Archief - PROBLEEM met geforce 6800

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

troid

Legacy Member
Wat raar is dat hij nu niet meer stabiel op 400/1100, flashen met een ultra rom zorgt voor crashe na het draaie van een 3D applicatie. Ik krijg zo een scherm vol witte en blauwe blokjes, men temperatuur is dan +-65-67. Het rare is dat hij het vroeger wel aankon, ik ben nu wel van XP home naar XP pro geswitched maar daar kan het toch niet aanliggen?

Ps ik heb hier ook nog ergens een modded PNY 6800 GT bios gevonde die super hoog clocked, dit gaf me voor de freezes +400 3dmark05.

Alvast bedankt voor jullie hulp

guRuh

Legacy Member
die memory clock is waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaay to high ze :s

930 a 950 met verhoogd voltage moet wel lukken

troid

Legacy Member
guRuh zei:
die memory clock is waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaay to high ze :s

930 a 950 met verhoogd voltage moet wel lukken

tis een gt he guRuh :) die draaie standaard op 1000mhz memory
En ik heb ook crashe op 1.4 voltage me die clocks

Edit

zelfs op default speeds reboot men pc na 1u gamen

guRuh

Legacy Member
en ge hebt de laatste drivers enzo? 66.81 e

want ik heb al dingen gelezen van mensen die freezes hadden met de ene drivers, met de andere niet...

e waar hebt ge die freezes/rare prakrijken?

in games? --> 3D voltage verhogen (als het nog niet op hoogste staat)
bij boot al direct/in windows ---> 2D voltage

editen met nibitor

troid

Legacy Member
guRuh zei:
en ge hebt de laatste drivers enzo? 66.81 e

want ik heb al dingen gelezen van mensen die freezes hadden met de ene drivers, met de andere niet...

e waar hebt ge die freezes/rare prakrijken?

in games? --> 3D voltage verhogen (als het nog niet op hoogste staat)
bij boot al direct/in windows ---> 2D voltage

editen met nibitor

ja kheb 66.81.
Het voltage is het normaal niet, men kaart heeft nu de standaard POV6800GT bios. En in men bios staat het ook nog standaard.

Edit
verhoge khad verlage gelezen :rofl:
Wordt het dan niet riskant ik zit nu al op 63°. Dus als ik dat verhoog mag ik zeker 65° rekenen stressed.
Maar nu komt er binne een paar dagen men arctic silencer 5, maar nu weet ik niet wat ik eerst zou doen als ik hem install ben ik men garantie kwijt want men boxed cooler is eraf. Of zou ik men kaartje binnen doen en inruilen.

Sander H

Legacy Member
65°C is nog zeker nie riskant, ik heb nu wel ne laptop ma mijne graka gaat soms over de 100°C, tis wel ne hele andere, ma ik heb ook al bij andere FX'en gezien dat de temp da hem automatisch afvalt/aantal V verlaagt 120°C is ofzo

troid

Legacy Member
Scjeir zei:
65°C is nog zeker nie riskant, ik heb nu wel ne laptop ma mijne graka gaat soms over de 100°C, tis wel ne hele andere, ma ik heb ook al bij andere FX'en gezien dat de temp da hem automatisch afvalt/aantal V verlaagt 120°C is ofzo

Ja, maar het rare is dat hem hier 63° wordt crasht hij dan krijg ik bij bv games een scherm vol witte en blauwe(of andere kleure) blokskes.

guRuh

Legacy Member
doet da met da voltage eens

mijn 6800 heeft ook verhoogd voltage, temps blijven op zelfde niveau ze

troid

Legacy Member
ff noobvraagje is da voltage 1,2 of 3?
En moet ik dan extended labeling pakken en het voltage in men bios instelle van men mobo.

L@TrO

Legacy Member
Hierzie -> 6800GT bios
Kheb eventjes een bfg Gt bios wat aangepast en geupload ;

LET WEL OP want dit zijn de veranderlingen! (own risk :p):
1: core draait aan 370mhz (normaal voor een bfg)
2: Mem draait een 1100mhz !! (100 hoger dan normaal)
3 voltage 3=1.4v // voltage 2en1 =1.5v

L@TrO

Legacy Member
wete wel zeker dat het aan uw graka ligt?
Mss zijn uw voltijnen wel zwak ,of is uw pcu te hoog o.c't(wat meer v-core geven in dat geval ,of terug clocken).
370/1100 is normaal voor geen enkele Gt een probleem (als je een degelijke 12V lijn hebt)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan