Archief - Probleem met monitor-> no signal

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

RoyalKombo

Legacy Member
Hallo 9livers, ik zit met het volgende probleem; men pc zit in elkaar dus is het tijd om er ies Windows op te zetten, dus ik zet de pc aan (monitor heeft stroom en zit ingeplugd in de pc) maar er komt niks op het scherm. Het scherm blijft zwart en de on/off knop flikkert maar wa <= iemand een oplossing hiervoor??

Alvast bedankt!

T-T

Legacy Member
geen biep geluiden ? als het een nieuwe pc is die je inelkaar gestoken hebt best eens op de plank uitproberen vooraleer je alles in de kast steekt, met zo weinig mogelijk hardware aangesloten, hdd is zelfs niet nodig.

kabel van scherm (dvi of vga) toch goed aangesloten ook ?

wat zijn de specs van je systeem.

RoyalKombo

Legacy Member
nuja pc is nieuw maar alles zit al in de kast...
En nee geen biep geluid.
En kabels zijn idd goed aangesloten.

Specs zijn; I5-2500K// Asrock P67 Extreme4//Sapphire HD6950 (Dirt 3)// XFX XXX 650W// Crucial M4 64Gb// Samsung F3 1TB

Kan het aan mijn gpu liggen want die heeft geen directe aansluiting voor die HDMI- kabel (die blauwe met die schroeven aan)?

T-T

Legacy Member
welk scherm is het die je hebt, ene met zo'n blauwe vga ? dan moet je zo'n converter hebben van vga naar dvi (witte aansluiting), btw ook al eens een andere uitgang geprobeerd op je graka? want heb ergens vernomen dat vga enkel op 1 vd 2 dvi uitgangen werkt, geen idee of dat me alle kaarten zo is.

RoyalKombo

Legacy Member
Scherm is LG, heeft zo'n blauwe VGA en bij men gpu zat zo'n converter .
Heb nog niet geprobeerd om de andere uitgang te proberen (is zo zwart met 1 plat pinneke links)

RoyalKombo

Legacy Member
Kennis van mij is nu het probleem aan het onderzoeken, wrs is het de gpu ( al hoop ik van niet...)

jm188

Legacy Member
je hebt toch de extra stroomaansluiting aangesloten op de grafische kaart?

die asrock heeft een kleine display waar een foutcode wordt op weergegeven, check eens in de handleiding waar deze mee overeenkomt

RoyalKombo

Legacy Member
Dat hebben we geprobeerd ja ( eerst 1 Pci-e en daarna 2, toen we ze met de 2 aansloten maakte de gpu alleen maar meer lawaai)
Dat van die foutcode zalk eens onderhoren ^^
Als het nu degelijk de gpu is, kan ik die dan terugsturen?

jm188

Legacy Member
ja je hebt sowieso garantie en bij online aankopen kan je zelfs binnen 14 dagen omruilen zonder reden op te geven

Hungry®

Legacy Member
jumper van de CMOS zit toch correct over de twee van de drie pins? Misschien zit die over de resetpins?
4 (of 8) pins voeding op de aansluiting van het moederbord gerealiseerd?
Geen standoff die nog achter het moederbord zit en daar niet hoort? Maw heb je gecheckt of enkel op de plaatsen waar de vijsjes door het moederbord komen standoffs zitten?

RoyalKombo

Legacy Member
Hungry® zei:
jumper van de CMOS zit toch correct over de twee van de drie pins? Misschien zit die over de resetpins?
4 (of 8) pins voeding op de aansluiting van het moederbord gerealiseerd?
Geen standoff die nog achter het moederbord zit en daar niet hoort? Maw heb je gecheckt of enkel op de plaatsen waar de vijsjes door het moederbord komen standoffs zitten?
Wow, tech-talk praatk niet srr ^^
Maar euhm bedoel je of er alleen vijzen zitten in de gaten op het moederbord?

Hungry®

Legacy Member
als je een case koopt zitten er koperen afstandbusjes in. Die moeten overeenkomen met de gaten van het moederbord. Als er een koperen standoff zit op de plaats waar er geen gat is in het moederbord maakt die kontakt met de achterkant van het moederbord en krijg je kortsluiting.

Heb je dat eerst nagekeken?

Over die extra voeding, de meeste moederborden hebben, vaak in de omgeving van de plaats waar de cpu wordt gemonteerd, een stekker waar je een bijkomende 12 voltfiche van de voeding in moet aansluiten, 4 of 8 pins.
Heb je dit gedaan?

Als je voorzichtig gemonteerd hebt zit de jumper over de twee van de drie pins wel goed, op default dus. Mocht je het willen nakijken, lees de manual onder Jumper/CMOS resetten.

RoyalKombo

Legacy Member
Hungry® zei:
als je een case koopt zitten er koperen afstandbusjes in. Die moeten overeenkomen met de gaten van het moederbord. Als er een koperen standoff zit op de plaats waar er geen gat is in het moederbord maakt die kontakt met de achterkant van het moederbord en krijg je kortsluiting.

Heb je dat eerst nagekeken?
Jep, dat zit allemaal goed.

Hungry® zei:
Over die extra voeding, de meeste moederborden hebben, vaak in de omgeving van de plaats waar de cpu wordt gemonteerd, een stekker waar je een bijkomende 12 voltfiche van de voeding in moet aansluiten, 4 of 8 pins.
Heb je dit gedaan?
Dat zalk ies moeten nazien..

Hungry® zei:
Als je voorzichtig gemonteerd hebt zit de jumper over de twee van de drie pins wel goed, op default dus. Mocht je het willen nakijken, lees de manual onder Jumper/CMOS resetten.
Zalk ook nog eens nazien, benk nie zeker van...

jm188

Legacy Member
op uw asrock moederbord zitten 3 aansluitingen voor stroom, die moeten alledrie aangesloten zijn (3e is optioneel, maar sluit die toch maar aan)

RoyalKombo

Legacy Member
michielsjoris zei:
op uw asrock moederbord zitten 3 aansluitingen voor stroom, die moeten alledrie aangesloten zijn (3e is optioneel, maar sluit die toch maar aan)
Blijkbaar komen der geen cijferkes op dien Dr Debug => dus dit betekent dat mijn moederbord kapot is (dead on arrival of w/e)?

Hungry®

Legacy Member
RoyalKombo zei:
Blijkbaar komen der geen cijferkes op dien Dr Debug => dus dit betekent dat mijn moederbord kapot is (dead on arrival of w/e)?

Indien je weinig of geen kennis hebt laat je het beste over aan iemand met ervaring zeker in het stadium dat je nu bent.

RoyalKombo

Legacy Member
Hungry® zei:
Indien je weinig of geen kennis hebt laat je het beste over aan iemand met ervaring zeker in het stadium dat je nu bent.
Kheb dit probleem al laten zien aan 2 mensen die er toch veel over kennen (1 als hobby, andere als werk)
En ze zeiden dat er geen cijfers op het mobo komen (wat dus blijkbaar wel zou moeten) dus dit is zo'n dead on arrival geval?

EDIT: Wat bedoelen ze met het serienummer van mijn mobo?

Hungry®

Legacy Member
Dit probleem zou ik alvast oplossen door het volgende;
1. Alles wordt uit de case gedemonteerd;
2. Check als alles eruit is opnieuw of die standoffs in de case wel op de juiste plaats zitten en of er geen teveel in zit, vaak zitten er links in de case twee ondereen middelkant moederbord terwijl er maar 1 gat is in het moederbord en wel ter positie van de bovenste standoff, de onderste raakt dan het moederbord onderaan en maakt kortsluitng. Zit er ergens een standoff waar het niet hoort, vijs die eruit.
3. Zit de jumper wel correct over de CMOS pins? Indien die correct staat op default, wip de batterij van de CMOS uit de houder, wacht een paar minuten en monteer ze terug;
4. Ik ga er vanuit dat je de cpu goed hebt gemonteerd en dat je de fan van de koeler op de cpu aansluiting van het moederbord hebt aangesloten en niet op de sys-aansluiting voor zover dat technisch mogelijk is;
5. Monteer geheugen en grafische kaart (sluit de twee 6 pins molexen aan op de graka) en leg de ganse combinatie op een houten plank, een houten tafel of of op de doos waar het moederbord in zat; de 'lip' van de grafische kaart komt over de rand van de doos/plank, anders trek je het moederbord omhoog of de graka maakt geen goed kontakt;
6. Sluit de 24 pins stekker van de voeding, die je op tafel legt naast het moederbord, aan op het moederbord alsook de 8 pins of de 4 pins van de extra 12 volt; zet de powerknop van de voeding op 1 achteraan en plug de voedingskabel in het stopkontakt;
7. Koppel het scherm aan de grafische kaart; koppel de voedingskabel van de monitor aan in het stopkontakt;
8. Verbindt de 2 pins waar normaal de power over zit even met een kleine schroevendraaier.

Start hij dan niet op....dan heb je idd kans dat je zit met een dead on arrival.

Start hij wel op....dan monteer je alles opnieuw natuurlijk en koppel je de andere hardware aan.

RoyalKombo

Legacy Member
Kunnen er ook problemen optreden als het mobo niet goed vastgevijsd is?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan