Archief - Pc wilt niet meer opstarten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ZyphO

Legacy Member
Ik heb vandaag een nieuwe DVD-Writer gekocht. Toen ik alles geplaatst had en wilde opstarten toonde hij de fout.

ERROR BOOT DISK Failure.

Dan heb ik eens de kabels gecheckt maar niets zat los ofzo. Bios bekeken en hij vondt niets meer. toen ik eens probeerde me oude cd-rom drive te installen trug klonk er vanaf het opstarten een constante Beep.

enig idee ?

sciencekid

Legacy Member
Radicale zei:
Ik heb vandaag een nieuwe DVD-Writer gekocht. Toen ik alles geplaatst had en wilde opstarten toonde hij de fout.

ERROR BOOT DISK Failure.

Dan heb ik eens de kabels gecheckt maar niets zat los ofzo. Bios bekeken en hij vondt niets meer. toen ik eens probeerde me oude cd-rom drive te installen trug klonk er vanaf het opstarten een constante Beep.

enig idee ?
je moet eens proberen om first boot device HDD te zetten en second boot device cd-rom, en van die beep weet ik echt niet wat het kan zijn, normaal is er zo'n herhaaldelijke beep als uw RAM niet goed geïnstalleerd is of kapot is

ZyphO

Legacy Member
er is een constante beep. en door dat kan ik gewoon niet verder doen. het is zoo echt luid. vanaf ik de powerknop indruk begint het al.

Mijn lampje van mijn HD blijft maar branden.. dus ik weet echt niet hoe het zit met mijn pc. ik denk dat het einde is van mijn mobo. want het geluid komt van me Processor "denk ik" . nog ideen ?

*EDIT* : ik had altijd mijn windows bij format via cd laten opstarten. Kan het zijn door het verwisselen van andere cd-rom of DVD-rom driver dat hij die BEEP heeft of niet wilt opstarten??

/LeXuS\

Legacy Member
Helpt het echt niet om hd op first boot device te zette? en waarom zeg je zo rap dat het kapot is, door een nieuwe dvd te installeren :wtf: ?

ZyphO

Legacy Member
/LeXuS\ zei:
Helpt het echt niet om hd op first boot device te zette? en waarom zeg je zo rap dat het kapot is, door een nieuwe dvd te installeren :wtf: ?


mja met die beep is het wel echt niet te doen. ik vindt het ook vreemd hoor maar het lukt niet...

Lenx

Legacy Member
ik had net hetzelfde toen m'n hd gecrashed was, maar het zou al heel toevallig moeten zijn dat de jouwe crashed als je er je dvd in steekt.

mss eens de dvd er terug uithalen (de stekker ervan is genoeg of course) en kijken wat hij doet?

ZyphO

Legacy Member
Lenx zei:
ik had net hetzelfde toen m'n hd gecrashed was, maar het zou al heel toevallig moeten zijn dat de jouwe crashed als je er je dvd in steekt.

mss eens de dvd er terug uithalen (de stekker ervan is genoeg of course) en kijken wat hij doet?


ik heb gekeken en hij vindt beide Hd's niet terug in de bios en geeft me oude CD-Rom drive weer in me Bios. :confused:

Lenx

Legacy Member
Radicale zei:
ik heb gekeken en hij vindt beide Hd's niet terug in de bios en geeft me oude CD-Rom drive weer in me Bios. :confused:

normaal gezien als je opstart zou je een lijstje moeten zien verschijnen van al je drives, en of zo als master of slave staan.
zorg dat je hd als master staat en je cd-rom of dvd ook (maar dan op een andere ide stekker aangesloten dan je harde schijf). de andere optische drive moet je als slave zetten met een jumper achteraan.

mightybunny

Legacy Member
prolly uwen ide kabel beschadigd van u harde schijven.
Door te rommelen heb je die fout zichtbaar gemaakt en geeft hij nu problemen.
probeer dus eens een andere kabel te gebruiken voor u hd's.

BraveHeart

Legacy Member
Steek eens stuk voor stuk alles in uw pc.
Trek beiden IDE kabels uit pc.

Steek kabel van DVD-writer op uw 1ste schijf steek die andere connector op uw primair IDE connector van uw mobo.
Start pc, vindt pc uw HD, dan is het de kabel !!!
Steek niet zo maar IDE hardware in je case, ga altijd na hoe de jumpers zijn bij ieder IDE component, 1 component kan je pc helemaal ontregelen als de jumpers 2x als master / slave staan en is verbonden op 1 kabel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan