Archief - pobleem met Tsunami SP5100

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

pr0ph3t

Legacy Member
allow

ik kocht van weekend een 5.1 systeem van tsunami
( http://www.tsunami.com.tw/product/accessories/speaker/sp5100.html ).
en een Creative Sound blaster live 24 Bit!
nu ik plug alles in
woofer orangje en rear en front in zwart en groen. zoals aangeduid staat in boek van boksen en ook in die van creative. nu de boksen spelen maar de woofer niet. als ik een test doe ( ruis ) in de luidsprekerinstellingen bij da creative vensterke doe men rechts achterse boks niets maar eens hij bij woofer komt doet hij wel iets. dus eigelijk aanziet hij men rechts achterse boks als woofer :s. kan iemand mij uitleggen hoe da komt ?
al gedaan:
alles staat op 5.1 in config scherm en settings, oude drivers van soundkaart uninstalled. kabels paar 500 keer herstoken.
ik weet nu geen raad meer... dus hopelijk hier iemand wel

*edit*

voorste boksen werken wel perfect en links achter ook alleen woofer en rechts achter

vinteg

Legacy Member
ge moet ff spelen me die plugs en anders is in windows zelf zien of het wel op 5.1 staat ingesteld

Exit

Legacy Member
staat instell op 5.1? zijn de boksen zelf goed? is het geluid da ge speelt 5.1?

pr0ph3t

Legacy Member
leest gij da wel ofzo zie men quote en zie men eerste post nogmaals JA alles staat op 5.1. :) ( no offence maar als ge da hier elke keer moet zeggen ). boksen zelf heb ik gelzen zijn goed alleen nog al cablewar :). in games spelen alle boksen behalve woofer klank is dus .... zonder bass in vrij zwak dus.

Black Death

Legacy Member
Ge spreekt de boxen toch aan met 2de woorden hé? Indien ja: aai er eens vriendelijk over?

Fredje

Legacy Member
kmoe wel zegge dat da ne schone set is van uitzicht , ma allemaal zo groot en ma 57 watt :(

mja anyway , kleure kome ni altijd overeen hoor

zo moest ik oranje op oranje , groen op groen en zwart op wit aansluite :) en ja , anders belde is na de winkel he :)

Unnamed

Legacy Member
Heb dezelfde boxen... Heb daar in het begin ook veel problemen mee gehad, maar het bleek softwarematig te zijn. De handleiding gaat u niet veel helpen, het zit vol spellingsfouten en is maar een paar bladzijden dik, met lettertype 72, en het meeste nog in chinees ook.

Anyway, mijn probleem lag bij die creative crap. NVswap en NVmediacenter ofzo... Die drivers werkten dus gewoon niet zoals ze hoorden te werken. Ik werk dan misschien met een onboard AC'97, maar komaan.

Ja dus, eerst zou ik de microsoft test doen. http://www.microsoft.com/windowsxp/using/windowsmediaplayer/51audio.mspx -> Download de channel6.exe daar aan de rechterkant van het scherm, en open de wav file in windows media player, en zie of je boxen dan wel werken. (Niet winamp, omdat winamp nog een aparte plugin nodig heeft voor surround sound)

Daarna weet ik niet echt wat je moet doen, omdat ik een andere geluidskaart heb. Ik heb Nvidia eraf gesmeten, en daarvoor in de plaats Realtek drivers geinstalleerd. Nu werkt het... En muziek klinkt zoveel beter dan met mijn 5 jaar oude stereo boxen (Die ik tevens heb aangesloten voor extra effect, door mijn front audio te splitsen in twee aparte stereo outputs)

Unnamed

Legacy Member
... Raar dat juist die twee niet gaan. Als het center/subwoofer of backright/backleft zou zijn, zou ik het nog begrijpen, maar waarom juist backright en subwoofer? Slaagt nergens op...

pr0ph3t

Legacy Member
neenneen
die digitale uitvoer staat af ja :) als em opstaat hoor ek zeker niks ^^
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan