Archief - Q: Logitech Z-5500 5.1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

.::DefCon::.

Legacy Member
Ik heb mij dit systeem vrijdag aangeschaft, zoals ik al elders hier vermeld heb.
Mijn eerste bevindingen zijn zeer strak geluid, alles in orde. Had wel last van VEEL ruis int begin, maar bleek dat de controle module niet heel goed aansloot op de woofer/versterker maar dat werd dus al verholpen.

Daarna had ik dus NIKS ruis. (ook niet bij het helemaal opendraaien bij "stilte" , dus wanneer ik niks aan het afspelen was)

Vandaag heb ik het systeem een anderhalf uur aan een stuk redelijk gepusht naar z'n topvermogen, wat overigens zeer leuk was :music:
Maar nu merk ik dat ik wél weer ruis heb. Ik heb alle kabels weer gecheckt enzo, alles zit goed.

Eerst was het een ruis met een zacht, regelmatig constant getik, maar nu is dat weer weg... enkel ruis. Niet storend ofzo, maar wel redelijk goed hoorbaar als ik hem bij "stilte" opendraai.

Hoe komt dit?
a) heb ik het systeem daarstraks teveel gepusht? ik heb net ontdekt dat men nieuwe speakersystemen moet "inrijden" zeg maar (ik spreek in auto-termen :crazy: ) en men het de eerste weken niet mag pushen... kan het zijn dat ik het nu al een beetje om zeep heb geholpen?
b) is er toch iets mis ergens, moet ik iets laten afkoelen (is overigens al gebeurd, heb alles enkele uren zonder stroom gezet), toch kabel/contactje?

Ik hoor bijvoorbeeld (als ik het heel hard zet, nogmaals; zonder muziek op) een variatie in de ruis als ik mijn draadloze muis beweeg.

Andere info die kan helpen bij analyse:
Als ik mijn volumeregeling op "dempen" zet in windows, is de ruis weg. Dat komt waarschijnlijk omdat de pc dan geen signaal meer zend tout court, neem ik aan? (had dit geprobeerd om te proberen raden vanwaar het probleem zou komen, aangezien uit alle boxen dezelfde ruis komt; het moet dus bij de versterker liggen of module ofzo??)

Kijk op zich is het echt niet erg; ik "panikeer" gewoon een beetje omdat het mij daarstraks en de voorbije dagen wél gelukt was om absoluut géén hoorbare ruis te hebben bij opendraaien van ~.

Alle hulp is welkom! :bow:

.::DefCon::.

Legacy Member
ook een regelmatige hoge toon (vergelijkbaar met hart ritme toestel die de hartslag weergeeft) is hoorbaar.

.::DefCon::.

Legacy Member
heb ff gereboot, want ik heb net ook Media player 10 geinstalld, dacht dat daar ook iets mee kon te maken hebben... nope... nog steeds.
wél was de ruis er niet TIJDENS het rebooten; ik kon het echt horen wanneer windows de sounddrivers had geladen... ruis was back

(maybe I'm giving you noobish useless details maar liever te veel info dan te weinig)

{YA}Gr3c0

Legacy Member
geluidskaart => onboard of pci => update drivers => .......

Zet je boksen es voledig open voor z'n 10 sec. :p om es goe diene woofer te doen afzien, es zien of het dan nog ruist. Is maar een tip hé, moet je niet echt letterlijk opnemen ;)

.::DefCon::.

Legacy Member
maar hoe kan dat nu zo ineens zijn? lijkt me maar al te toevallig...??

{YA}Gr3c0

Legacy Member
Hmm zoals je al zij, mss in het begin teveel gepusht, maar je zegt dat het zeeer kleine storingen zijn zelfs als je op stil zet. Zet je het luider hoor je niks.

Ik zou toch niet direct beginnen paniekeren maar als dit zo blijft en/of mss erger wordt hmm dan zou ik toch maar es terug gaan naar je lokale pcboer en dit melden.

.::DefCon::.

Legacy Member
nee kijk: als ik zeg dat het op "stil" staat, bedoel ik, wanneer de pc geen muziek aan het afspelen is.

Sorry voor dat misverstand.

Dus gewoon, als de logitech volumeknop op stil staat hoor ik uiteraard niks, en wanneer ik die opendraai (zonder muziek af te spelen op de pc) dan hoor ik ruis.
Wanneer ik dan op de pc "alles dempen" aanklik is de ruis weg (tijdens dat logitech volumeknop openstaat).
Dus het is het signaal dat niet meer zuiver klinkt... de ruis verergert ook als ik in media player een mp3 afspeel en deze op pauze zet bv, dan hoor ik meer ruis als wanneer ik dan op stop druk.

Pff...

{YA}Gr3c0

Legacy Member
Hmm ik heb dat ook soms met mijn boksen ook al zijn die stukken ouder maar dit gebeurd niet altijd. Ik denk dat het eerder licht aan de kabels of het contact , maar zeker niet aan je boksen, maar ik vind het toch wel een raar voorval.

.::DefCon::.

Legacy Member
Ok bedankt man, ik denk dat ik er eens een nachtje over ga slapen. Is natuurlijk geen prettig einde van de avond. Das een duur ding snap je.... I hope I didn't hurt it :doh:

Bedankt voor de hulp alvast... als andere mensen nog ideeën hebben... ik lees ze graag morgenvroeg. :niceone:

Davion

Legacy Member
Daar de ruis varieert met de bewegingen van u muis.... probeer eens u ontvanger van u draadloze muis verder van da Control Center te zetten...

Phoenix

Legacy Member
Dat probleem ligt gewoon aan uw geluidskaart (en eigenlijk aan de volledige computer). De computersignalen fluiten gewoon door uw geluidskaart, ik heb dat hier ook met mijn soundblaster liveplayer. Daar is niet veel aan te doen vrees ik. Ik heb het meestal als een harde schijf aan het werken is. Dan hoor je gewoon het ritme van die schijf in de luidsprekers. Waarschijnlijk omdat alles gezamenlijk op het moederbord zit dat alle componenten last hebben van interferentie !

Uw luidsprekers zullen het in alle geval niet zijn.

Greetz :music:

.::DefCon::.

Legacy Member
ok bedankt voor de replies...

toch, iemand enige verklaring voor't feit dat er plots wél ruis is, wanneer dat vroeger totaal niet het geval was???!!!
Ik moet toegeven dat ik er met mijn vorig setje ook last van had, maar toen dacht ik dat het toch ook slijtage was ofzo van de boksen (en uiteraard; de signalen die pc doorstuurt van harddisk-gerommel en draadloze stralen).
Daarom dat ik zo blij was dat ik het met dit nieuwe systeem niet had! En dan plots van de ene moment op de andere wel? :naughty:

Beetje bizar.

Kzal me er bij neerleggen maar als iemand toch nog zou weten hoe dat komt, please tell me hoe dat zo plots kan komen :applause:

ComputerVISTA

Legacy Member
In eerste instantie is het altijd wijs om je boxen in te spelen. Altijd dus. Die dingen komen nieuw van de band hebben waarschijnlijk nooit gespeeld of 1 maal bij de test. In het geval van die logitech dingen had je meschiene erst beter een weekje alles rustig aan gedaan. Maar die ruis komt niet van je speaker af hoor. Das heel simpel je geluidskaart die idd al die signalen van muis/hd etc...opvangt.

Wil je geen ruis meer dan zal je toch moeten overstappen naar een iets betere pci sound kaart a la terratec en m-audio. Er zijn er nog veel meer hoor.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan