Archief - Probs na oc op a64

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

nazaar

Legacy Member
io

mijnen maat zit met een probleemke met zijnen a64 3200+. Hij had hem ge-oc'ed en daarvoor de vcore op 1.75V gezet, geen probleem voor in windows te geraken, temps bleven mooi onder de 50°.

Maar dan reset de pc ineens en blijft hij hangen op het asus bootscreen (mobo is dus ASUS K8N-E Deluxe).
Hij zet zijn pc dus af en dan terug aan, 1 beep, maar het scherm blijft volledig leeg ( pc boot dus niet volledig eh)

Clear cmos met jumer of batterij helpt niet.
Iemand nog andere oplossingen??

psu is 420Watt ocz powerstream en 2x512 corsair.

Fraggie

Legacy Member
als het mogelijk is, kan hij een jumper verzetten die de fsb lockt op 100MHz
mss kan hij daarmee booten &/of zijn bios aanpassen

nazaar

Legacy Member
btw wat zijn zo de symptomen van een dood mobo of een dode cpu ??

Davion

Legacy Member
dood mobo = niets meer
CPU dood = soms een biep, soms een CPU error ofzo...

billibone

Legacy Member
ik ben dus die kerel!!!

wat ik moest doen is een resetten ZONDER ram.
beep beep beep beep.....
derna weer latjes erin steken en twas in orde!!!

is dit normaal ??


@nazaar! merci eh keirl :niceone:

brechtvm

Legacy Member
ik heb hetzelfde probleem gehad
1 antwoord : MOBO NAAR DE ZAK (up eeprom is 'kapot' (=verkeerd geschréve))
ik kreeg dit ook...nadat ik bios 1001 naar bios 1005 wou flashen
1 telefoontje naar asus volstond -> garantie !
het is een board met veel bugs...
als je meer info nodig hebt,feel free to mail me...
greetz

****
edit
****

ik had de post niet gelézen van de gerbuiker van dat board...
resetten zonder ram ???? oink ????
wie heeft jou dat aanbevolen ?!
pas maar op (als je bios 1001 hebt)
want er kunnen na verloop van tijd andere probs boven komen (gevolg van oc'en)
greetz

Sacristar

Legacy Member
billibone zei:
ik ben dus die kerel!!!

wat ik moest doen is een resetten ZONDER ram.
beep beep beep beep.....
derna weer latjes erin steken en twas in orde!!!

is dit normaal ??


@nazaar! merci eh keirl :niceone:
http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/award1-c.html :D

beep codes komen precies niet overeen though... maybe andere bios brand of guide is verouderd and eather way, 't is nen algemene guide, dat verschilt nogal eens maw.

nazaar

Legacy Member
mja alles werkt nu terug, al vrees ik dat het nu wel een tijdje zal duren eer billibone weer zal oc'en ;)

brechtvm

Legacy Member
nazaar zei:
mja alles werkt nu terug, al vrees ik dat het nu wel een tijdje zal duren eer billibone weer zal oc'en ;)

mijn bios flipte -> due to oc
ik oc nu met clockgen (safer)
maar nu heb ik ook een stabielere bios...
thx to garanty van asus
ik zou zo zegge...
meld je probleem aan die manne van asus en zie wat zij er van zeggen hé

apa

Legacy Member
Dat je je geheugen eruit moest halen is klassiek hoor; het betekent lang niet altijd dat je systeem naar de zak is ofzo! Dit komt door het geheugen-effect van bepaalde componenten (zoals condensators; ik heb het hier niet over je RAM zelf) op je mobo. Soms wil je PC voor een of andere reden niet opstarten en dat kan soms liggen aan dat geheugeneffect.

De oplossing is de elektriciteit uit die componenten verwijderen... Dit gebeurt dan door de stroomlus te onderbreken. Het probleem is dat je vaak niet zomaar weet waar je die moet ondebreken: voor jou passeerde die stroomlus langs je RAM; het RAM er even uithalen zorgde voor het onderbreken van de lus en je probleem was opgelost.

Een duidelijker uitleg hiervan kan ik (spijtig genoeg; want ik zou het zelf namelijk ook willen weten) niet geven...

billibone

Legacy Member
@nazaar ;) gisteren nog eens geprobeert en em draaide stabiel 256*10mhz, maar hoger gaak efkes nie gaan :o

*update*
nu wil em soms nie opstarten, tis precies nen diesel geworden. em loopt vast op biosscherm en als ik da ff laat aanstaan of paar keer reset start em plots op :doh: em draait standaard
wtf is da nu weer :s

welja kzal eens naar asus bellen en hopen da ze snelle oplossing hebben en of het mogelijk is zonder da ik een week mobo kwijt ben :sad:

vinteg

Legacy Member
ge zij ni den enigste die na oc in bios wilt gaan en daar nen hang krijgt, zijn veel mensen me da prob. bij mij vliegt het mobo der een van de weken uit en hoop ik nen DFI vast te krijgen me nen nieve A64 cooler.

mightybunny

Legacy Member
Ik heb ook een raar probleem.
Als ik mijn kaarten te hard induw dan wilt mijn pc niet opstarten.
Dus als ik mijn kaarten vastvijs moet ik die er beetje uittrekken en dan pas gaat hij normaal. Is heel raar is wel vervelend als je pc verzet en niet kunt opstarten en moet ik weer aan die kaarten rukken.

brechtvm

Legacy Member
gebruiken jullie allemaal al bios versie 1005 ????
deze is het meest up to date
en dus het minste aantal bugs

XTRATEC

Legacy Member
apa zei:
Dat je je geheugen eruit moest halen is klassiek hoor; het betekent lang niet altijd dat je systeem naar de zak is ofzo! Dit komt door het geheugen-effect van bepaalde componenten (zoals condensators; ik heb het hier niet over je RAM zelf) op je mobo. Soms wil je PC voor een of andere reden niet opstarten en dat kan soms liggen aan dat geheugeneffect.

De oplossing is de elektriciteit uit die componenten verwijderen... Dit gebeurt dan door de stroomlus te onderbreken. Het probleem is dat je vaak niet zomaar weet waar je die moet ondebreken: voor jou passeerde die stroomlus langs je RAM; het RAM er even uithalen zorgde voor het onderbreken van de lus en je probleem was opgelost.

Een duidelijker uitleg hiervan kan ik (spijtig genoeg; want ik zou het zelf namelijk ook willen weten) niet geven...

Deze uitleg stelt weinig voor me dunkt!
Wanneer je het moederbord zonder stroom zet gedurende enige tijd (lees enkele minuutjes) dan vallen alle andere componenten sowieso zonder stroom, dan is de zogenaamde lus onderbroken.
Een logischere uitleg voor dit probleem is dat wanneer het systeem geen geheugen ontdekt er een fail-safe boot programma wordt geladen bij de volgende start, en dus alles terug (kan) werk(t)(en).
Wat betreft die BIOS update, altijd een aanrader, BIOS updates komen er niet zomaar. DOEN!

Suc6
XTRATEC
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan