Archief - PC winkel/ kenner regio Aalst

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Prydz

Legacy Member
Sinds een lange tijd freezed mijn desktop zeer regelmatig.

Ik dacht dat mijn harde schijf het begeven had en ik heb me onlangs een nieuwe gekocht (Samsung Spinpoint F1) en een clean install van winXP gedaan.

Nu freezed mijn pc nog even veel als voorheen. Ik heb mijn case al eens opengehaald en wat stof verwijderd (vooral rondom processor zit veel stof). Maar niet echt resultaat...
Vervolgend deed ik een memorytest maar geen errors gevonden...

Ik ben dus op zoek naar een pc-kenner, pc-winkel die voor een zachte prijs mijn systeem kan nakijken... Niet van die random pc winkels die voor het steken va een nieuwe HD (80GB) en windows install 120euro ofzo vragen.

Ben dus op zoek naar een persoon / winkel die eens een check-up van mijn systeem kan doen en indien nodig voor een lichte prijs het kapotte onderdeel vervangen. Of me gewoon vertellen wat ik moet vervangen...

Aangezien deze desktop nog maar ~ 200 à 250 eur waard is wil ik geen zotte kosten meer doen. Mocht deze gefixed kunnen worden zou ik echter zeer tevreden zijn daar deze desktop voor mij nog steeds voldoet aan wat ik van een PC verlang (Amd x2 5200+, 2GB Ram, GeForce 9800GTX/+).


Mocht iemand mij kunnen helpen/ doorverwijzen... feel free :)


PS. JA ik heb al gegoogled en ook de guide van shops op het forum hier doorgenomen

Exit

Legacy Member
je hebt dan ook een herinstallatie gedaan?

op mobo eens zien naar de condensators of die niet bol staan.

wil er wel eens naar kijken anders

The Monopoly Guy

Legacy Member
kijk eens naar de temperaturen van je cpu, case, graka etc.
(kan ff niet op de softwarenaam komen, iemand helpt me wel)
als het 2 latjes RAM zijn probeer dan eens met elk latje apart te booten en kijk of er nog een probleem is.

Prydz

Legacy Member
Wat bedoel je met herinstallatie? Heb gewoon nieuwe HD erin gestoken en daarop winXP geinstalleerd (clean install dus). Maar pc freezed dus nog steeds.

Heb gisteren een memtest (Memtest_86.iso file) gedaan, 38 min laten lopen => no errors
Ik vermoed dus dat het niet aan mijn ram ligt? Heb 2 latjes steken van elk 1GB, zal eventueel nog eens booten met elk latje apart...

Temperaturen wanneer PC 5 min aanstaat en ik in-game zit (Wolfenstein: ET):
- GPU: 66°
- Temp1: 52°
- Core: 66°

Temps zijn gemeten met Speedfan.

Condensatoren op mobo ken ik imo niet, zal is googlen om te zien hoe die eruit zien maar of ik ga kunnen zien of die al dan niet bol staan, das een andere vraag :)

@Exit: ben jij van regio Aalst? Zou zalig zijn moest gij er is willen naar kijken als ge tijd en goesting hebt...

Voila PC is weer gefreezed, stond ongeveer 10 min aan... :(

thnx in advance guys

wotevajjjj

Legacy Member
Ik denk dat je pc gewoon te warm wordt vanbinnen, probeer eens met de deur open.

Prydz

Legacy Member
Mijn case staat al halfopen, linkse 'plaat' is eraf momenteel...

wotevajjjj

Legacy Member
hmm.. probeer eens alles uit te trekken en terug insteken :p heeft bij mij al eens gewerkt.. anders moet er eens iemand naar komen kijken vrees ik

mdgf

Legacy Member
Toch niks mis met 48°C (als dat met wat load is), die core 65°C is nogmaals de gpu veronderstel ik.

Edit: vinteg heeft gelijk, ik heb precies nogal scheef gekeken, 10°C verschil tussen de 2 cores is nogal serieus idle, 44°C idle is ook wat warm, maar niets speciaals

vinteg

Legacy Member
depends. speedfan vertrouw ik sowieso niet.

echter als ik op coretemp moet afgaan is het niet bepaald normaal dat 1 van uw cores 10° warmer is als de tweede terwijl je geen reet aant uitsteken bent.

wotevajjjj

Legacy Member
probeer eens HW monitor pro, geeft je veel meer informatie en je kan je fans er mee regelen

Saftcore

Legacy Member
ik zou er meer fans insteken of mss zelfs overstappen naar water cooling.
Maja dan moet je wel zeker zijn of er geen software is die je pc zo warm houd.
Toen ik dit eens had heb ik ook gewoon alles er uitgehaald, de stofzuiger derin. Alles er terug insteken voedingskabel eruit power knop inhouden (zwerfstromen uitroeien).
Voedingskabel er terug in, opstarten en herinstalleren.

Ook had ik een tooltje waarbij ik men fans zag versnellen.
Hou ook rekening waar je pc staat. Als hij baal aan een raam staat kan je ook al problemen hebben met warmte van buiten af.

Als je dat allemaal doet zou je ongv op een 38,39°C moeten komen.

nigel555

Legacy Member
Prydz,

zit er veel stof in de pc zelf? Als deze openstaat zou je dit makkelijk meoten zien. Zowel in het koelblok boven op de cpu als op de ventilatoren en zo meer.
Vermoedelijk zit je met een warmte issue. Zeker aangezien er een te groot verschill tussen de cores is.

Alsook ik heb geen probemen met speedfan maar deze is niet zo heel betrouwbaar :)
Coretemp is daarin een stuk beter om de temperaturen van de CPU te weten.

RpR

Legacy Member
Gewoon nieuwe koelpasta aanbrengen.

Als ene core 10 graden verschilt is dat omdat de koeling niet goed zit.
Ofwel is koeler niet goed gemonteerd of de koelpasta is verdampt..

Jan - Wallabie

Legacy Member
speedfan vertrouw ik ook niet echt. wat je kan doen om te testen of het aan de temps ligt is: kast open doen en open laten staat op het binnenste een ventilator plaatsen. je weet wel van die staande huis tuin en keuken modellen. die geven redelijk veel lucht verplaatsing. zeker als ze vlakbij geplaatst worden.

.conne.

Legacy Member
De temps die Speedfan of HW Monitor Pro of eender welk ander programma uitlezen zijn dezelfde. Dus zie niet goed in waarom men een bepaald programma niet zou "vertrouwen". Het kan niet meer doen dan de sensors uitlezen hé.

Jan - Wallabie

Legacy Member
Heb al meerdere keren met dat soort tools in het algemeen voorgehad dat de temps op niks sloegen. Wat mij betreft kunnen dat soort programma's een indicatie geven in sommige gevallen, maar zijn ze niet de bijbel wat betreft het oplossen van een probleem.

Eens even voorzichtig voelen met je hand vertelt soms meer.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan