Archief - printervraagske

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kimme

Legacy Member
Hi all,

Ik heb hier een HP Color Laserjet 3500 staan die altijd supergoed heeft gewerkt. Nu heb ik onlangs 2 toners moeten vervangen en sindsdien print hij de afbeeldingen enorm slecht, over heel de afbeelding zitten strepen en de kleuren trekken op niets.

Ik heb al een hele tijd gezocht op het net, maar buiten een printer-reinigingspagina afdrukken krijg ik geen oplossingen aangeboden.

De printerreiniging heb ik uiteraard al uitgevoerd.

Enig idee wat dit probleem zou kunnen veroorzaken?

Alvast bedankt!

inmiddels heb ik eens geprobeerd een 4-kleuren testpage af te drukken en bij cyan en magenta geeft hij witte strepen tussendoor. is dit een tonerprobleem of kan dit ook een andere oorzaak hebben?

i386dx

Legacy Member
Cyaan / magenta zijn de toners die je vernieuwd hebt vermoed ik dan?

Verticale of horizontale strepen?
Heb je de toners geschud voor installatie?

Kimme

Legacy Member
Ik had de laatste keer cyan en yellow vervangen. Magenta is wel bijna leeg maar het is vooral cyan die problemen geeft. De strepen zijn in de lengte van het blad. Van boven naar onder dus op een A4...
Ik heb ze voor installatie geschud.

Nielsvds

Legacy Member
Kalibreer de inktpatronen eens met behulp van de printersoftware van HP.
Check ook in welke kwaliteit je afdrukt. Door bij afdruk eigenschappen te kijken dat deze op normaal staat. Wanneer op kladblok is de kwaliteit slecht.

Kimme

Legacy Member
Kalibratie had ik reeds gedaan en heeft niets uitgehaald.
Afdrukkwaliteit staat op normaal...
Ik heb dit ook getest met een 4kleurenpagina en zwart en geel printen normaal, het is dus enkel bij cyan en magenta dat hij problemen geeft...

i386dx

Legacy Member
Zijn de strepen steeds over gans de lengte van het blad, of zijn er ook 'goede' stukken
Staan de witte strepen steeds op dezelfde plaats, of verschilt dit?

apa

Legacy Member
Klinkt als een probleem met de "drum". Bij HP is de drum geïntegreerd in de toner...
De drum kan je maar heel moeilijk zelf reinigen (ik heb het reeds geprobeerd met pecpads en 99% zuiver methanol, maar zelfs daarmee krijg ik die niet proper). Je zal een andere toner moeten nemen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan