat jij meer geheugen hebt en er veel minder moet geswapped worden (en je virtuele geheugen staat waarschijnlijk op een andere schijf).

Blue-Bora

Legacy Member
Ranzy zei:
Voor je gaat formatteren, laat er eerst eens Hitman Pro op los, want massa's spyware en trojans kunnen je pc enorm vertragen. Wie weet is dit wel de oorzaak en dan ben je er gemakkelijker vanaf als met een format.

Beste manier is trouwens gewoon de HD terug in je vriendin haar bak steken, opstarten met de XP cd, en met dat menuutje je schjif formatteren en windows opnieuw installeren. Dat die schijf bij jou niet zo ratelt komt waarschijnlijk omdat jij meer geheugen hebt en er veel minder moet geswapped worden (en je virtuele geheugen staat waarschijnlijk op een andere schijf).

Ze is al geformateerd.Da moest trouwens toch eens gebeuren hoor :)
Ik heb er nu wel een latje ram bijgestoken uit men oude pc.Dus nu heeft ze 384mbram.

En me virtueel geheugen staat prolly op men prim. HDD he :) kzou het ook niet weten.

Blue-Bora

Legacy Member
Nu nog eens iets.
Ik heb die schijf als slave zitten in mijne pc,maar als ik nu de XP cd erin steek dan moet ik die productcode ingeven,maar kan ik derna dan de schijf slecteren waarop hij moet instaleren?
Tis maar da hij de windows op men primary niet gaat herinstaleren,want da zou ik ni prettig vinden

Ranzy

Legacy Member
Je kan XP echt best installeren op de pc waarop hij moet komen hoor, om conflicten te vermijden, waarschijnlijk heb jij andere hardware in je bak steken dan je vriendin, dus andere drivers nodig. Misschien heb je zelfs een andere chipset, dan gaat dat al helemaal niet. Dus steek die schijf terug in je vriendin haar bak en begin XP zo te installeren.

Blue-Bora

Legacy Member
Ranzy zei:
Je kan XP echt best installeren op de pc waarop hij moet komen hoor, om conflicten te vermijden, waarschijnlijk heb jij andere hardware in je bak steken dan je vriendin, dus andere drivers nodig. Misschien heb je zelfs een andere chipset, dan gaat dat al helemaal niet. Dus steek die schijf terug in je vriendin haar bak en begin XP zo te installeren.

aaaah,ok bedankt voor de info.

Dus gewoon met die 6 opstartdisketten beginnen en dan zo instaleren.


thx

Kenshi

Legacy Member
Waarom niet gewoon in uw vriendin haar pc stoppen, en als je de retten files nog hebt, die uitvoeren (staan normaal op e- partitie) dan is een format nog makkelijker.
Duurt dan maar een 10 minuten en staat terug in aankooptoestand (c-partitie alleszins)
Dit werkt niet meer als de partitiegrootte aangepast is !!!

Ranzy

Legacy Member
Dat kan je idd ook doen, al zou ik zelf liever volledige controle hebben van wat er wel en niet wordt geinstallerd met XP. Maar heeft die Medion geen cd-rom dan? Of heb je een non-bootable XP cd of zo? Want wie gebruikt er nu nog opstartdiskettes?

FeNiX4LiFe

Legacy Member
gwn de windowsXP cd erin steken die bij de pc is geleverd.

Blue-Bora

Legacy Member
Ranzy zei:
Dat kan je idd ook doen, al zou ik zelf liever volledige controle hebben van wat er wel en niet wordt geinstallerd met XP. Maar heeft die Medion geen cd-rom dan? Of heb je een non-bootable XP cd of zo? Want wie gebruikt er nu nog opstartdiskettes?

Yep ik heb een non bootable cd.
een "legale" :ironic: versie ervan :)

Blue-Bora

Legacy Member
En nu heb ik daar een latteke van 128ram bijgestoken,maar da herkent hij niet.
Hij geeft enkel de 256 aan die er al inzat.
Maar als ik die 256 eruit haal en die 128 alleen laat zitten, dan herkent hij dien 128 wel.

Raar

Ranzy

Legacy Member
Tsja, niet veel aan te doen dan hé, of je zou eens een ander latje kunnen proberen (liefst ander merk), om uit te sluiten dat het aan het moederbord ligt en dat het waarschijnlijk een compatibiliteitsprobleem is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan