Archief - probleempje met ram, iet met fsb+33

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tossy

Legacy Member
zoals ge hier ziet staat er bij mijn bij fsb: fsb+33 en ik wil daar nekeer vanaf, want toen dat ik hier 333mhz ram had was da allemaal goed, maar nu sinds ik 400mhz heb crashed die altijd en ik denk da da daardoor is. nu weet ik wel nu hoeda ge da afzet, als er hier ene da kan zeggen zou da al fun zijn.
en nog een vraagske: die timings van mijn ram, zijn die goe of nie? zo ni kan ik daar iet aan veranderen? en wat dan?
thx

Cranox

Legacy Member
Je kan dit verzetten in je BIOS ( bij opstarten op DEL drukken )
Neem desnoods de handleiding derbij

tossy

Legacy Member
probleem handleiding weg :)
heb een abit kd7 mobo, maar als ge menu ongeveer zou kunnen zeggen wat ik moet veranderen zou ik dat al tof vinden en ondertussen zal ik is nen online manual zoeken.

tossy

Legacy Member
toen had ik het gewoon opgegeven omda ik het toch niet vond, maar ik heb hier onlangs nog iet gelezen waar da in voor kwam en nu wil ik daar toch nekeer vanaf hé. kheb hier diene manual gelezen, maar zien da toch ni direct staan oftewel snap ik het gewoon ni. ma als da aan diene divider ligt hoe veranderde dat dan, want da is wa ik nog steeds niet doorheb :)

Cranox

Legacy Member
Van de handleiding op pag 3.11 kijken

In bios :

ADVANCED CHIPSET FEATURES
DRAM CLOCK DRIVE CONTROL

tossy

Legacy Member
ok thx k'zal direct is zien

edit: owkay, ik zen dus gaan zien, maar daar heb ik ook al ewa ziten letten. Ik weet gewoon nie wat ik daar moet veranderen. ik heb hier ne pic en als ge eens zou willen zeggen wat ik daar nu juist moet veranderen zou ik u heel dankbaar zijn :)

Sacristar

Legacy Member
awel datgene dat gehighlight staat in die screen, dram clock, da is't normaal gezien.

tossy

Legacy Member
ja? das toch gewoon om uw fsb te veranderen op 133, 166 of 200mhz. of zen ik hier mis? want da moet ik bij mij op 166 zetten, maar darmee is die +33mhz toch nie weg.

Sacristar

Legacy Member
tja da zou het toch moeten zijn.

dan werkt dat wellicht zoals bij asus.

daar gebruiken ze ook de ddr waardes ipv dividers maar het werkt op dezelfde manier.

als ge die +33 weg wilt zou ge in principe bij die dram clock dezelfde waarde moeten invullen als bij uw fsb in het softmenu III

ge zou dat dan ook zo moeten zien bij die waardes boven uw dram clock.

tossy

Legacy Member
njet, das is et niet :s daar kan i dus gewoon kiezen ofda ik mijnen fsb op 133, 166 of 200mhz zet, maar daarmee is die +33 niet weg :s

Sacristar

Legacy Member
da's wel loos, ge kunt dus op 2 plaatsen in de bios uw fsb instellen :crazy:

tossy

Legacy Member
ik niet snap bij softmenu 3 is het toch voor de cpu en bij da ander gewoon voor speed van ram. of zit ik hier helemaal scheef?

Sacristar

Legacy Member
softmenu III is voornamelijk cpu ja
advanced chipset is ram ea

vraag het is op de abit support fora of zo
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan