Archief - pc valt uit bij 3dmark2001

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cedric

Legacy Member
mijn barton 2800+ loopt aan 2200 Mhz aan 50 graden stressed op 1.75 vcore

als ik benchmark doorloopt hij alle tests goed behalve totdat hij aan de test 'nature' komt. Daar valt mijn Pc gewoon uit. Ik snap het niet aangezien ik stabiel kan gamen enzo


wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Cranox

Legacy Member
Nature is de zwaarste test en vergt daarom het uiterste van uw pc , je pc is dus niet stabiel genoeg.

JockAsz

Legacy Member
Heb juist zelfde specs. OCed naar 2300 op een Vcore van slechts 1.75.
Check de waardes anders eens in den bios. Als je zwakke voeding, ga je die idd hoger moeten zetten.

System Spider

Legacy Member
JockAsz zei:
Heb juist zelfde specs. OCed naar 2300 op een Vcore van slechts 1.75.
Check de waardes anders eens in den bios. Als je zwakke voeding, ga je die idd hoger moeten zetten.

hangt van cpu tot cpu af é oeveel vcore ge moet geven...

Alzheimer

Legacy Member
Cranox zei:
Nature is de zwaarste test en vergt daarom het uiterste van uw pc , je pc is dus niet stabiel genoeg.

Een onstabiele CPU/RAM zal zich eerder vertalen in een crash in CH of in LH, deze zijn voor CPU/RAM een pak zwaarder dan N.

***ARF***

Legacy Member
dunno
maar als ik me mijn pc een bekke te ver zit is het toch nature waar hij crasht hoor
aan graka nix veranderd. puur cpu wa hoger gezet. aan geheugen kan het ni liggen want da kan nog gemakkelijk hoger

Cedric

Legacy Member
Alzheimer zei:
Een onstabiele CPU/RAM zal zich eerder vertalen in een crash in CH of in LH, deze zijn voor CPU/RAM een pak zwaarder dan N.

en in het nederlands betekend dit ? :)

Sander H

Legacy Member
ik test mijne CPU altijd met 3DMark03 CPU-tests
soms geraak ik overal door (superPI, prime torture, toast, 3DMark2001, ...) ma daar nie
ik denk als hem daar doorgeraakt, dan is hem al redelijk stabiel

kutteke

Legacy Member
nja op 2001 wil mijne pc ooknimeer door dont ask me why maar sinds ik die gf4ti heb wiltem da nimeer doen, format en reinstall helpe ni hebbet zelfs op stock speed cpu gedraaid =>dieje nest viel gewoon uit, fan op kaart gericht enal ...niets, ander cooling erop=>ooknx maar hij doet al de rest met gemak dusja gewoon geen 01' nemeer vo mij, toch outdated imo :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan