Archief - PSU calculation

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

phate_13

Legacy Member
Ik bedoelde, dat ik niet geloofde dat "Er geen benches/stresstests zullen gedraaid worden." Alsook, de kans is groot dat er wel eens een game zal uitkomen welke verdacht veel vragend is van de GPU en furmark-loads benaderd. Hou daar gewoon rekening mee.

Ik snap echter niet waarom je nu plots over problemen van CF begint... Ik ga er mee akkoord dat je beter voor een single kaart opstelling gaat indien er geen prijs/prestatie verschil is. Echter is het gewoon zo dat CF enorm aantrekkelijk is en over het algemeen zijn er bitter weinig problemen mee... Problemen kom je alle vlakken tegen. DOA's, Coil whine, simpele defecten, softwarematige conflicten of zelfs gewoon slecht geprogrammeerde games...

Pedroo

Legacy Member
phate_13 zei:
Ik bedoelde, dat ik niet geloofde dat "Er geen benches/stresstests zullen gedraaid worden." Alsook, de kans is groot dat er wel eens een game zal uitkomen welke verdacht veel vragend is van de GPU en furmark-loads benaderd. Hou daar gewoon rekening mee.
Mja inderdaad. 'k ga er noggis over denken. CF is tenslotte ook goedkoper -> geld in een ander onderdeel :p

Ik snap echter niet waarom je nu plots over problemen van CF begint... Ik ga er mee akkoord dat je beter voor een single kaart opstelling gaat indien er geen prijs/prestatie verschil is. Echter is het gewoon zo dat CF enorm aantrekkelijk is en over het algemeen zijn er bitter weinig problemen mee... Problemen kom je alle vlakken tegen. DOA's, Coil whine, simpele defecten, softwarematige conflicten of zelfs gewoon slecht geprogrammeerde games...

Er zijn inderdaad bitterweinig problemen mee, maar nu dat dieje jonge net crysis wilt gaan gamen :) daarmee hoop ik gewoon op patches/drivers. Das al ;) 't is gwn zo dat mensen die weinig of niets van pc's kennen zoals menne maat; dat die direct panikeren als ze bv flickeringen in crysis zouden zien. PRobeert die dan maar es te kalmeren me te zeggen;
- da zijn de drivers maat, da komt nog in orde.
- Wasda, drivers?
Snappie ;)
Voor da geld wilt dieje dus natuurlijk een "pérfect" systeem.

phate_13

Legacy Member
Overigens misschien interessant om het volledige systeem eens te posten, dan kun je misschien nog interessante feedback krijgen? :)

Pedroo

Legacy Member
i7 2600K
Corsair H60
Spinpoint F3
Vertex 3 240Gb
4 Silent eagle 2000 rpm fans (heb ze zelf ook, zeer content van)
Kaze Master Ace 5.25" fancontroller
Gygabyte GA-Z68X-UD4-B3
8Gb Mushkin 1600

Corsair AX850
of
Corsair HX1000

EAH6970 DCII CF
of
ENGTX580 DCII SLI

NZXT Phantom black or white (issem nog ni uit)

Totaal prijskaartje
met CF: 2250
met SLI:2500

Ge moogt raad geve, maar ik zal waarschijnlijk niks veranderen. De dingen dat'k hier heb gekozen is niet willekeurig, maar gebaseerd op "kennis/ervaring" ;)
En natuurlijk ook me het feit dattem geld heeft :D (dus kijk ik niet naar budget koeler e.d.)

phate_13

Legacy Member
NZXT Phantom: De witte is een heel stuk mooier. Indien hij liever een zwarte case heeft, dan zou ik eerder elders kijken. :) (Heb ze beide hier staan van te testen.)

Wat mij persoonlijk ook heel hard aanspreekt is een RAID 5 opstelling. Neem een RAID kaart en 4 2TB harde schijven. Op die manier heb je snellere EN veiligere opslagruimte.

En als laatste: Een 240GB ssd is wel zeer groot. Met 64GB komt bijna iedereen toe normaal. Dus zelfs als je wat meer nodig hebt lijkt een 120/128GB model mij voldoende.

Overigens zou ik eerder voor de Cooler Master Silent Pro Gold 1000Watt gaan. Kost niet zoveel meer dan die AX850, en zal zowat dezelfde kwaliteit bieden met een hoger wattage. (*Edit*: Blijkbaar is de kwaliteit wel iets minder dan de Corsairs, maar zeker nog degelijke.) Vooral jammer dat er geen AX1000 is en dat je dus voor een hoger model dadelijk naar 1200 Watt moet gaan als je binnen de AX reeks wilt blijven.

Pedroo

Legacy Member
'k zaltem zegge ;) Vind wit idd ook wel nice!

Wat mij persoonlijk ook heel hard aanspreekt is een RAID 5 opstelling. Neem een RAID kaart en 4 2TB harde schijven. Op die manier heb je snellere EN veiligere opslagruimte.

Hij kan niks, maar dan ook niks me al dieje opslag doen :D Da zou voor hem pas nutteloos geld zijn ^^
Hij gaat waarschijnlijk de rest van zijn geld in een scherm steken.
Over veiligheidere opslag; op de 3 jaar dat ik met pc's bezig ben, heb ik nooit moeten klagen over veiligheid, dataverlies e.d., dus waarom het extra veilig maken als het écht niet nodig is...

En als laatste: Een 240GB ssd is wel zeer groot. Met 64GB komt bijna iedereen toe normaal. Dus zelfs als je wat meer nodig hebt lijkt een 120/128GB model mij voldoende.
DIe ssd; kheb voor ne maat een 120gb versie geinstalleerd; alles geraakt er idd goed op.
En zoals ik al zei, geld maakt niet uit... Dan heeftem zéker genoeg opslag in de loop van de jaren...
En met 64 gb toekomen? Allee jong :D Mijn c-schijf beslaat 200 gig, zonder dat ik oplet op downloads e.d. offcourse. Maar ik vind persoonlijk 200gb ne minimum voor een c-schijf. Op zijn pc komen waarschijnlijk ook oneindig veel games, dusja...

En... als jij een budget hebt van 500 euro voor een SSD, dat echt op moet, dan zou jij toch een 240gb nemen?

phate_13

Legacy Member
Games hebben zeer weinig aan het staan op een ssd, en downloads al helemaal niet. :)
Ik heb altijd al een C-partitie gehad van 50GB en heb er continue minstens 10GB op vrij, terwijl daar windows, al mijn programma's en documenten op staan. Enkel games, muziek, series, films en foto's (en backups natuurlijk) staan elders.

En je kunt ook RAID 0 steken natuurlijk, dan heb je alleen snellere opslag, echter zit je dan wel met het gegeven, dat als één HDD het begeeft, je alle data kwijt bent die op die HDD's staat. Daarom dat ik een RAID 5 opstelling voorstel. Op die manier heb je een snelheidswinst zonder dat er een groter risico is (integendeel, het is zelfs veiliger.)

Pedroo

Legacy Member
phate_13 zei:
Games hebben zeer weinig aan het staan op een ssd, en downloads al helemaal niet. :)
Ik heb altijd al een C-partitie gehad van 50GB en heb er continue minstens 10GB op vrij, terwijl daar windows, al mijn programma's en documenten op staan. Enkel games, muziek, series, films en foto's (en backups natuurlijk) staan elders.
Wel, da zou ik dus is écht ni kunnen se :D
Ik vergeet ook dikwijls dingen, dus dan geraakt zo'n schijf snel vol (in de verondrstelling da hij ook wel is iets vergeet)
Als iemand zo concreet is al jij, dan lukt dat wel.. maarja :D

En je kunt ook RAID 0 steken natuurlijk, dan heb je alleen snellere opslag, echter zit je dan wel met het gegeven, dat als één HDD het begeeft, je alle data kwijt bent die op die HDD's staat. Daarom dat ik een RAID 5 opstelling voorstel. Op die manier heb je een snelheidswinst zonder dat er een groter risico is (integendeel, het is zelfs veiliger.)

Zoveel gegevens/data heeftem ni :) Als je belangrijke zaken, in grote hoeveelheden moet opslagen, oke, dan zou ik dat zéker overwegen. ZIjn schooldocumenten zijn bv ook opgeslagen op dropbox, dus altijd veilig en toegankelijk. (zou maar extreem zijn als dropbox ineens failiet gaat/ ineens nimmer werkt) I mean, voor een studentje is zo'n RAID opslag nutteloos, vind ik.

Musk

Legacy Member
En... als jij een budget hebt van 500 euro voor een SSD, dat echt op moet, dan zou jij toch een 240gb nemen?

Als het echt opmoet dan heeftem ne hoop zwart geld ofzo? :p



Ik wil gerust mijn rekningnummer pm-en. Tegen dat je meer als 240GB SSD-ruimte nodig hebt dan zullen er reeds veel snellere ssd's op de markt zijn. ;)

Pedroo

Legacy Member
Musk zei:
Als het echt opmoet dan heeftem ne hoop zwart geld ofzo? :p
Dieje jongen heeft 8 maanden gewerkt, en serieus wa geld "gewonnen" met belegingen enzo van die dingen. Kan dr niet zo goe in volgen, maar hij heeft geld, da wel ;)

Ik wil gerust mijn rekningnummer pm-en. Tegen dat je meer als 240GB SSD-ruimte nodig hebt dan zullen er reeds veel snellere ssd's op de markt zijn. ;)

Haha :D 'k zaltem is voorstellen ;)
En zo kunde blijven wachten he :D Ik dacht dat de vorige generatie SSD's serieus gingen dalen in prijs, met de komst van de nieuwe. NIET dus :( Als ik een SSD zou aanschaffen, koop ik de oude generatie; snel genoeg voor mij.

Musk

Legacy Member
Daar geef ik je volledig gelijk in, ik zie niet in hoe m'n programma's sneller kunnen reageren dan nu op m'n huidige C300 (ik moet met eender welk programma nooit langer wachten dan 0.25 seconden na de dubbelklik.)

Toch blijft 240GB teveel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan