Orchidius
Legacy Member
Hey allemaal,
Ik ben met een ideetje aan het spelen voor een nieuw pc'tje in een mooie gemodde case. Ik merkte op mijn werk in de horeca opeens op dat de manier van bier koelen in een tapkast wel goed ineen zat, en kreeg de geniale (zotte) ingeving om misschien eens te kijken of het mogelijk was om dezelfde (tap-)hardware te verplaatsen in een pc toepassing en de koelvloeistof van een waterkoelingssysteem hierdoor te jagen en zo af te koelen.
Die bal begon te rollen, en na een topicje hierover in het vrijetijdsforum hier stelde er een forummember voor om zijn "oude" phase-changing unit van VapoChill over te nemen gezien dit hetzelfde principe hanteert maar op alle andere vlakken beter uitkomt.
Zijn er hier onder jullie die hiermee ervaring hebben? Waar moet ik op letten? Zijn er gevaren aan verbonden? Is het mogelijk om voor zo'n units nog connectiestukken te vinden voor nieuwere CPU's? (het is een model van 2005)
Ik ben zelf totaal nieuw in de het overclocken, maar zou hiervoor zeker hulp zoeken bij iemand die weet wat hij doet. Daaraan beginnen prutsen riskeer ik niet.
Ik ben met een ideetje aan het spelen voor een nieuw pc'tje in een mooie gemodde case. Ik merkte op mijn werk in de horeca opeens op dat de manier van bier koelen in een tapkast wel goed ineen zat, en kreeg de geniale (zotte) ingeving om misschien eens te kijken of het mogelijk was om dezelfde (tap-)hardware te verplaatsen in een pc toepassing en de koelvloeistof van een waterkoelingssysteem hierdoor te jagen en zo af te koelen.
Die bal begon te rollen, en na een topicje hierover in het vrijetijdsforum hier stelde er een forummember voor om zijn "oude" phase-changing unit van VapoChill over te nemen gezien dit hetzelfde principe hanteert maar op alle andere vlakken beter uitkomt.
Zijn er hier onder jullie die hiermee ervaring hebben? Waar moet ik op letten? Zijn er gevaren aan verbonden? Is het mogelijk om voor zo'n units nog connectiestukken te vinden voor nieuwere CPU's? (het is een model van 2005)
Ik ben zelf totaal nieuw in de het overclocken, maar zou hiervoor zeker hulp zoeken bij iemand die weet wat hij doet. Daaraan beginnen prutsen riskeer ik niet.



