Archief - Problemen met m'n PC .. Hulp nodig!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MénageA3

Legacy Member
Hey, Ik heb een probleempje.. Ik ben eigenlijk een console gamer maar ik heb een tijdje World of Warcraft gespeeld (wat goed draaide) en ik vond gamen op de pc echt aangenaam.
Dus nu had ik over laatst BF:BC2 gekocht voor de PC, Installatie geen probleem enz., menu ook niet.. Maar spelen was gewoon onmogelijk alles ging traag, als ik schoot zag ik het pas 20 seconden later of zo.

Zou iemand me kunnen helpen door gewoon eens naar mijn specs te kijken en eventueel nieuwe stukken aan te raden?

Ook gaat mijn pc vrij traag (er staat vrij veel rommel op).. Hoe kan ik zoveel mogelijk verwijderen?

Sorry, ik ben een echte PC NOOB dus.. Thanks voor je hulp!!
Grtzzz

Specs staan trouwens op m'n Profiel! :)

mdgf

Legacy Member
Met zo'n grafische kaart vind ik het raar dat je zelfs maar WoW kunt spelen.

Een degelijke grafische kaart zal al heel veel uitmaken.

Ook gaat mijn pc vrij traag (er staat vrij veel rommel op).. Hoe kan ik zoveel mogelijk verwijderen?
Het vlotste is om gewoon de ganse pc te formatteren en daar een maagdelijke installatie van windows o te zetten, amar als je echt niets van pc's kent zou ik dat niet doen. Je kunt ook altijd manueel vanuit het menu software alles uninstallen dat je niet nodig hebt en dan vanuit de verkenner overbodige brol wegdoen.
Misschien ook eens ccleaner laten lopen of iets dergelijks.

T-T

Legacy Member
is volgens mij een onboard gpu, sowieso crap, kaartje insteken zoals mdgf zegt en problem solved, en pc eens kuisen met malwarebytes.

MénageA3

Legacy Member
Oké, Malwarebytes en Ccleaner zal ik eens downloaden.
Ja WoW werkt perfect in 1680 x 1050 net daarmee dat ik dacht dat BF:BC2 wel zou werken, ook Rift werkte maar wel een pakske minder goed ..

En zou je mij aub een goede Grafische kaart kunnen aanraden want ook daar weet ik vrij weinig van.. :)

T-T

Legacy Member
wat mag het buget zijn ?
en welk moederbord heb je presies ?
BF:BC2 eist veel meer graphics power dan WoW ook.

MénageA3

Legacy Member
Rond de 400 euro MAXIMUM, Goedkoper mag zeker :p
IMEDIA x5115 AIO moederbord , thanks!

T-T

Legacy Member
dat is een merk pc, Packard Bell als ik juist ben ?
dan ga je al mogen kijken voor een betere voeding ook als je een grafische kaart wil steken die wa degelijk is, en hopelijk past die voeding in de case dat weet ik niet.

MénageA3

Legacy Member
Ja packard bell inderdaad.. Dus eigenlijk is het best dat ik gewoon een nieuwe pc koop of gewoon blijf ps3 gamen? :p

T-T

Legacy Member
wel als je een buget hebt van 400€ zeg je kan je gerust een goeie graka en voeding hebben.

bv de ati/amd HD6950 voor een goeie 230€, en een goeie voeding van rond de 70€, zal een 300€ zijn dan ;)

deze voeding bv. http://www.alternate.be/html/produc...ir/CMPSU-600GS/487624/?tab=3&page=1#tabberBox
zal die hd6950 wel goed laten z'n werk doen ;)

EN ! hopelijk past die kaart dan ook wel in u case, want soms zijn cases van merk pc's heel beperkt in ruimte.

maar als ik eerlijk mag zijn, persoonlijk zou ik geen geld besteden aan een upgrade voor een merk pc, en gewoon wa doorsparen voor een deftige custom pc, maar jij doet ervan wat je wil natuurlijk ;)
als alles past in de case zal je wel al goed kunne gamen met je pc, want die heeft nog een goeie cpu, Q6600 als ik me ni vergis ?

MénageA3

Legacy Member
Yes, Q6600..

Maar oké, ik ga anders een van dees dagen eens kijken in de pc shop kga mijne pc meenemen en voorstellen wat jij zei en dan zullen we zien wat zij daarvan zeggen want ik heb er echt geen verstand van :p

Een maandje goed werken in de grote vakantie en het zal wel goed komen zeker :p

Maar anyways, Echt bedankt voor de hulp!! Appreciate it!

mdgf

Legacy Member
Die kaart past daar nooit in of standaard PB cases moeten vééél groter zijn dan ik denk.

Je zou inderdaad een nieuwe voeding en graka kunnen steken, normaal zou ik ook aanraden van de cpu wat te overklokken (een q6600 is al niet meer van de jongste), maar dat zal niet gaan veronderstel ik (stomme prefab).

Een corsair GS is een schijtvoeding, kijk voor een XFX core 450. 600W is bovendien belachelijke overkill.

mdgf

Legacy Member
Als je die pc wilt upgraden:

-Nieuwe grafische kaart (130-230€)
-Nieuwe voeding, want wat je nu hebt zal waarschijnlijk niet sterk genoeg zijn om een nieuwe grafische kaart van stroom te voorzien (50€)*
-eventueel een nieuwe case als die grafische kaart te groot is (40€ of meer)

*je zou eens moeten kijken wat er op de huidige voeding staat

mdgf

Legacy Member
Met een 250W fsp voeding kun je dus niks meer bijsteken zonder ook de voeding te vervangen (zoals ook wel te verwachten is van een PB pc).

MénageA3

Legacy Member
Welke grafische kaart en voeding kan je me aanraden?
Grafische kaart : ati/amd HD6950 Voeding: Corsair CMPSU-600GS of niet?

Of beter gewoon een nieuwe pc kopen?

mdgf

Legacy Member
Een 6950 gaat wss niet in je case passen, je zou kunnen kijken of een 6850 (je zult mss geen 60fps halen full hd met AA/AF en alles op max bij BFBC2, maar dat gaat vlot spelen) daar in past en dan een Antec Earthwatts 380 kopen als voeding (maar dan moet je ook wel controleren of die al de aansluitingen heeft dat je nodig hebt).

Je zult ook moeten verifieren dat ATX voedingen wel in die case passen (meten dus, net zoals voor de grafische kaart).

missinneke28

Legacy Member
fabrieksinstelling terug zetten
packard bell easynote tk81 terug zetten fabrieksinstelling ,
heb wel geen back up kunnen maken en heb geen drivers wat moet ik doen

mdgf

Legacy Member
Ik denk dat jij in de verkeerde thread zit, makker :p.

Tenzij je bedoelt om zijn pc weer leeg te maken, maar dan mag je dat in elk geval NIET doen, want dan krijg je weer al die brolsoftware die daar standaard opstaat en je pc nu niet bepaald sneller maakt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan