Archief - Probleem met bh-5

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Father Goose

Legacy Member
Ik heb zojuist nieuwe latten gestoken. 2*256 xll corsair (bh-5). Ik start de pc op, alles gaat goed.
Maar nu wou ik eens superpi runnen en telkens weer geeft hij fouten aan. " NOT EXACT IN ROUND " wtf, de latten steken goed, zijn die latten stuk ofzo??
Aub heb dringend help nodig, ook mss niet onbelangrijk mijn cpu draait weer gewoon op 2800mhz en is niet meer overgeclocked.

StaRflaM

Legacy Member
das al oc'ed of op stock ?

anders issem gwn ni stabiel, voltage een verhogen van mem ofzo, tis tenslotte BH5 wa voltage nodig heeft ;)

Father Goose

Legacy Member
nee voor ik de latten erin stak heb ik alles weer op stock gezet. Kheb voltage wat verhoogd en blijkbaar schijnt het nu te lukken maar kben nog steeds wat wantrouwig :p

Ik heb in bios het dimm-voltage wat verhoogd maar er zijn maar 3 keuzes : +.1 , +0.2 en +0.3 daarna is er niets meer.
En moet ik in bios het geheugen op 2.0 laten lopen of mag die functie op auto blijven staan?

guRuh

Legacy Member
2.0 wat? Cas 2? TRas?TRC?...

zet alles op auto, en check u timings eens in cpu z

ja en daarna beginde met oc'en zeker e (guides lezen ;))

Father Goose

Legacy Member
die 2.0 staat voor 200mhz , maar oorspronkelijk stond die functie op auto. Maar met mijn vorige latten heb ik die op auto gezet en dan als ik de fsb van 200 naar 210 verhoogde dan begonnen de timings van die latte vlug te verhogen.

guRuh

Legacy Member
begin met u timings eel los te zetten, verhoog u fsb... P4 kickt minder op lagere timings dacht ik e?

Father Goose

Legacy Member
oke thx guruh, ze werken nu precies behoorlijk goed. Vroeger haalde ik (met mijn oude latten) 42sec op 229fsb nu haal ik die 42sec al op 220 fsb :crazy:
Als die latjes zo goed gaan blijven presteren :applause:

Cranox

Legacy Member
BH-5 heeft graag veel voltage , zet deze maar op +0.3v ( mijn staat 24/7 op 3.3v )

Father Goose

Legacy Member
Cranox zei:
BH-5 heeft graag veel voltage , zet deze maar op +0.3v ( mijn staat 24/7 op 3.3v )
ik heb ze op +0.3 gezet maar meer kan ik niet meer toevoegen, kveronderstel dat mijn mobo dan niet echt geschikt is voor te oc'en. Als ik dan nu nog errors ga krijgen in superpi zal het gedaan zijn met oc'en.
Thx voor de reply's :niceone:

Sacristar

Legacy Member
check of een ocz booster past op uw mobo en als dat zo is, koop u dan zo iets, ni veel geld en ge moet uw mobo niet Vmodden :)

guRuh

Legacy Member
lol man da vind ik alleen toch voor de echte die hards ze... en da ding kost toch een dikke 50 euro nee?

StaRflaM

Legacy Member
als ge ziet da sommigen 70€ en meer over et voor een cooling zonder te oc'en kunde toch een deftig toestel kopen voor wat te oc'en

Sacristar

Legacy Member
hehe, starflam said it all :D

en ik zie echt het nut van BH-5 stickjes niet in als ge ze op ~standaard voltages gaat laten draaien.

Father Goose

Legacy Member
Tis dat e, maar diene booster zal voor later zijn want dat kost toch allemaal ne pak geld :p

Father Goose

Legacy Member
hmm weer een probleempje ik zit nu op 230 fsb en hij geeft weer die foutmelding van " not exact in round" in super . Ik heb in bios al +0.3 volt bijgegeven aan geheugen en blijkbaar zit ik nu op max...
Is het nu echt zo aan het gebeuren dat ik maar 230fsb haal, kan mijn mobo echt niet meer volt geven, ale dat lijkt zo ongeloofwaardig maar 230 :(
Zou het niet helpen als ik de divider aanpas?

Ik ben daarjuist op de site van ocz gaan kijken voor die booster compatibiliteit en mijn mobo staat niet in de lijst, kveronderstel dus dat dat dingetje niet zal marcheren :sad:
Enige oplossing : nieuw mobo??

guRuh

Legacy Member
neen ge moet u niet direct zotkopen...

probeer eerst lossere timings (of staan ze nog op auto :|)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan