Archief - Q: ATI 9800 pro flashe naar 9800 xt gevaarlijk?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

revival

Legacy Member
Lo,

Sinds ik vandaag wat centjes heb bijverdiend ^^ ben ik van plan een nieuwe graka te kopen, ik ging voor de 9800 xt maar nu ik van iemand dat ik ken hoorde dat je evengoed de 9800 pro kon flashe waardoor ik het zelfde niveau ging halen van een xt. Nu men vraag is of dat enig gevaar zou kunnen leveren?
thx :)

spokkie_spok

Legacy Member
koopt bij hofline die msi's da ze verkope garandere ze da het ene is me een r360core en dan kunt gegwoon flashe naar xt. maar het is wel aan te raden van een zwaardere cooler te kope. als ge flashed naar xt

revival

Legacy Member
spokkie_spok zei:
koopt bij hofline die msi's da ze verkope garandere ze da het ene is me een r360core en dan kunt gegwoon flashe naar xt. maar het is wel aan te raden van een zwaardere cooler te kope. als ge flashed naar xt
Ja da van die zwaardere cooler had'k van een vriend gehoort ( die zei dat ik een artic silencer moest kopen ofzo iets :x )maar die gebruikte ne programma atitool di

spokkie_spok

Legacy Member
use the force of google en zoekt een beetje :p of ga is bij de faq kijke van het overclock forum

KoeKaTsJoE

Legacy Member
aangeraden coolblok zal de artic silencer 3 zijn! En ati tool is om de fresuentie van men en core te verhogen! zolang ge geen artifacts hebt

-$-pecialist

Legacy Member
Zeker nie gevaarlijk gewoon best standaart koeler verweideren en andere fan steken bv een van artic cooling of van zalman

revival

Legacy Member
Maar keb dus bij het modding forum die sticky geleze en daar staat dat u kaart sneller zal kapot gaan? Hoe bedoelt ge dan met snel... of hangt het er vanaf? btw artifacts = ?

Fraggie

Legacy Member
revival zei:
Maar keb dus bij het modding forum die sticky geleze en daar staat dat u kaart sneller zal kapot gaan? Hoe bedoelt ge dan met snel... of hangt het er vanaf? btw artifacts = ?
artifacts = fouten op je scherm, bv blokjes/puntjes/strepen..
die krijg je als je je rams te hoog clockt (ze worden zodaning warm, dat ze de juiste data niet meer kunnen lezen/schrijven)

& levensduur die zakt, dan moet je er maar aan denken, hoeveel jaar zal die in je pc zitten & hoeveel jaar verlies je door te overclocken?

eXiled

Legacy Member
maar zijn die artifacts permanent? of gaan die gewoon weg als ge het minder zet?

Cranox

Legacy Member
eXiled zei:
maar zijn die artifacts permanent? of gaan die gewoon weg als ge het minder zet?

Zijn weg als ge het minder zet , of uw ram van vga koeler is

Fraggie

Legacy Member
eXiled zei:
maar zijn die artifacts permanent? of gaan die gewoon weg als ge het minder zet?
die gaan weg als je terug clockt
ma vanaf je ze hebt, stop je best met stressen (3Dmark/zware games) want dan kan je mss wel schade oplopen

-[DTT]- Jumpy

Legacy Member
met sneller stuk wordt bedoeld als de kaart zonder oc'en 20 jaar meegaat
gaat ze met oc'en mss maar 18 jaar mee

ma kbedoel ma, na 5jaar is die hardware toch praktisch waardeloos

eXiled

Legacy Member
Jumpy I wonder, hoeveel haalt gij in 3Dmark2005?
Ik zie dat ge ongeveer dezelfde PC hebt dan mij, buite de processor dan. Gij hebt ne 3200+, en ik ne 3500+.
Ik haal maar een fucking 2300, da is toch wel betrekkelijk laag vind ik..

Fraggie

Legacy Member
eXiled zei:
Ik haal maar een fucking 2300, da is toch wel betrekkelijk laag vind ik..
hoogste 3Dmark 05 score met 9800pro op tele forum is
2850: 9800Pro
dus je zit goed

str0ntj3

Legacy Member
Fraggie zei:
hoogste 3Dmark 05 score met 9800pro op tele forum is
2850: 9800Pro
dus je zit goed
en die is van mij
:D :D
kheb nu ook wel deftige cooling maar volgens mij is het nie altijd de cooling die de ram tegenhoud, het zijn ook de chips zelf die de verwerking moeten doen e ... volgens mij is het meer die kant dan de warmte

het is zeker wel aan te raden als ge gaat flashen een artic silencer of een zalman met bijhorende fan te steken (ZM-80D(of C)-HP...
dit is zo een voorbeeldje da ik zelf heb gefabriceerd op een ZM-80C-Hp met zalman memory heatsinks : http://www.strontsite.com/gallery/displayimage.php?album=2&pos=28

nee als ge vragen hebt over het OC-en van een 9800PRO stuur me een PM, kzal het met genoegen antwoorden. Maar zeker is kijken in de sticky op het Overclockings forum!

Anoniem09

Legacy Member
Oei, dan heb ik meer :p

Ik haal met mijn 9800pro 2.950 punten met catalyst 4.10

speeds : 455/375

Davion

Legacy Member
nu moek wel zeggen, da klopt nie he, der zijn der die meer halen met XT BIOS éh, +/-3200 is max hier
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan