Archief - Q: amd athlon xp

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MoondeviL

Legacy Member
ik heb namelijk ooit een amd athlon xp 2600+ gekocht
Na wat overclocken komt er bij everest, cpu-z ...
amd duron xp applebred te staan , hoe kan ik daar terug athlon xp van maken want kvind het raar :s
kdraai nu op 11.5*195 390mhz
greetz moondevil

MoondeviL

Legacy Member
kheb em nieuw gekocht , wat moet ik juist checken in bios l2 cache ?

MoondeviL

Legacy Member
kzie enkel in bios cpu level 1 cache enable en cpu level 2 cache enable
software fout , kan ik daar iets aan doen dan ?????

Sacristar

Legacy Member
cpu-z (onder andere) laat ook zien hoeveel l2 cache ge hebt...

MoondeviL

Legacy Member
daar sta fucking 64kbytes terwijl daar vroeger 256kb stond , snap er niets af :(
help plz

Sacristar

Legacy Member
als er vroeger ook al 256 stond zitte met nen applebred...

zet alles van uwe cpu is terug op default.

Gothrek

Legacy Member
64 kb is anders wel u l1 cache e moondevil

256 kan ook thoroughbred b zijn e kristos

Sacristar

Legacy Member
Gothrek zei:
64 kb is anders wel u l1 cache e moondevil

256 kan ook thoroughbred b zijn e kristos
2600+ thoroughbred, bestaat da?

'k weet het ni eh, dat zijn zo van die zaken; als ek daar niet mee bezig ben dan vergeet ik dat allemaal :)

apa

Legacy Member
Gothrek zei:
64 kb is anders wel u l1 cache e moondevil

256 kan ook thoroughbred b zijn e kristos

Alle AMD K7 en AMD K8 processoren hebben 128 KB L1-cache dat onderverdeeld is in 64 KB voor instructies en 64 KB voor data.

Het is een bizar probleem; maar misschien kan je het fixen op een van volgende manieren:

  • De processor-driver updaten: in device manager staat een item "Processor". Daaronder staat 1 item. Dubbelklik erop en ga naar de "driver"-tab. Daar klik je op "update", laat je de drivers automatisch opsporen en vink je achteraf "Show compatible devices" *af*. Nu zou je een item "amdk7.sys" moeten vinden (sorry; ik kan het hier op 't werk niet zelf opzoeken). Sluit daarna Windows af en herstart je PC.
  • In de registry handmatig de grootte van de L2-cache vastleggen: start de registry editor op (START > RUN > REGEDIT) en ga naar de volgende key:

    HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management

    De key "SecondLevelDataCache" moet je daar zetten op "100" (dat is de hexadecimale waarde voor 256). Sluit daarna Windows af en herstart je PC.
  • Windows herinstalleren.

MoondeviL

Legacy Member
kan je mss meer uitleg geven bij proc. update???
da lukt ni bij mij ...
greetz moondevil

Exend

Legacy Member
Hebt ge eigenlijk een performance verschil? Draaitem dus ineens benchmarks trager dan vroeger?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan