Archief - probleem laptopscherm na vervanging.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

t34mkill3r

Legacy Member
Een tijdje terug heb ik een accident tegen gekomen met mijn XPS M1530, mijn vader had per ongeluk over mijn rugzak gereden waar mijn laptop inzat.
Nu, met veel geluk werkte dit toestel nog perfect op een extern scherm en was juist het scherm en de behuizing beschadigd.
De behuizing is reeds vervangen en ook het scherm.
Het scherm heb ik gisteren geplaats een 15,4 inch 1280x800.
Het originele was een 1920x1200.
De inverter heb ik niet vervangen, nu als ik mijn laptop aansteek met het nieuw scherm is tijdens het opstarten mijn scherm van windows 4 maal kleiner en verspreid over mijn volledig scherm.
Eens windows is opgestart ziet alles er weer normaal uit, behalve dat de helderheid op zijn max. nog steeds de helderheid is op laag contrast ook als ik de schuifbalk op max. zet.
Die schuifbalk bij beeldinstelling heeft zo'n 5 standen, en als ik die van stand verzet gaat die eerst van helder naar wat minder naar wat meer dan weer minder, maar nooit tot op zijn volledig vermogen.
Ligt dit nu aan het scherm, of inverter of..?
Het scherm is wel 2dehands aangekocht.
kan iemand mij helpen?

t34mkill3r

Legacy Member
M.West zei:
:lol:

:p
Is het een 'original part'?

Het scherm is niet origineel van dell.
Het gaat om dit product: CHI Mei N154I2-L02 glossy 15,4"
Nu als ik met zekerheid zou kunnen zeggen dat het aan het scherm ligt breng ik die terug, die verkoper zei ook moest het scherm niet "passen" mag je die altijd terug zenden.

Na even zelf wat opzoekingswerk ben ik op deze site terecht gekomen: HP Pavillion DV2500 Nightmares over heating, GPU and CPU running hot - CPUs - CPU-Components
Mensen met hetzelfde probleem 6 maal het boot scherm en de windows setup, en daarna verdween het terug.
Bij iedreen komt het voor met een HP laptop, er staat niet echt een oplossing voor.
Zou het dan kunnen dat ik gewoon een laptopscherm van een HP gekocht heb die dezelfde symptomen had?
Ik zie nu dat het scherm die ik gekocht heb exact hetzelfde is die ze in die HP's steken waar iedereen over die problemen sprak.

Ik heb net ook nog eens de verkoper gecontacteerd een die zegt dat die alle schermen heeft getest voor dat hij die verkocht heeft, en als er toch eventueel een fout zou zijn mag ik die terug opzenden.
Maar toch zou ik graag die fout zelf oplossen als er eventueel een mogelijkheid toe is.

Exit

Legacy Member
tja, je hebt 'willekeurig' een scherm aangesloten met zelfde connector
inverter moet ook voor het scherm zelf zijn ...

t34mkill3r

Legacy Member
en op basis van wat moet het dan dezelfde zijn? resolutie? merk? of iets anders?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan