Archief - Probleem geluidskaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

joske1987

Legacy Member
Hello,

Ik zit met het volgende probleem:

Enkele jaren terug heb ik een geluidskaart ,tascam US 122L, gekocht, en heb er 2 monitors op aangesloten. Alles verliep goed, totdat ik een nieuwe pc kocht (met win 7) Het geluid begon constant te kraken. Dit probleem heb ik vreemd genoeg onlangs kunnen oplossen door een driver te installeren van een ander tascam product (US 122 MKII)

Toch blijft er nog steeds één ontzettend irritant probleem over. Het probleem doet zich voor als ik bijvoorbeeld nu the witcher 2 speel.

Het eerste half uur speel ik zonder problemen. Hierna echter, begint mijn geluid 'gaps' te vertonen. Nu en dan valt het geluid enkele seconden uit, dan terug aan. Als ik zo blijf spelen, worden deze 'gaps' frequenter, tot het gewoon ondragelijk wordt. Ik moet dan mijn pc herstarten, om terug een half uur te kunnen spelen.

Ik heb dit probleem reeds aangekaart bij Tascam, en ze stelden me voor om een usb-hub te gebruiken, zodat de geluidskaart rechtstreeks stroom krijgt. (ipv door PC)

Dit heeft tot hiertoe gewerkt, maar nu dus duidelijk niet meer. Volgens mij heeft het toch iets met stroom te maken. Het is immers enkel wanneer mijn pc echt hard moet werken, dat het probleem zich voordoet.

Al mijn computerkabels zitten echter in 1 stroomstekker (= 2x 60W van monitors, 1x650W pc en dan nog geluidskaart & scherm) Zou het kunnen, dat indien mijn pc hard moet draaien, hij teveel stroom afneemt en mijn geluidskaart op die manier te weinig krijgt?

Spec's

Intel Core i7
Geforce GTX 275
Corsair TX650 Power supply (650W voeding)
Tascam US 122l (Product: US-122L | TASCAM)
met up to date drivers/firmware


Iemand een oplossing?

Grtz

iemand?

Basil Fawlty

Legacy Member
Wordt de geluidskaart zelf warm? Een USB geluidskaart is sowieso wel wat belastender voor je CPU, en slechte drivers zouden ervoor kunnen zorgen dat hij te veel CPU cycles trekt, waardoor het bij hoge belasting misloopt na een tijd.

De drivers voor Vista doen het niet goed onder Windows 7? Probeer de originele drivers eens terug te installeren (de meest recente van de website voor Windows Vista x86/x64).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan