Archief - [Q] Een router kopen ofniet?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Katros

Legacy Member
Ik heb hier nu 2 pc's en een xbox en wij hebben gwn een duo abonnoment dus de 2 pc's staan constant aangesloten via een hub, maar als ik op mijn xbox wil moet ik op mijn kamer de draad uit men pc halen en in men xbox steken, naar beneden lopen de stekker van de modem uittrekken, een minuutje wachten, trug die stekker derin, en trug naar bove lope (2 verdiepingen:p) en tege dan is men zin in game al over :d dus nu was men vraag; als wij een router kopen kan ik dan de 2 pc's en de xbox op 1 router aansluiten en het duo abonnoment afsluiten en een gewoon mono nemen (scheelt toch 15€ in de maand) of krijg ik dan veel verlies fzo... ???

Thx in advance

katros

Dr_pimpie

Legacy Member
jups, gewoon router kopen en een mono abbonement nemen, als ik mij niet vergis heb je toruwens met expressnet tegenwoordig zoiezo 2 aansluitingen ...

Katros

Legacy Member
Ah k en is da moeilijk om die router in te stelle enzo want kheb et nog nooit gedaan fzo :s en welke router kunnen julie mij aanrade, moet zeker geen draadloze zijn ze want die zijn te duur :p

kakakaka

Legacy Member
:offtopic: Sorry voor even van ondewerp te veranderen maar ik vraag me al heel lang af wat het verschil is tussen een router en een switch.
Ik heb al over beiden info opgezocht (telenet regel :) ) maar ik vind over allebei dezelfde info. Een switch is precies ook een router !? :wtf:

Thony

Legacy Member
Ah k en is da moeilijk om die router in te stelle enzo want kheb et nog nooit gedaan fzo :s en welke router kunnen julie mij aanrade, moet zeker geen draadloze zijn ze want die zijn te duur


Tis echt poepsimpel te installeren. Gewoon aansluiten aan kabelmodem, 2pc's en xbox en vervolgens via webbrowser naar de router surfen en een wizard lanceren. Het spreekt echt voor zich. Je kan voor goedkope modellen gaan zolang je niet intensief P2P zoals kazaa of emule gebruikt. Deze programma's veroorzaken problemen door het vele aantal connecties dat tot stand brengen.

Katros

Legacy Member
K mense allemaal mercie, kheb ier de router geinstalleerd gwn in plaats van de hub en pries van modem uitgetrokke en tmacheert perfect thx vr de info!!!

Exit

Legacy Member
kakakaka zei:
:offtopic: Sorry voor even van ondewerp te veranderen maar ik vraag me al heel lang af wat het verschil is tussen een router en een switch.
Ik heb al over beiden info opgezocht (telenet regel :) ) maar ik vind over allebei dezelfde info. Een switch is precies ook een router !? :wtf:

read sticky's (zal er wel isntaan)
router is een switch + internet verdeler (wan poort)

kakakaka

Legacy Member
Dus een router IS een switch?
deze uitleg geven ze in sticky maar uitleg is maar raar hoor
er zijn 2 type devices: pc's en hubs (hubs zijn onderverdeeld in hubs, switchen, routers)

2 dezelfde type devices aan elkaar hangen doet ge met ne cross. Een uplink poort heeft een "ingebouwde cross" dus een pc op een switch-uplink hangen moet ook met een cross (om die in de uplink tegen te gaan). zo simpel is het eigenlijk. Een telenet-modem is zoals een gewoneswitch-poort en moet dus worden aangesloten met een straight cable op een pc en met een cross-cable op een switch uplink poort
maar waarom verkopen ze dan switchen als een router toch hetzelfde is?
:wtf:
Wat is er dan verschillend aan?

Apu het aapje

Legacy Member
een router is geen switch met internet verdeling. een router is enkel de internetverdeler. hedendaags zijn wel de meeste routers met ingebouwde switch. neem nu vb. een thomson speedtouch, is een modem en een router in 1. hier zit geen switch in. maar er kan wel een worden aangesloten. mee ne switch kunde ook routen, maar dan moede een gateway pc hebben die het i-net dan verdeeld over de switch. bij een router zit deze gateway reeds ingebouwd, of is het een gateway op zichzelf (in geval van geen ingebouwde switch) ge zij gemakkelijker van een router te kopen, want software routing werkt den helft van den tijd niet. +zit er in de meeste routers een DHCP-server ingebouwd, die voor de verdeling van uw ip-adressen zorgt.

kakakaka

Legacy Member
Hmm , dus...een switch is eigenlijk een armzalige router. Dan snap ik er het nut niet van in van een switch. Waarom verkopen ze die rommel dan.
Thx voor de info ;)

Daedie

Legacy Member
kakakaka zei:
Hmm , dus...een switch is eigenlijk een armzalige router. Dan snap ik er het nut niet van in van een switch. Waarom verkopen ze die rommel dan.
Thx voor de info ;)

euhm, volgens leest gij die posts niet (of half). tzijn apparaten voor andere doeleinden. router: internet verdeling ; switch local area network (LAN). Met een switch kunt ge veel meer computer in netwerkt brengen. als ge een netwerk van zeg 500 computers wilt aanleggen gaat ge gebruik maken van switches/backbones/... en eventueel servers (voor bepaalde functies). Dat gaat ge nooit klaarspelen met routers, die zijn daar niet voor gemaakt.

kakakaka

Legacy Member
aaaaah :) Nu heb ik hem . (lees het wel maar begrijp het niet altijd :) .Had door dat ze geen internet hadden (als ik het juist door heb:D )maar ik wist niet dat het voor grote netwerken diende)
Thx again voor de info ;)

Apu het aapje

Legacy Member
ge kunt gij evengoe een klein switchke kopen zeh, niet altij voor grote netwerken. ma çoit wada kaka zegt is in grote lijnen wel waar...

str0ntj3

Legacy Member
router : internet verdeler waarbij ge instellingen enz kunt gaan doen, alles onder 1 ip
switch : zelfde als hub maar kan tegelijkertijd 2 richtingen verkeer aan
hub : is een netwerk systeem voor verschillende IP's. 1 richting ter gelijker tijd, anders kan het zijn dat deze begint vast te lopen of tijdelijk geen internet ofzo doorstuurd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan