Dit probleem zou ik alvast oplossen door het volgende;
1. Alles wordt uit de case gedemonteerd;
2. Check als alles eruit is opnieuw of die standoffs in de case wel op de juiste plaats zitten en of er geen teveel in zit, vaak zitten er links in de case twee ondereen middelkant moederbord terwijl er maar 1 gat is in het moederbord en wel ter positie van de bovenste standoff, de onderste raakt dan het moederbord onderaan en maakt kortsluitng. Zit er ergens een standoff waar het niet hoort, vijs die eruit.
3. Zit de jumper wel correct over de CMOS pins? Indien die correct staat op default, wip de batterij van de CMOS uit de houder, wacht een paar minuten en monteer ze terug;
4. Ik ga er vanuit dat je de cpu goed hebt gemonteerd en dat je de fan van de koeler op de cpu aansluiting van het moederbord hebt aangesloten en niet op de sys-aansluiting voor zover dat technisch mogelijk is;
5. Monteer geheugen en grafische kaart (sluit de twee 6 pins molexen aan op de graka) en leg de ganse combinatie op een houten plank, een houten tafel of of op de doos waar het moederbord in zat; de 'lip' van de grafische kaart komt over de rand van de doos/plank, anders trek je het moederbord omhoog of de graka maakt geen goed kontakt;
6. Sluit de 24 pins stekker van de voeding, die je op tafel legt naast het moederbord, aan op het moederbord alsook de 8 pins of de 4 pins van de extra 12 volt; zet de powerknop van de voeding op 1 achteraan en plug de voedingskabel in het stopkontakt;
7. Koppel het scherm aan de grafische kaart; koppel de voedingskabel van de monitor aan in het stopkontakt;
8. Verbindt de 2 pins waar normaal de power over zit even met een kleine schroevendraaier.
Start hij dan niet op....dan heb je idd kans dat je zit met een dead on arrival.
Start hij wel op....dan monteer je alles opnieuw natuurlijk en koppel je de andere hardware aan.