Archief - Powerline hulp

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Zolid

Legacy Member
Gisteren was er een update van telenet en sinds zijn mijn powerlines "kapot".
Ik heb hier thuis 4 powerline adapters.

1tje is verbonden op de modem, 1tje op de digibox, 1tje op mijn pc en 1tjo op mijn xbox.

Sinds de update wil die van mijn xbox niet meer werken.
Vroeger kon ik gelijk welke powerline gebruiken voor mijn pc/xbox.
Maar als ik die van de xbox nu aan mijn pc aansluit zegt die dat er geen geldig Ip adres gebruikt word.

Op mijn xbox kan ik dus ook niet online.
Weet iemand hier misschien hoe dit komt?

Voor gisteren werkte alles nog prima

iLu_RoX

Legacy Member
Op u digicorders heb je wel interactiviteit ?
Alleen op u powerline voor pc/xbox heb je niks ?

Indien zo als je die powerline instopt welke lampjes branden ?
Indien allemaal dan komt het signaal normaal door .
Om helemaal zeker te zijn download je de software om u powerlines te beveiligen
Link
Als je die aan u laptop/pc hangt kan je al u powerlines zien die in omloop zijn in het huis alsook de sterkte van het signaal .

Normaal moet je 1tje boven staan hebben en 3 onderaan het scherm ( hangt natuurlijk af van de software )


De powerlines gaan niet kapot zijn van de update das een feit . Wat natuurlijk wel kan is dat er zomaar eentje stuk gaat .

Zolid

Legacy Member
op de digicorder en op mijn pc werken ze, maar op mijn xbox dus niet.
Omdat ik niet meer online kon op mijn xbox had ik dus eens gewisseld van powerline (normaal werkte dit).
Maar als ik dus gewisseld had kon ik wel op de xbox maar niet meer op mijn pc.
als ik dan probleem oplossen gebruikte kwam er te staan dat mijn powerline een ongeldig ip had.
Ik denk dus niet dat hij stuk is, maar eerder dat hij om de een of andere reden een ander IP heeft aangenomen.

Ik ga nu eens die software bekijken:D


Edit:
Ik zie net dat die site van Topcom is.
Nu is het zo dat ik 3 Topcom Powerlan 200 85 Mbps adapters heb en 2 nieuwe adapters van Telenet zelf.
Powerline AV 6400.

Bij de Topcoms branden de 3 lichtjes en bij de AV 6400's branden enkel het bovenste en het onderste.

Nu is het zo dat alle topcoms nog werken, maar die van telenet dus niet.


Edit2:
Dat programma vind maar 2 van de 5 adapters.
welke het zijn weet ik niet er staat gewoon device 1 en device 2.
Wel heb ik nog eens de adapter op mijn pc aangesloten en ik krijg deze melding:
"local area connection heeft geen geldige ip-configuratie"

iemand?:s

Dracozirion

Legacy Member
Staat mac filtering mss op? Die opwerlines hebben elk hun MAC-adres.

iLu_RoX

Legacy Member
Dus zoals ik lees .. die topcoms zijn 1 netwerk en die AV6400's zijn die nieuwe en ook een netwerk . Daar hangt een knopje aan . Om de nieuwe te resetten moet je 10 seconden op dat knopje duwen .. zal wel zien als het lukt . Doe dit bij de beide .
Dan als dit gedaan is steek dan 1 6400 aan de modem en duw 2 seconden op het knopje . Dan steek je de andere aan de pc en duw je er ook 2 seconden op .
Normaal zouden ze elkaar moeten vinden en branden er 3 lichtjes

Wat je natuurlijk ook kan hebben . Als je 2 netwerken hebt ( 2 soorten powerlines ) en je steekt die op dezelfde stekkerblok aan de modem kan het zijn dat die beginnen flippen en niet gaan werken soms 1 paar maar kan ook zijn dat beide paren niet meer zullen werken .
Beste is die rechtstreeks in het stopcontact te steken natuurlijk

Zolid

Legacy Member
iLu_RoX zei:
Dus zoals ik lees .. die topcoms zijn 1 netwerk en die AV6400's zijn die nieuwe en ook een netwerk . Daar hangt een knopje aan . Om de nieuwe te resetten moet je 10 seconden op dat knopje duwen .. zal wel zien als het lukt . Doe dit bij de beide .
Dan als dit gedaan is steek dan 1 6400 aan de modem en duw 2 seconden op het knopje . Dan steek je de andere aan de pc en duw je er ook 2 seconden op .
Normaal zouden ze elkaar moeten vinden en branden er 3 lichtjes

bedankt dit heeft gewerkt! :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan