Archief - PROB Wireless lag spikes

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

xXSneakyGunXx

Legacy Member
Hey 9lives-forum. Ik zit al een week met een probleem. :$

Ik heb last van lag spikes. Ik weet niet waaraan het ligt. Ze komen vooral voor wanneer ik online aan het gamen ben of wanneer ik met iemand skype. Mijn internetconnectie valt dan voor een paar seconden uit waardoor ik oftewel even wegval, helemaal wegval en bij skype mijn gesprekspartner niet hoor voor een paar seconden. Ze zijn zeer onregelmatig. Soms zit er een minuut tussen en soms een paar seconden.

Ik gebruik een wireless connectie. Andere mensen in het huis ondervinden geen problemen, maar zij gebruiken dan ook alleen het internet voor email en te surfen. Ik ben dus de enigste die soms wat zwaarder download.

Ik heb al gezocht op het internet, maar tot zover geen resultaat. Dus ik probeer het hier eens, je weet nooit.

Het gaat over ASUS g50vt laptop.

Hier zijn mijn computer specs:

-Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU P7450 @ 2.13GHz, 2128 Mhz
-4gb DDR2 ram
-NVIDIA GeForce 9800M GS
-ST9320421AS ATA Device 300GB
-Windows Ultimate 64-bit
Netwerkkaart Intel(R) WiFi Link 5100 AGN (10.0.1.5)
Netwerkkaart Realtek RTL8168C(P)/8111C(P) Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.20)


Ik heb sinds kort ook fibernet 40 van telenet. Zou het daar aan kunnen liggen? Ik heb al gelezen dat er nog mensen die problemen ondervinden met de nieuwe modem.

Dus ik verwacht dat er een probleem is oftewel met de modem/router. Oftewel met mijn netwerk kaart.

Als er nog informatie is wat jullie nodig hebben vraag het gerust, het liefst zo eenvoudig mogelijk gevraagd, ik ken er niet al te veel van :D.

xXSneakyGunXx

Legacy Member
Laatste bump voor dit burried gaat, zit nog steeds met het probleem :(

xXSneakyGunXx

Legacy Member
Neen. De andere computers zijn van inwoners die het internet niet intensief gebruiken dus die merken er niets van.

mdgf

Legacy Member
Ik zou zeggen probeer eens of skype/gamen wel stabiel verbinding behoudt op die andere pc's dan weet je of het je router/draadloos is of gewoon jouw pc/netwerkkaart/OS.

xXSneakyGunXx

Legacy Member
Ok, ik zal het eens vragen of ik het mag testen morgen. Bedankt voor je hulp!

Als er nog suggesties zijn dan mag je die gerust vertellen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan