Archief - Ping/latency onstabiel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sondey10mg

Legacy Member
Hallo allemaal,

Nu ik dit forum ontdekt heb vraag ik maar meteen alles was ik me al zolang afvroeg.

Wij hebben thuis telenet breedband kabel internet en we surfen vaak met 3 verschillende laptops tegelijk.
Ik ben de enige die af en toe games doet op de pc, spelletjes zoals League of legends en crossfire. Nu heb ik het probleem dat wanneer iemand in mijn huis bijvoorbeeld een youtube filmpje kijkt, mijn ping in deze games vaak piekt tot het onspeelbare.

Is dit normaal? Zo niet, aan wat zou het liggen? Zo ja, kan ik deze games voorrang geven via bepaalde poorten ofzo? ( Ik ben een totale leek op dit gebied )

Alvast heel erg bedankt
Sondey

ps: alles gaat via een centrale router(?) draadloos

Exit

Legacy Member
dat kan normaal zijn ja

welk abo hebt ge?
hoeveel bedraagt de upload van uw abo
als men filmpjes bekijkt of downlaod wordt ook deel van upload verbruikt en dat zal ping omhoog doen.

via poorten kan je dat geen voorrang geven, als je een router hebt die QOS kan dan kan je bepaald verkeer wat voorran geven op de rest
anders ander abo met hogere upload zodat je er minder rap last van hebt

[B]Rocketeer

Legacy Member
dat kan inderdaad normaal zijn.
Het kan ook liggen als alle pc's draadloos zijn verbonden. Je ping zal zoiezo hoger zijn al meer pc's/laptop via wifi connecteren aangezien de bandbreedte shared is.

Sondey10mg

Legacy Member
Ik vind momenteel onze telenet gegevens even niet maar na speedtests krijg ik dit:
http://www.speedtest.net/result/1392206230.png

Volgens mij hebben we trouwens het beste internet dat ze aanbieden, vroeger hadden we turbonet XL, ik weet niet hoe dit nu noemt.

Betekent dit dat wanneer ik een ethernet kabel rechtstreeks naar mijn pc trek, ik er minder last van zou hebben? Kan het ook aan de router liggen? Want we hebben er hier 1 liggen die we nooit gebruiken en dan zou ik het daar eens mee proberen.

Bedankt!

Exit

Legacy Member
beste internet zal dat niet zijn
slechts 7mbit ... beste bij telenet is de 50/60 en 100mbit abo's.

als je turbonet had dan heb je dat nog steeds (tenzij je het zelf laat aanpassen)
turbonet is normaal 20 of 30mbit

als je met kabel verbind zal het wrs stuk beter zijn (die 7mbit zal wellicht al wat hoger zitten dan, zeker zijn = testen

[B]Rocketeer

Legacy Member
Zoals exit zei: verbind eens met de kabel en doe de test opnieuw.
Weet je direct waar je bottleneck zit
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan