zikje
Legacy Member
Ik heb een vies probleem. Ik heb aan de hardware configuratie van mijn PC in maanden niks veranderd (ook geen nieuw drivers geïnstalleerd.)
Gisteren na het werk startte ik mijn PC (AMD XP1900) op, en na een paar minuten viel het beeld weg ("no signal" kwam op mijn Llyama scherm en daarna wordt het zwart). De PC bleef echter draaien.
Ik heb mijn oude Pentium II computer dan aan mijn scherm gehangen (of omgekeerd) en daar deed die dat niet => scherm is niet het probleem.
Daarna heb ik op mijn AMD XP1900 de grafische kaart (GF FX 5900XT) vergangen door mijn oudere GF3Ti200. Toen viel het beeld niet alleen weg, een paar minuten na opstarten. Maar toen herstartte hij telkens, een paar minuten na opstarten. De ene keer gebeurt dit iets sneller dan anders.
Dit doet mij vermoeden dat het een hardware-probleem is. Maar ik weet niet echt goed waar beginnen.
BTW: Ik heb een programmake van Abit (mijn mobo) om de voltages, temps en rpms van mijn mobo te controleren. Ik heb dat ook onmiddelijk na opstarten opengedaan, maar daar was niks abnormaals te zien.
Gisteren na het werk startte ik mijn PC (AMD XP1900) op, en na een paar minuten viel het beeld weg ("no signal" kwam op mijn Llyama scherm en daarna wordt het zwart). De PC bleef echter draaien.
Ik heb mijn oude Pentium II computer dan aan mijn scherm gehangen (of omgekeerd) en daar deed die dat niet => scherm is niet het probleem.
Daarna heb ik op mijn AMD XP1900 de grafische kaart (GF FX 5900XT) vergangen door mijn oudere GF3Ti200. Toen viel het beeld niet alleen weg, een paar minuten na opstarten. Maar toen herstartte hij telkens, een paar minuten na opstarten. De ene keer gebeurt dit iets sneller dan anders.
Dit doet mij vermoeden dat het een hardware-probleem is. Maar ik weet niet echt goed waar beginnen.
BTW: Ik heb een programmake van Abit (mijn mobo) om de voltages, temps en rpms van mijn mobo te controleren. Ik heb dat ook onmiddelijk na opstarten opengedaan, maar daar was niks abnormaals te zien.
