Archief - ram fsb+33???

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tossy

Legacy Member
ik weet ni of dat ik het wel op dees deel van het forum moet vragen, maar ik doen het toch maar :)

ik heb hier 512ddr 400mhz, maar ik moet da op 333mhz zetten want anders crashed freezed mijn scherm altijd na een bepaalde tijd en kan ik niets anders doen dan resetten. op 333mhz heb ik dat niet dus ik heb da maar daarop gezet.
nu heb ik onlangs cpu-z geinstalt omdat ik ewa bezig was met oc'en. nu na ewa te kloten me diene proggie heb ik gezien dat mijn frequentie op 182.7 staat en 182.7*2=365.4 ma alle pakt nu 366 voor de gemakkelijkheid. nu daaronder staat FSB:DRAM en daarbij staat FSB + 33mhz en 366-33=333mhz volgens mij toch :unsure:
hier heb ik er ne pic van.

nu wil ik eens weten ofda dat normaal is en als da niet normaal is kan dat dan daarom zijn dat mijn ram op 400mhz freezed? want als hem bij 400 nog nekeer 33 bijdoet heb ik al 433 en ik denk niet die ram daarvoor geschikt is.

pc specs:
amd 2200+
512 ddr 333mhz cl2.5
abit kd7 (kan normaal 400mhz ram aan)

Sacristar

Legacy Member
zet cpu-z is 2 keer open aub
1 keer de eerste tab (cpu) en 1 keer de tweede tab (memory)

print screen, open met paint, ctrl+v, save as, NAAMINVULLEN, [COLOR].jpg (jpeg)[/COLOR] selecteren ;)
bmp is een beke groot :p

'k denk dat dat aan uw cpu/ram divider ligt

Sharpside

Legacy Member
VIA KT400 AMD K7 FSB 200/266/333MHz DDR400
Ik denk dus dat hij ddr400 ram aankan/ondersteunt, maar max 333mhz draait ;)

edit:
mijn vorig moederbord was ook een kt400 en gaf corrupte windows enz boven 189mhz fsb.

Sacristar

Legacy Member
ha zou best kunnen.

is het niet zo dat de kt400 enkel 333fsb ondersteund maar de kt400a and up ondersteunen 400fsb :unsure:

tossy

Legacy Member
http://users.skynet.be/fa496137/ram.jpg

voila daar staat pic van cpu bij. er staat wel amd 2100+ op 1941mhz maar das omda ik een poging tot oc'en heb gedaan. normaal is het xp 2200+ op 1800mhz 13.5*133 als ge da moest weten :)

@sharpside wat bedoelt ge nu dat, dat ik in mijn mobo wel een latje van 400mhz kan steken, maar dat die alleen op 333mhz (of lager) kan werken? want hier staat toch dat hem 400mhz ram support of lees ik da nu verkeerd?

en dees staat er in da teksteke op de site: "The KD7-RAID features 4 DDR DIMM slots, two of which support high-speed DDR 400 memory."
dus stel da da klopt en ik kan dan ook degelijk 400mhz steken maakt da uit in welke van de 2 slots die steken? want heb ze al is in allemaal gestoken en da freezed hier ook na nen tijd, meestal als ik game enzo. ik heb de manual nimeer, maar heb dieje van op het internet gedownload maar ik zien daar toch niks speciaal instaan.
en ook ik had dan nekeer met pcmark de memorytest gedaan en bleek da ik een hogere score had op 333mhz dan op 400.
maar wat is da fsb+33 nu toch of moest ge daarvoor mijne cpu pic hebben?

en alle al many thx voor hulp he :)

edit: nog een vraagske, is dees een kutmobo of niet?

Sacristar

Legacy Member
uw ram draait alleszinds asynchroon (ja, daarom moest ik dus een screentje van uw cpu tab hebben; om zeker te zijn ;)), ge zijt het best dat ge met uw cpu/ram divider op 1/1 zet. Dat geeft wel niet zo'n grote performance boost als bij nForce2's maar het zal wellicht helpen en ge zult maybe een hogere cpu/fsb overclock halen.

slechts 2 van uw 4 memory slots ondersteunen ddr 400, die zou je dus best gebruiken. in principe zou er toch in uw manual moeten staan welke juist.

uw mobo is niet noodzakelijk slecht, er zijn gewoon beter AMD K7 moederborden :) (abit nf7-s rev2 en dfi infinity/lanparty rev B)

tossy

Legacy Member
ok thx, k'zal der morgen eens naar kijken want het is al ewa laat en zal het weten te zeggen ofda het gelukt is.

Coolio Jr

Legacy Member
ik eb nen asus a7n8x-x en die kan normaal DDR-400 maximum, en ik krijg hem geclocked op 440mhz, pakske meer eh :), dus normaal kan uw moederbord da ook, maar mss slechter kwaliteit, toch minstes de 400 moete hale, is uw ram wel 400mhz ? is u rambankske nog in orde ? steek et is in een ander, en anders mss nieuw mobo onder garantie ? as ge da nog ed

eraserke

Legacy Member
kristos zei:
uw ram draait alleszinds asynchroon (ja, daarom moest ik dus een screentje van uw cpu tab hebben; om zeker te zijn ;)), ge zijt het best dat ge met uw cpu/ram divider op 1/1 zet. Dat geeft wel niet zo'n grote performance boost als bij nForce2's maar het zal wellicht helpen en ge zult maybe een hogere cpu/fsb overclock halen.

slechts 2 van uw 4 memory slots ondersteunen ddr 400, die zou je dus best gebruiken. in principe zou er toch in uw manual moeten staan welke juist.

uw mobo is niet noodzakelijk slecht, er zijn gewoon beter AMD K7 moederborden :) (abit nf7-s rev2 en dfi infinity/lanparty rev B)


mja maar kvin zenne overclock maar poverkes...

kheb een abit Kx7-333 met 512 ddr aan 333 amd 2000+
en ik draai stabiel met een fsb van 185*10.5
met nen 2200 draait m bena trager...zal wel aant mobo liggen denk ik ze...

tossy

Legacy Member
mijnen oc is idd maar pover, maar ik zen der nog mee bezig ;)
maar als ik op 1950mhz zet moet er al 1.8v over staan en als ik nog verder ga crashed die altijd en ben er niet al te schetig op om nog meer spanning over te zetten.

@coolio jr het is 400mhz ram en heb al al m'n slots geprobeerd, maar mobo niet meer onder garantie.

edit: waar doet ge dat just, diene cpu/ram divider op 1/1 zetten?
heb al ff in bios gezien, maar zien da ni echt. waarbij ik cpu oc heb ik zoiet van 5:2:1 ,4:2:1 en 3:2:1. maar da is het zeker niet, of wel? als ge het moet weten het staat op 4:2:1

eraserke

Legacy Member
tossy zei:
mijnen oc is idd maar pover, maar ik zen der nog mee bezig ;)
maar als ik op 1950mhz zet moet er al 1.8v over staan en als ik nog verder ga crashed die altijd en ben er niet al te schetig op om nog meer spanning over te zetten.

@coolio jr het is 400mhz ram en heb al al m'n slots geprobeerd, maar mobo niet meer onder garantie.

edit: waar doet ge dat just, diene cpu/ram divider op 1/1 zetten?
heb al ff in bios gezien, maar zien da ni echt. waarbij ik cpu oc heb ik zoiet van 5:2:1 ,4:2:1 en 3:2:1. maar da is het zeker niet, of wel? als ge het moet weten het staat op 4:2:1


das voor timings in te stellen laat die op standaard staan tenzij da ge freezes hebt dan kunde da is aan foefelen om te zien ofdattem dan nog freezed...

ma 1.8V >>> in welke stappekes kunde naar boven gaan? zo nen 2200+ kan wel wa hebben ze...

tossy

Legacy Member
met stapkes van 0.025v, maar heb is prime95 geistalt en heat test of zoiet gedaan en cpu wordt nogal wreed warm 60° en dan crash. ik heb gewoon ne slechte cooler, maar ben ook nie van plan ne nieuwe te kopen. ik weet dat ik tot 1900mhz kan gaan zonder aan spanning te moeten foefelen, maar als ik hoger wil moet ik serieus veel bijzetten.
maar anyway waar verzet ik nu cpu/ram divider op 1/1? want ik vind da nie :'(

Sacristar

Legacy Member
tossy zei:
waarbij ik cpu oc heb ik zoiet van 5:2:1 ,4:2:1 en 3:2:1. maar da is het zeker niet, of wel? als ge het moet weten het staat op 4:2:1
ge geeft de instelmogelijkheden van iets maar wat is dat "iets" juist?

er zal toch zeker geen blanco instelling zijn...

het is mogelijk dat dat idd uw cpu ram divider is maar dat 1 van die 3 waardes uw agp of pci bus snelheid is maar ik heb geen goesting om dat te bereken :p

tossy

Legacy Member
ma alle jong ziede ni da ik hier hulp nodig heb :sad:
als ge nekeer veel te veel tijd hebt bereken dat dan eens plz :bow: :bow:
want zou mijn ram nu nekeer op 400mhz willen kunnen draaien zonder crash :doh:

Sacristar

Legacy Member
dat zou ook uitgelegd moeten staan in uw manual

maar 't is vrij easy als ge ff de standaard waardes neemt eh:

4/2/1 --> agp bus 66 mhz/geheugen 133 mhz/processor 266 mhz

of

4/2/1 --> agp bus 66 mhz/processor 133 fsb/geheugen 266 ddr


daarom vroeg ik dus waarvoor dat de instellingen zijn ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan