Archief - Pc wilt niet werken!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ruff^

Legacy Member
Heb een paar jaren geleden zelf een pc ineengestoken en alles werkte perfect.
De pc heb ik toen opgeborgen in de kelder mits een aanschaf van een laptop. Nu gisteren wilde ik nog is proberen dat hij werkt maar krijg em niet aan de praat.


De specs voor zover ik ze me herinner.
Cpu: intel (hoeveel weet ik niet meer :D)
ram: 2x corsair 1024MB DDR2 (675 MHz)
Mobo: MSI p35 platinum
Graka: Ati Radeon HD 2600 xt 256 mb gddr4 pci-e dual dvi-i/tv0
voeding: 570W PSU trust
Wat heb ik allemaal al gedaan.
Handleiding gedownload en alles nog is gedemonteerd en terug ineengestoken maar tevergeefs.
Nieuwe voeding gaan kopen.
Forums afgezocht op zoek naar oplossingen
Andere case geprobeerd (moest de powerknop het niet meer doen)

Als ik de pc stroom geef dan brand er 1 led lampje en volgens de manual betekent dit dat hij op standby staat.
Hier nog enkele foto's !
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

Hopelijk weet iemand een antwoord.

Exit

Legacy Member
die batt mag leeg zijn, mag zelf eruit zijn
dan nog moet die starten

die batt is dus niet nodig om te starten, niet het probleem dus

met een schroevendraaier voor drukknop spelen
ontkoppel ALLES behalve voeding naar moederbord en laat ram zitten
start hem eens, doet hij iets? (tuut)
steek vga erin, indem, doet hij iets?
indien nog steeds niets, haal ram eruit, test

Ruff^

Legacy Member
Heb net al geprobeerd met frontpaneel van men case aangekoppeld maar doet niks(standbyaled brand enkel),
Hoe doe ik dat net met de schroevendraaier?

R!|)|)L3R

Legacy Member
de schroevendraaier is ipv de powerknop, waar je de jumper van de knop opplaatst, raak je even aan met de schroevendraaier en dan start de pc ook op.

Je had 'm in de kelder staan, hopelijk droge kelder, anders vrees ik 't ergste..... Gewoon een kille natte kelder kan je pc al naar de vaantjes helpen....

Probeer ook eens wat Exit zegt, alles afkoppelen, 1 RAM latje erin, videokaart en verder niets.
ook geen harde schijf of dvd.

Ruff^

Legacy Member
Doet helemaal niets. Kelder is niet vochtig bij mij weten maar je weet nooit e . Moest hij toch beschadigd zijn omwille van de vochtigheid moet dan ook niet het standbye ledje uitzijn, want dit brand wel degelijk.

mdgf

Legacy Member
Als dat het lichtje is dat ik denk dat het is, dan wil dat gewoon zeggen dat de pc stroom heeft (in stopcontact en voeding staat aan en is aangekoppeld op mobo), zegt verder niks.

Exit zei:
ontkoppel ALLES behalve voeding naar moederbord en laat ram zitten
start hem eens, doet hij iets? (tuut)
steek vga erin, indem, doet hij iets?
indien nog steeds niets, haal ram eruit, test
Heb je al zo gekeken of er ergens iets lukt?

Anders kijken om onderdeel per onderdeel te testen in een andere pc of andere onderdelen in de jouwe.

Exit

Legacy Member
dat standby ledje wilt enkel zeggen dat de voeding 5V er is en toekomt op het moederbord
(om den te starten of usb power te voorzien)
heeft verder geen indicatie of voeding/mobo goed is

Ruff^

Legacy Member
Ok iedereen bedankt voor de info, dan zal ik een nieuw mobo moeten gaan halen e!
mag slotje op

mdgf

Legacy Member
Hela, efkens vertragen ze.

Ik vrees voor een kapot moederbord jongen.....
Reden dat het het mobo zou zijn en geen ander onderdeel?

Straks sta je daar met een nieuw mobo en blijkt het de psu (of wat dan ook) te zijn...

Je kunt zeker zijn dat het het mobo is als je alle andere onderdelen vervangen hebt en het niks uitmaakte, of er moet al zichtbare schade zijn op het mobo (kapotte condensatoren bv).

R!|)|)L3R

Legacy Member
Hij heeft al een andere voeding gaan halen, als het de videokaart of de RAM latjes zijn hoor je normaal gezien beepkes, nu totaal niks.
Je hoeft daarom geen zichtbare schade te hebben om een stuk mobo te hebben, ik spreek meermaals uit ondervinding!

Aap

Legacy Member
Op de fotos te zien is er een interne stroomaansluiting met 24 pinnen. Maar deze is aangesloten met de 20 pin plug en de 4 pin plug die er bij moet gestoken worden is niet aangesloten. Misschien eens proberen met de 4 pin erbij aansluiten?

Exit

Legacy Member
je zal enkel de beepjes horen als er een zoomer op het moederbord zit (niet elk bord heeft dit) of de zoomer in de kast is aangesloten (indien aanwezig in de kast)

+ kan als nog een vga/ram probleem zijn zonder beeps
defect om niet te booten maar niet defect genoeg om aanzien te worden al defect en geen tuuts/beeps
al voorgehad met vga en ram
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan