Archief - prog om fans te regelen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sepsis

Legacy Member
bestaat dat?
ik heb 2 fans, ene voor cpu (logisch) en ene achteraan om de warme lucht van graka en cpu weg te blazen. het is omdat ze alle2 in aan mijn moederbord hangen, dacht ik, der moet toch zo iets bestaan... of kan je de cpu-fan alleen regelen via bios? (de extra fan heeft een regelaar voor met een schoevendraaier te regelen, maar dat vind ik nogal onpractisch)

of kan dat alleen met een fan regelaar die je extra in je pc kan rammen?




MB: Asus P4C800 Deluxe
standaard cpu-fan
+ 90mmm Enermax

Exit

Legacy Member
als ge via bios kun regelen is er mss prog die het dan kan overnmen, mss
ander aangewezen op fan regelaar met interface.

Conqie

Legacy Member
een fan die rechtstreeks op de 12 volt molex is aangeslote kunt ge niet regelen

sepsis

Legacy Member
hmm, snap niet goed hoe dat werkt. ik kan het niet instellen...

krisse5844

Legacy Member
Probeer anders eens speedfan ! ( ff zoeken in google en je hebt het ) Heb ik ook en daarmee kan je perfect uw cpukoeler in snelheid regelen...

Greetz krisse...

sepsis

Legacy Member
Psychodweep zei:
Koopt u ne rheobus he en sluit daar de fans op aan:
http://maphl2.free.fr/Tunin Pc/ZALMAN RHEOBUS.jpg
wa kost da ong.?

daar kan ik dan ook mijne cpu-fan op aansluiten zeker? :unsure:

het draadje van mijne achterste fan gaat daar wel nooit aankunnen vrees is ik :doh:



krisse5844 zei:
Probeer anders eens speedfan ! ( ff zoeken in google en je hebt het ) Heb ik ook en daarmee kan je perfect uw cpukoeler in snelheid regelen...

Greetz krisse...
==>
sepsis zei:
hmm, snap niet goed hoe dat werkt. ik kan het niet instellen...

2s2k

Legacy Member
hoeveel fans hebt ge?

tis best da ge ge ook 1 koopt om vanvoor koele lucht in te blazen en dan nog 1 vanachter om de warme lucht uit te blazen, en ook de cpu fan. dan nog eventueel 1 in het zijpaneel of bovenaan.
dus met een fancontroller voor 4fans komt ge zeker toe

sepsis

Legacy Member
ik ga mss een andere fan+heatsink kopen voor cpu (die mag dan ook op fancontroler?) en een extra voor vanvoor (beter circulatie)

welke fancontroler hebben jullie?

2s2k

Legacy Member
geen, ik geef nie om da lawaai.

als heatsink zou ik een thermalright nemen + een enermax fan

sepsis

Legacy Member
2$t0n3d2k!|l zei:
geen, ik geef nie om da lawaai.

als heatsink zou ik een thermalright nemen + een enermax fan
welke van thermalright (en prijs?)


hoe sluit je meerde fans aan als je maar 2 fan-aansluitingen hebt op MB?

2s2k

Legacy Member
ja, Zalmans of thermalrights, die zalmans zijn stiller ma ik verkies toch de thermalrights

op uw mobo past praktisch elke thermalright model.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan