Archief - Plaatsing Wireless Router

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

VinnyFlanders

Legacy Member
Hallo iedereen,

Ik ben sinds mijn aanschaf van telenet verplicht om met een wireless verbinding te werken omdat de kabel enkel op de gelijkvloers binnenkomt.

No is het zo dat op de eerste verdieping een heel zwak signaal doorkomt, wat leidt tot (op mijn laptop) downloadsnelheden van ongeveer 1,5 MByte/s ipv 3MB/s met de kabel.
Bij mijn vader is het nog erger terwijl ik voor hem een dual band N stick heb gekocht van 45 EUR...

De router staat nu geplaatst in de woonkamer beneden op de grond, op ongeveer 30 CM van een muur, daar ik op die plek het beste signaal ontving (gecheckt op het controlepaneel van DD-WRT.)

Ook heb ik al geprobeerd om met Devolo's van de modem naar boven te gaan, en daar dan de router aan te sluiten, wat niet geholpen heeft omdat de Devolo's mijn snelheid beperkten tot 4Mbit/s.

Het betreft hier een Netgear WNDR3700. DD-WRT installeren heeft niet veel geholpen.

Heeft iemand voorstellen?

Exit

Legacy Member
kabel leggen
powerlan van 200mbit (of meer)
een range extender voor draadloos (die signaal opvangt en versterkt)
een AP/range extender/router die draadloos opvangt van via kabel verder stuurt

VinnyFlanders

Legacy Member
Snellere powerlans doen volgens mij sowieso niet uit. Modem staat op het einde van een circuit.
Ik ga waarschijnlijk proberen een UTP naar de plonkast te trekken via de buis die de coax tot in de woonkamer brengt (is een gele PVC buis die nog ongeveer de helft vrij is) en dan langs een bestaande buis voor de stroom die UTP naar boven halen en waarschijnlijk 1ste stekkerdoos van het circuit weghalen.

Is er veel verlies op pakweg 40m CAT5E UTP (ja ik weet dat ge met repeaters kunt werken maar ik probeer zo low-budget mogelijk te blijven).

Gaat het goed gaan om die kabels door die buizen te trekken? Heb ik hier speciaal materiaal voor nodig? 't Zijn zo harde gele PVC buizen. Het huis is ongeveer 16 jaar oud.

VinnyFlanders zei:
Is er veel verlies op pakweg 40m CAT5E UTP (ja ik weet dat ge met repeaters kunt werken maar ik probeer zo low-budget mogelijk te blijven).

Gaat het goed gaan om die kabels door die buizen te trekken? Heb ik hier speciaal materiaal voor nodig? 't Zijn zo harde gele PVC buizen. Het huis is ongeveer 16 jaar oud.

Bump, aangezien ik hier in de lesvrije week aan zou willen werken...

B - MAXX

Legacy Member
cat5e kan tot max. 100 meter zonder repeater dacht ik (geen idee of je dan nog gigabit hebt)

heb echter wel helemaal geen idee hoe je zo'n kabels moet trekken
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan