Archief - PROB: nieuwe pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dark_soul

Legacy Member
ik heb me net hardwareonderdelen van mn nieuwe pc aangeschaft en zit met het volgende probleem:

ik had eerst alles aangesloten en ik kreeg enkel een grijs scherm, dan heb ik enkele zaken afgekoppeld om het probleem te vinden, maar hetzelfde blijft zelfs als ik gewoon mijn mobo abit third eye, processor amd athlon 64 3200+ en grafische kaart ati radeon x800 pro aangesloten heb op een voeding van chieftec 380Watt
als ik op de power knop duw, dan hoor ik mijn (boxed) cooler draaien en de cooler op de grafische kaart ook, maar ik krijg enkel een grijs scherm en enkele seconden later valt de pc weer uit. Ik krijg dus niets te zien van bios of eenderd welke andere melding...

Alvast bedankt voor de hulp.

AsEeL

Legacy Member
Kijk even na of er nergens kortsluiting is.
Leg alle seven op je bureau met een niet gelijdend oppervlak eronder waardoor het mobo wat van de grond komt zodat je je pci kaarten goe kan steken.
Trek je graka nog is uit je slot en hersteek ram is.

Dark_soul

Legacy Member
AsEeL zei:
Kijk even na of er nergens kortsluiting is.
Leg alle seven op je bureau met een niet gelijdend oppervlak eronder waardoor het mobo wat van de grond komt zodat je je pci kaarten goe kan steken.
Trek je graka nog is uit je slot en hersteek ram is.

net getest, en ik ben er vrij zeker van dat er nergens kortsluiting is
en volgens mij steekt het ram ook goed, maar heb het dus voor de zekerheid is eruit gehaald en terug ingestoken, alles lijkt ook goed te zitten, hetzelfde voor de grafische kaart
ik krijg gewoon geen melding, gewoon even dat grijze scherm en dat is het... :-/

Daikatana

Legacy Member
ebde alle 2 de powerconnectors aangelsoten (lange + vierkantje)?

eraserke

Legacy Member
Dark_soul zei:
net getest, en ik ben er vrij zeker van dat er nergens kortsluiting is
en volgens mij steekt het ram ook goed, maar heb het dus voor de zekerheid is eruit gehaald en terug ingestoken, alles lijkt ook goed te zitten, hetzelfde voor de grafische kaart
ik krijg gewoon geen melding, gewoon even dat grijze scherm en dat is het... :-/

Zijde zeker dat de cpu fan in de juiste fan connector zit?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan