Archief - Pentium 2.533

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ComputerVISTA

Legacy Member
Waarom gaat deze nie hoger dan 3.0 . Heb al alles geprobeerd of zou het het max zijn van die cpu.

spec:

Asus p4 c 800 e deluxe
p4 2.533 @ 3.0
Asus x800xt PE
thermaltake purepower 480 W butterfly
Case Koolance + 11 koelrs er in : - zalman op de cpu
- 3 boven aan op de kast
- 2 achteraan
- 2 op voeding
- 2 vooraan
- 1 in cd bay

dus koeling heeft die toch genoeg en die waterkooling vertrouw ik nie neig niemeer. Komt soms is water uit de onderkan van de kast. Vandaar dat ik ze er heb uitgedaan.

Spacewide

Legacy Member
11 coolers! :confused:
Kun je multiplier niet verhogen? (zit ik fout?)

ComputerVISTA

Legacy Member
Ik heb al manueel gedaan en dan geraak ik ook niet hoger en via het bios op het mono kan je mee procenten werken maar dan kom ik ongeveer het zelfde uit :D

Spacewide

Legacy Member
Dit kan verschillende redenen hebben. Heb je een oud moederbord, dan kan het ook zijn dat je met jumpertjes de FSB moet veranderen. Zoek dat even in de manual op.

Ook kan het zijn dat je BIOS te oud is. Update je BIOS even en kijk of het dan wel lukt.

Als het dan nog niet gaat, dan heb je een slecht moederbord om mee over te clocken en zul je je erbij neer moeten leggen. Spaar voor een betere en probeer het dan daarmee nog eens.

ComputerVISTA

Legacy Member
kijk boven aan is de asus p4c800 e deluxe denk nie da da een slecht is voor te oc'en he :D Maar bios update heb ik nog nie gedaan zal ik is rap gaan doen. Thx

Spacewide

Legacy Member
Hopelijk ken je de gevaren van moederbord flashen? (Waarschijnlijk wel hé) Ik heb ook lang getwijfeld of ik het zou doen of niet.. maar dan hoorde ik van AsusUpdate (klik hier) en dit ging echter zeer vlot.

ComputerVISTA

Legacy Member
Zal is proberen he heb ooit is een enmic mobo geflasht en da was mee een diskette te doen en da lukte direct.
Maar als dit niet lukt gewoon de jumper op reset bios zetten zeker . :)

ComputerVISTA

Legacy Member
Bios is geflashed naar de laatste drivers :D nu is kijken of ik hoger geraak :D

ComputerVISTA

Legacy Member
3.04 :applause: ipv 3.0 en stabiel ipv onstabiel met alle koelers op volle kracht .

Code:
Number of CPUs			1
APIC ID				0
Name				Intel Pentium 4
Code name			Northwood
Specification			Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.53GHz
Family/Model/Stepping		F24
Extended Family/Model		0/0
Brand ID			9
Package				mPGA-478
Core Stepping			B0
Technology			0.13µ
Instructions Sets		MMX, SSE, SSE2
Clock Speed			3040.9 MHz
Clock multiplier		x19.0
Front Side Bus Frequency	160.0 MHz
Bus Speed			640.2 MHz
L1 Data Cache			8 KBytes, 4-way set associative, 64 Bytes line size
L1 Trace Cache			12 Kµops, 8-way set associative
L2 Cache			512 KBytes, 8-way set associative, 64 Bytes line size
L2 Speed			3040.9 MHz (Full)
L2 Location			On Chip
L2 Data Prefetch Logic		yes
L2 Bus Width			256 bits

Vind dit wel nice idle temps zijn 30°c
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan