Archief - Problemen met internetverbinding: Wifi niet, ethernet deels

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Plutus

Legacy Member
Probleem met de laptop van mijn vriendin, ik kan niet meer met internet verbinden.

De laptop verbindt altijd met internet via WiFi. Nu, de computer (draaiend op Vista) draaide al een tijdje vrij sloom en aangezien ik ook niet meteen fan ben van Vista, heb ik de laptop meegenomen bij mij, geformatteerd en voorzien van Windows 7. Bij haar werkte internet (WiFi), ik neem de laptop mee naar huis, start hem hier op en wat blijkt: er kunnen geen draadloze netwerken gevonden worden. Er is echter geen probleem met mijn draadloos netwerk aangezien alle laptops/smartphones/tablets hier in huis probleemloos kunnen verbinden.

Nuja goed, ik heb de laptop geformatteerd en voorzien van Windows 7. Na alles ingesteld te hebben probeer ik opnieuw te verbinden met internet, maar opnieuw staat er een rood kruis over het teken van WiFi: geen draadloze netwerken gevonden. Verbinden via een ethernetkabel blijkt echter geen probleem te geven, ik sluit de kabel aan en zowat onmiddellijk ben ik verbonden met internet. Met Driver Genius installeer ik alle nodige drivers, maar de driver voor de (Realtek) draadloze netwerkkaart geeft een error, deze zou het besturingssysteem (Windows 7) niet ondersteunen.

Ik ga met de laptop terug bij mijn vriendin thuis en ook daar geen draadloze netwerken gevonden (ook al werken ze, met mijn Macbook Pro kon ik zonder problemen verbinden). Ik heb dan eens geprobeerd om de laptop met een ethernetkabel aan te sluiten en ook dat gaf nu problemen: de laptop vond wel internet maar kon geen toegang krijgen, ik kreeg een of andere melding waarin hij te kennen gaf dat het om een 'openbaar netwerk' ging en hij geen toegang kon verkrijgen. Een desktop is echter op hetzelfde netwerk verbonden via ethernet en daar is er geen probleem..

Iemand een idee? Of moet ik concluderen dat die hele nest gewoon kapot is? Het gaat over een laptop van het merk Medion, reeds enkele jaren oud en een tijd geleden (1 à 2 jaar) ondergeplast door een hond. De hele nest is mooi opgekuist geweest maar het toetsenbord vertoonde wel enkele mankementen, waardoor ze momenteel genoodzaakt is een extern toetsenbord te gebruiken. Misschien is er ook interne schade? Maar dan zou het me verbazen dat deze nu pas zichtbaar wordt.

[B]Rocketeer

Legacy Member
Heb alles ff tussendoor gelezen en:
* ge hebt geen drivers voor uw draadloze netwerkkaart blijkbaar (geen ondersteuning voor 7)
* win 7 vraagt om te configureren, dan zal je dat moeten doen

Met andere woorden, zet er terug Vista op zodat je de juiste drivers kan installeren en configureer de laptop/windows juist voor wired connectie (ja die windows wizard is hatelijk, vind het zelf onnozel dat dit erin zit)

Plutus

Legacy Member
Dus het is blijkbaar echt wel mogelijk dat deze kaart gewoon totaal niet wordt ondersteund door 7, en ik geen andere mogelijkheid heb dan terugschakelen naar Vista? Dat was mijn eerste gedacht maar het leek mij gewoon té bizar voor woorden :(

[B]Rocketeer

Legacy Member
Als de fabrikant geen drivers heeft voor windows 7, dan is het inderdaad onmogelijk en moet je terug naar Vista.

Exit

Legacy Member
vista drivers werken meestal ook voor win7

in app beheer nog vraagtekens?
meestal zal je een launchmanager moeten installeren om wlan te kunnen activeren (extra knoppen)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan