Archief - Pc vertraagt soms

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

gms

Legacy Member
Hallo

Ik heb dus een vreemd probleem, mijn pc vertraagt soms wanneer ik een spel speel!
Bij command & conquer generals gebeurt dit wanneer ik lange tijd in skirmish mode speel, wanneer ik dan een paar tegenstanders verslagen heb gaat is alles terg op normale snelheid,
En bij need for speed underground 2, loopt mijn pc vlot in 1024*768 maar soms begint het spel dan te schokken, ik heb geprobeert in 640*480 en had hetzelfde probleem.
Call of Duty schokt soms ook.
Ik heb een virus scan gedaan met norton antivirus 2004, spybot laten zoeken naar spyware maar dit helpt allemaal niet.
Iemand enig idee?

Mijn pc
Asus A7N8X-X (nforce2-400U)
AMD Athlon XP 2400
512 MB Ram
Geforce 4 ti4200
Dit moet volgens mij toch zeker genoeg zijn voor Generals en andere games te spelen he

Thanks

gms

Legacy Member
ik heb het effe gecheckt in Bios

Moederbord temperatuur 31°C
CPU temperatuur 65°C

finn

Legacy Member
edde dees probleem altijd al gehad?
Misschien ligt het aan de drivers van uw grafische kaart. Soms werken oudere drivers beter bij uw systeem. Ik had hier hetzelfde systeem ongeveer als jij en werkte perfect bij Call of Duty en die andere games die jij daar noemt. die temperatuur is hoog, maar niet echt overdreven, allé als ik het mé de mijne vergelijk. Zelf weetek ni of et daaraan ligt.
Werken de coolers allemaal nog?

Block

Legacy Member
gms zei:
ik heb het effe gecheckt in Bios

Moederbord temperatuur 31°C
CPU temperatuur 65°C

In Bios is uwe cpu zo goed als idle, dus vind ik 65 echt wel teveel, toch betwijfel ik of dit de oorzaak is.

gms

Legacy Member
da die temperatuur zo hoog is, kan wel zijn omda de pc al een tijd opstond en daarna herstart heb voor de temperatuur te controleren.
Nee antivirus en firewall staan altijd op
ik gebruik de laatste drivers van de site van nvidia voor mijn grafische kaart, voor het moederbord heb ik niks speciaals geinstalleerd denk ik, vroeger had ik geen probleem in generals, en call of duty en need for speed underground 2 heb ik nog maar net

krisse5844

Legacy Member
Mja die temp is idle wel redelijk hoog, wat als ie dan stressed is...

Kijk of die temp in bios zakt naar mate de tijd vordert. Blijft ie rond de 60 graden hangen dan is dit veel te hoog...

Mijn cpu'ke ( P4 2.6 Ghz 800FSB HT ) draait hier idle rond de 30 graden en stressed 36-37-38 graden... . Ik moet wel zeggen er staat een zalman heatsink + fan op...

Exit

Legacy Member
mijn cpuke is idle ook zo'n 60° (2600+, stressed max 70°, gem in games 65/67° boxed cooler)


zoveel mogelijk progs (achtergrond progs) afzetten tijdens gamen even als norotn disablen (zoweinig mogelijk icoontjes bij de klok)

Hale

Legacy Member
c&c generals is gewoon crappy gecode
als wij da me vrienden op lan speelden ( 7 man ofzo ) dan ging da altijd bij iedereen schijte traag ( ventjes krooopen echt voorruit )... vant moment da er een paar verloren waren, ging dan alles ineens terug normaal

de rest van de spellekes wetek ni

gms

Legacy Member
het zal dan inderdaad aan generals liggen, want als ik in skirmish een aantal tegenstanders verslagen heb en er dus veel mijner ventjes rond lopen begint da terug sneller te gaan
bij mij is da ook ne kooler die in de box zat bij amd
nu ben ik wel aan het denken voor mijn kast aan te passen vermits ik aan de achterkant enkel plaats heb voor een kleine case-cooler en mijn pc inderdaad toch redelijk warm wordt (heb de kast eens open gedaan)
Als ik nu een gat aan de zijkant maak moet dan de cooler die ik daar dan inbouw naar binnen blazen of naar buiten?

gms

Legacy Member
heb nog iets verandert se
2 coolers aan de zijkant van mijn case gemonteerd
resultaat: Moederbord temperatuur: 26°C en CPU 54°C
is toch al een redelijke vooruitgang, ik zal die boxed cpu cooler ook ooit nog wel eens vervangen want die zal ook niet van een echte super kwaliteit zijn denk ik

V-Virus

Legacy Member
Als ge nen barton core hebt is die temp te hoog, als ge diene anderen axp core hebt (kan ff niet op de naam komen :p) is die temp dacht ik normaal. Ik kan natuurlijk verkeerd zijn :) Staat msn soms aan want da ding lagt serieus als iemand u msgd of online komt( in et heb ik dan een soort wallhack voor een tijdje das zo grappig :D)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan