Archief - Processoor naar de kl**ten door ocen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kamei

Legacy Member
Hallo
Ik heb 2 maand geleden een zwaardere processor gekocht een amd xp 2800 en deze op mijn abit nf7-s moederbord gebruikt.
Ik had hem direct overclocked van 2.08 naar 2.3 Ghz
Alles werkte perfect en bleef stabiel draaien zonder echt warm te worden
Ik heb hem enkel softwarematig overclocked door de fsb en de multiplier aan te passen, deze stond op 11,5*200
Gisteren heeft de processor het begeven, kan dit aan het overclocken liegen of is dit een fout van de processor.
Kan ik deze nog onder garantie ruilen of kunnen ze nazien ofdat deze overclocked is geweest?

Hopelijk snelle reacties, anders ben ik verplicht van een nieuwe processor gaan te kopen

V_A_L

Legacy Member
Kamei zei:
Hallo
Ik heb 2 maand geleden een zwaardere processor gekocht een amd xp 2800 en deze op mijn abit nf7-s moederbord gebruikt.
Ik had hem direct overclocked van 2.08 naar 2.3 Ghz
Alles werkte perfect en bleef stabiel draaien zonder echt warm te worden
Ik heb hem enkel softwarematig overclocked door de fsb en de multiplier aan te passen, deze stond op 11,5*200
Gisteren heeft de processor het begeven, kan dit aan het overclocken liegen of is dit een fout van de processor.
Kan ik deze nog onder garantie ruilen of kunnen ze nazien ofdat deze overclocked is geweest?

Hopelijk snelle reacties, anders ben ik verplicht van een nieuwe processor gaan te kopen

Hoe weet je dat de CPU het begeven heeft?

Cranox

Legacy Member
Ze kunnen niet zien dat je die oc hebt , doch als er sporen op de cpu zijn zoals stukje van core of brandplekken dan ga je geen andere krijgen, eerlijk gezegd ik betwijfel of je een andere cpu zal krijgen ...

Sacristar

Legacy Member
Dat zou aan de overclock kunnen liggen maar eerlijk gezegd geloof ik daar niet in zolang je niet aan je voltages raakt.
Ik heb hier ook 2.8 gehad die een maand rockstable 3.5 deed en toen opeens de geest gaf.
mijns inziens is dat een fout van de processor.

In principe is die niet meer onder garantie omdat je overclocked hebt en in principe kunnen ze (ze is processor fabrikant, niet de grootverdeler of de winkel) dat wel zien maar de kans dat je geen nieuwe krijgt is héél klein.
Ik heb mijn cpu ingeleverd en ik heb een nieuwe gekregen. Mijn pa heeft zelfs eens eentje met een brandplek ingeleverd en na veel gehannes heeft ie toch een nieuwe gekregen. het was dan ook wel degelijk een fout aan de processor want mijn pa weet want het contact tussen cooler en cpu is verschillende keren getest geweest en bleek altijd goed te zijn.
Ik zou het dingetje zeker terugsturen RMA, nee heb je, ja kun je krijgen hé ;)
Wel nix zeggen van de oc :p

Sacristar

Legacy Member
Cranox zei:
Ze kunnen niet zien dat je die oc hebt , doch als er sporen op de cpu zijn zoals stukje van core of brandplekken dan ga je geen andere krijgen, eerlijk gezegd ik betwijfel of je een andere cpu zal krijgen ...
Ik dacht dat ze dat wel konden zien :unsure:

nuja, ze kunnen waarschijnlijk wel zien of je er teveel voltage hebt doorgejaagd. ocz kan dat ook voor hun geheugen...

Kamei

Legacy Member
Ik heb het getest met een andere cpu en de computer werkt nu terug perfect
Er is niets abnormaals te zien op de cpu ook niet, is niet zwart of er zijn geen plekken op, ik kan er ook niet aan uit dat deze het zo snel begeven heeft
De spanning van de cpu had ik 0,15V hoger gezet, maar kan het daardoor komen?
Ik volg de temperaturen met het abit tooltje en deze slaat de errors op en het moederbord was ingesteld dat het vanaf 60 graden moet uitvallen, dit is toch niet te warm voor een cpu?

Thx voor de snelle replies

Davion

Legacy Member
Reset u moederbord eens... mss is em te warm geworden en zet u mobo nen lock an ofzo

kutteke

Legacy Member
idd vinnet ma raar da cpu zo maar geest geeft :wtf: mijne eeft al tege 2.0vcore gewerkt voor 2 weken aan e stuk en da op air nipt tege de 55° bij et benchen en dieje gaf zelfs de geest nogni , vinnet ma raar da ge me zo een klein voltage aanpassingske al ne kappotte cpu ed

Kamei

Legacy Member
Heb mijn moederbord gereset maar dit loste ook niets op, een nieuwe processor er in en het werkte terug.
Met de slechte cpu blokkeerde ook alles, de hd startte niet op, kon de dvd of cd niet openen, ik dacht eerst dat de voeding kapot was maar als ik de ide kabels van de dvd en de cd en de hd uittrok gingen die wel, zodus kwam het door de slechte cpu

kutteke

Legacy Member
ik zou tog eerst is de cpu op een ander moederbord testen je weet nooit...

Witte

Legacy Member
Mijn 1700+ doet al een jaar z'n werk op 2.2 - 2.3 GHz met 1.95 - 2.05V Vcore.
Btw gaat je windows normaal eerst wat fouten geven alvorens dat je processor doorbrand, tenzij het natuurlijk daarvoor geen tijd krijgt :D
Heb het hier al eens getest. CPU fan uitgezet, effe wachten, en hopla na enkele minuten nen bluescreen. De CPU temp was toen bijna 70°.

Kzou zoals kristos zegt die RMA zeker eens proberen, ge hebt niets te verliezen.

Dirkxke

Legacy Member
bij mijn vriendin was het nog raarder, pc altijd op standaard gedraait en ineens niks meer. pc open, foutcode opgezocht. iets aan de cpu. koelblok eraf en der was een hoekske uit haar 2500+

very weird. en omdat het een tray versie was geen garantie...

spokkie_spok

Legacy Member
Dirkxke zei:
bij mijn vriendin was het nog raarder, pc altijd op standaard gedraait en ineens niks meer. pc open, foutcode opgezocht. iets aan de cpu. koelblok eraf en der was een hoekske uit haar 2500+

very weird. en omdat het een tray versie was geen garantie...
een hoekske der af? hoe kan da?
ik kan het maar moeilijk geloven da da door normaal gebruik van de case komt ze. wa dee die er mee? voetbal?

Sacristar

Legacy Member
spokkie_spok zei:
een hoekske der af? hoe kan da?
ik kan het maar moeilijk geloven da da door normaal gebruik van de case komt ze. wa dee die er mee? voetbal?
"Hoe lok ik succesvol een flamewar uit" door spokkie_spok...

hoekje van wat, cpu zelf of core?

een hoekje van de core kan best gebeurt zijn bij het installeren/deinstalleren van de cooler.

nu, dat geld ook voor de processor voet maar als je je core omzeep helpt is ie gegarandeerd kapot, als je maar een klein stukje van je voet breekt en je pinnetjes zijn nog allemaal in orde dan zou je cpu normaal gezien nog naar behoren moeten werken

Dirkxke

Legacy Member
spokkie_spok zei:
een hoekske der af? hoe kan da?
ik kan het maar moeilijk geloven da da door normaal gebruik van de case komt ze. wa dee die er mee? voetbal?


tja kerel ge gelooft wat ge wilt. toen ik bij haar thuis kwam deed haar pc niks anders als tuuten. toen ik cpu eruit haalde deed moederbord normaal. kheb de koelpasta eraf gewreven en ben bij een cpu core uitgekomen waar een klein hoekske vanaf was...

pc is kapot gegaan van zondag nacht naar maandag morgen toen hem uitstond. case is nie bewogen geweest. mijn vriendin heeft respect voor haar materiaal. heeft haar geld genoeg gekost...

Kamei

Legacy Member
K ben naar de winkel teruggegaan me mijne kapotte cpu en hebben hem zonder zagen of vragen te stellen gewoon omgewisseld

Da is te minste ne winkel met service, die zijn nog moeilijk te vinden

Nu nog terug installeren en we zijn weeral vertrokken
Hopelijk met deze cpu iets langer
Hoeveel mag je hier maximum uithalen voordat hij kapot kan gaan normaal, den oude cpu was niet oververhit geweest ofzo
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan