SeppaR
Legacy Member
De laatste tijd had ik last van een piepend CPU geluid op mijn 2500k. Na wat gegoogle had ik ergens snel gelezen dat het aan de C-state instellingen op mijn moederbord zou kunnen liggen.
Ik heb deze nu uitgeschakeld en inderdaad het gepiep is weg.
Nu vroeg ik mij af of het kwaad kan van dit uit te schakelen? Mijn CPU draait dus nu constant op de volledige multiplier (3,3Ghz) en schakelt niet meer terug naar de 1,6 Ghz.
Ben ik beter af van dat hoog gepiep aan te horen of maakt het niet veel uit dat ik die C-state heb uitgeschakeld?
Ik heb deze nu uitgeschakeld en inderdaad het gepiep is weg.
Nu vroeg ik mij af of het kwaad kan van dit uit te schakelen? Mijn CPU draait dus nu constant op de volledige multiplier (3,3Ghz) en schakelt niet meer terug naar de 1,6 Ghz.
Ben ik beter af van dat hoog gepiep aan te horen of maakt het niet veel uit dat ik die C-state heb uitgeschakeld?